×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

بیشترین گله و مانع ما همین مسئله ی وام هایی هست که به تولید کنندگان اعطا می کند/ در اروپا کسانی که پولشان را در بانک نگهداری میکنند ، بانک ها عوارض و حق نگهداری از صاحبان پول ها میگیرند

 

خبرگزاری بیدار دز؛ در گفتگویی با آقای عیدک زاده ، مدیر عامل شرکت تولید قارچ باران دزفول

گروه اقتصادی بیدار دز؛ در راستای معرفی شرکت های فعال در مسائل اقتصادی و اشتغال زایی به صورت اختصاصی در زمینه تولید قارچ سراغ اقای عیدک زاده مدیر عامل شرکت قارچ باران رفت

ایشان ابتدا در جهت معرفی و چگونگی شروع تولید شرکت قارچ بیان کرد؛ ما در سال ۸۸ شروع به کار کرده و فاز اول را با ۹ سالن تولید قارچ آغازنمودیم وموفق شدیم در عرض یک سال یعنی  در سال ۸۹ به بهره برداری برسانیم.

حدود یک ملیارد تومان وام تحصیلاتی گرفتیم و ۳۰ درصد هم آورده خودمان بوده است. در فاز اول حدود ۳۵ نفر  به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد کردیم.

فاز دوم را نیز  در سال ۹۲و با ۱۸ سالن تولید قارچ شروع کردیم و در سال ۹۳ به بهره برداری رسیدیم و در مجموع ۱۱۰ نفر به طور مستقیم درشرکت مشغول کار هستند، در فاز دوم نیز ۵ میلیارد هزینه شده که۵/۳ میلیارد را وام گرفتیم و ۵/۱ میلیارد هم خودمان هزینه کردیم.
سرمایه در گردش ما در شرکت تقریبا ۷۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون تومان هست.

آقای عیدک زاده در ادامه بیان کرد؛ که مجوز تولیدات کمپوست را هم اخذ کرده ایم و به دنبال این هستیم که تولید کمپوست را نیز خودمان انجام بدهیم و اگر در تولید کمپوست شروع به کارکنیم حدودا ۴۰ نفر دیگر نیزبه طور مستقیم مشغول به کار می شوند که با این حساب ۱۵۰نفر مستقیم مشغول به فعالیت خواهند شد.

آقای عیدک زاده میدر عامل شرکت قارچ دزفول در پاسخ به این سوال که تولیدات شرکت قارچ تا چه مرحله ای از عرضه در بازار را خودشان انجام می دهند، و آیا محصولات این شرکت به کشور های خارجی صادر می شوند یا خیر؛ بیان کرد که ما محصولاتمان را به کشورهای کویت وعراق صادر میکنیم که البته صادراتمان معمولا از آبان ماه تا پایان فروردین ماه سالانه انجام می شود و در داخل کشور نیز محصولاتمان بیشتر در شهرهای تهران، قم و خرم آباد و سایر شهرهای استان خوزستان عرضه می شود.

+ مزایای تولید قارچ نسبت به دیگرمحصولات چیست؟
قارچ تقریبا محصولی هست که هم فواید پروتئین و هم لبنیات را همزمان داراست و نسبت به محصولات دیگر از جهت اقتصادی به صرفه تر هست.
+ سود و برگشت سرمایه در تمامی مراحل و فرآیند ها از ابتدای تولید تا مرحله عرضه به بازار چقدر است؟
در حال حاضر با وضعیت موجود در بازار نمی شود آمار دقیقی داد، خیلی از تولید کنندگان هم در این وضعیت به سختی در خط تولید مانده اند.
سال های گذشته قبل از سال ۹۲ کمتر با این وضعیت مواجه بودیم ولی اخیرا در، دوسال گذشته این وضعیت وخیم تر شده است

بیشترین گله و مانع ما همین مسئله ی وام هایی هست که به تولید کنندگان اعطا می کند، در اصل بانک ها از کسانی که بد حساب هستند حمایت می کنند ولی از تولید کنندگان حمایت نمی کنند
از سال گذشته دولت اعلام کرد کسانی که وام گرفته اند و چند سال از آن گذشته است و امکان پرداخت اقساط وام را ندارند اصل اولیه پول را برگردانند سود را که نمیگیریم؛ جریمه هم نمیکنیم.
اما، ما که تولید کننده هستیم به هردلیلی در یک برهه ای از زمان سه قسط از اقساط وام شرکت را دیر پرداخت کردیم، در حالی که وامی که گرفته بودیم ۱۳ درصد سود داشت ۳۰ درصد جریمه شدیم.

در اروپا کسانی که پولشان را در بانک نگهداری میکنند ، بانک ها عوارض و حق نگهداری از صاحبان پول ها میگیرند
برای همین کسانی که نمیخواهند کار تولیدی بکنند حداقل سرمایه خودشان را  در بورس میگذارند ، چون که بانکها حق نگهداری میگیرند.

  • ولی ما برعکس عمل می کنیم، شخص به دلیل سود بالای برخی بانک ها ، کارخودش را تعطیل می کند و سرمایه اش را در بانک قرار می دهد تا حتی اگر مقداری کمتر سود داشته باشد ولی همین که بدون دغدغه به او سود می دهند برای او کافیست.
    واین عمل بانک ها با مقوله اقتصاد مقاومتی در تعارض است.

در بحث صادرات دولت دخالتی ندارد ما خودمان اقدام به این کار میکنیم البته در سال گذشته صادرات ما به کشور عراق به دلیل افزایش عوارض انتقال از مرز ، در یک زمانی قطع شد.

+مالیات شرکت به چه شکلی محاسبه و به چه میزان است؟
خوشبختانه شرکت ما مالیات پرداخت نمیکند چون کشت قارچ در ردیف کشاورزی هست و شرکت به مثابه زمین کشاورزی هست ،مالیات شامل ما نمی شود.


+باتوجه به این موانع و مشکلاتی که بیان کردید آیا از ابتدا بخواهید شروع کنید ، مجددا برای تولید قارچ اقدام می کنید؟

  • تولید قارچ و تولید به کلی خیلی خوب هست ولی نظر ما علاوه بر مسئله اقتصادی، مسئله اشتغال زایی هم هست که باتوجه به این مورد اگر سرمایه داشته باشم ؛ بله مجدد هم در بحث تولید و اشتغال زایی ورود می کنم.

+تولید قارچ را به جوانانی که بخواهند در عرصه تولید وارد بشوند ، پیشنهاد می دهید؟
در مسئله تولید باید با قابلیت های روز و به صورت صنعتی شروع به کار شود که هم بتوان سود لازم را به دست آورد و هم اشتغال زایی بکنند.
اگر کسی به صورت سنتی تولید قارچ را انجام بدهد ، چون فقط در ماه چند روز برداشت دارد صرفا می تواند تولیدات خود را با قیمت نازلی به صورت خرد ،درب مغازه عرضه کند و سود و سرمایه به آن شکل ایجاد نمی شود.

گزارش اختصاصی بیدار دز از شرکت تولید قارچ باران دزفول:

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=1049

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد