×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

باسمه تعالی

بعد از ۹ دی ۸۸ و مرگ فتنه، بارها سوال کرده اند که اگر فتنه تمام شده چرا قصه را رها نمی کنید؟ چرا هر سال برای آن مستند پخش می کنید؟ چرا همایش بزرگداشت ۹ دی می گیرید؟ و …

در این سوالات نادرست نکته ای درست نهفته است!

عدم ارزیابی دقیق ما از معضلات کشور باعث شده تا اکثر راهکارها در حد «رفع خطر ظاهری» بماند و به اصل و اساس مراجعه نشود. همین که فلان دغدغه رفع شد و بهمان تهدید الان دیگر نیست، برای مان کافیست! معمولا کاری به عوامل زیربنایی نداریم. زیربنا و شالوده فتنه چه بود؟ آیا به راستی صرف عدم تمکین به قانون توسط چند سیاستمدار خائن یا جاهل اتفاقی به این بزرگی و هزینه هایی به این سنگینی را رقم زد؟ یا مثلا لجاجت شخصی هاشمی با رئیس جمهور مستقر؟ یا فلان گزک هایی که خودمان به دست طرف دادیم؟ بود و نبود اینها به کنار. عقبه حداقل ۱۰ – ۲۰ ساله ای که رهبر معظم انقلاب از آن صحبت کردند چه می شود؟ آن عقبه اصل ماجراست یا دعوای کف خیابان؟

هر سال در سالگرد ۹ دی، اگر همایش ها و مستند ها و بزرگداشت های ما صرفا به ظاهر حوادث سال ۸۸ بپردازند و آخر درد و مصیبت را مثلا تصاویر شکستن شیشه و آتش زدن اتوبوس قلمداد کند، یعنی خودمان به دست خودمان داریم می گوییم سوالات بالا درست است و الان که نه شیشه ای شکسته نه بانکی غارت شده، نه خونی از دماغ کسی ریخته پس فتنه ای هم وجود ندارد! قصه هم تمام شده.

اما ما باور داریم که قصه تمام نشده. دعوای انتخابات بهانه ای بود برای رو شدن پروژه ها. آنچه در سال ۸۸ رخ داد نوک کوه یخ بود. سطح زیرین ماجرا ملغمه ای عجیب از شورش منفعت طلبان زرسالار بر انتخاب محرومان؛ و تجاوز مدعیان وراثت مملکت بر قانون؛ و عصیان صاحبان کینه های بدر و احد بر ولایت. ترکیب همه اینها با بازی رسانه ای و میوه چینی از سال ها زمینه چینی فرهنگی و ایجاد طبقات اجتماعی همراه و …

به راستی چقدر از این زمینه ها اکنون از بین رفته است؟ چقدرش بدتر از گذشته وجود دارد؟ باید هشدار داد که تا زمانی که حرام خواران سرمایه اندوخته در لا به لای آجرهای نظام اسلامی مخفیانه لانه دارند هر آن احتمال تکرار فتنه هست. تا زمانی که ناآشنایی با مقتضیات رسانه و روش صحیح هدایت افکار عمومی در بین ما مدافعان نظام بیداد کند هر زمانی باید منتظر شورشی دیگر از جنس رسانه و کلیک بود.  تا وقتی که با دست خودمان عده ای را فراتر از قانون می نشانیم و دست شان را برای تخلفات باز می گذاریم باید احتمال این را بدهیم که شان قانون و قانون مداری در جامعه نازل شود و در بزنگاه ها به هیچ انگاشته گردد.

در ۹ دی، مردم توانستند شاخ های شجره خبیثه فتنه را قطع و دشمنان را از ادامه آن ناامید کنند. اما ریشه های فتنه برای زبانه کشیدن در آینده هنوز باقی نگه داشته شده است. ۹ دی را ایستگاهی ببینیم برای گزارش و حسابرسی خود و مسئولان این عرصه، که در خشکاندن این ریشه ها تا چه اندازه موفق بوده ایم؟

نویسنده: کوره پز

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=1716

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد