×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

یکی از راه های کمک به مددجویان معرفی به بانک های عامل جهت گرفتن وام های قرض الحسنه جهت اشتغال زایی است/ در سال گذشته در شهرستان دزفول قریب به پانصد شغل پایدار در زمینه مشاغل خانگی ،خود اشتغالی و خود کفایی ایجاد کردیم./ هر کمکی که در هرشهرستانی صورت می گیرد در همان شهرستان هزینه می شود. صدقاتی که در شهر دزفول جمع آوری می شود در شهر دزفول هزینه می شود. مستندات کاملا موجود است و اگر کسی رجوع کند در اختیارشان قرار می گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری بیداردز؛ پس از ایجاد شبهاتی که ناجوانمردانه در فضای مجازی علیه کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت، سایت خبری تحلیلی بیدار دز جهت رفع شبهات و شفاف سازی در خصوص عملکرد کمیته امداد یک گفتگوی صمیمی با آقای مسعود رحیمی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دزفول انجام داد. که شرح این گفتگو را تقدیم شما مخاطبین عزیز می کنیم.

وظایف کمیته امداد در حوزه ی محرومیت زدایی و آنچه باعث شد امام خمینی(ره) نهادی با این عنوان در ساختار حاکمیتی نهادینه کند را توضیح بفرمایید؟

عرض سلام و ادب و تشکر از این که قبول زحمت فرمودید تا شفاف سازی لازم در عملکرد کمیته امداد به سمع مبارک مردم شریف دزفول برسد.

همانطور که مستحضر هستید کمیته امداد مزین است به نام امام بزرگوار و یکی از دغدغه های حضرت امام در بطن تولد انقلاب اسلامی محرومیت زدایی از قشر مستضعف جامعه بود که الحمدلله پس از ۲۲ روز از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام دستور به تشکیل کمیته امداد را صادر فرمودند و به عنوان اولین نهاد حمایتی از محرومین  با هدف کمک به فقرا و نیازمندان و ایتام تاسیس شد که به توفیق الهی منشاء خدمات بسیار زیادی در طول این چهل سال انقلاب برای مردم عزیز ایران شده است.

یکی از رسالت های کمیته امداد توانمند ساختن خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از لحاظ اقتصادی، فکری و فرهنگی است.

کمیته امداد امام خمینی شهرستان دزفول با یاری مردم شریف دزفول در مشاغل خرد کارنامه ی خوبی از خود به جا گذاشته است.

با تعامل خوبی که همکاران ما با مددجویان در جهت اشتغال زایی افرادی که واجد شرایط هستند توانسته ایم با توجه به استعداد های افراد شرایط اشتغال را ایجاد کنیم.

درجهت آموزش محرومین عزیز با سازمان فنی و حرفه ای قراداد لازم را بسته ایم تا بتوانیم مدد جویان  عزیز را در ایجاد اشتغال پایدار کمک کنیم.

ما ابتدا مددجو را شناسایی می کنیم سپس آموزش می دهیم و سپس وارد بازار کار می کنیم و از وام های قرض الحسنه در جهت کمک به مددجویان استفاده می شود.

مشاوره های فرهنگی جهت توانمندی مدجویان به صورت گروهی و فردی داده می شود.

در حوزه اقتصادی اگر شرکتی یک نفر از اعضای خانواده مددجوی ما را جهت کار استخدام کند ما برای همکاری با این شرکت یک سال اول را بیمه مددجو را پرداخت می کنیم و در سال دوم نصف بیمه را پرداخت می کنیم.

یکی از رسالت های کمیته امداد بالا بردن عزت نفس و اکرام مدد جو تحت پوشش کمیته امداد است.

یکی از راه های کمک به مددجویان معرفی به بانک های عامل جهت گرفتن وام های قرض الحسنه جهت اشتغال زایی است و اینجا از بانک هایی که با ما همکاری می کند کمال تشکر را داریم ما سال گذشته ۹۵ درصد از منابع مورد نیاز را از همکاری بانک ها جذب کردیم.

کارگاه های تولیدی، خیاطی، گلدوزی، حصیر بافی و خدماتی مثل کافی نت، بسته بندی سبزیجات وترشیجات  و در روستاها دامداری و کشاورزی اشتغال ایجاد کردیم.

درسال گذشته چند نفر از مددجویان عزیز توانستند به خود کفایی برسند ؟

در سال گذشته در شهرستان دزفول قریب به پانصد شغل پایدار در زمینه مشاغل خانگی ،خود اشتغالی و خود کفایی ایجاد کردیم.

چه تعداد خانوار زیر نظر کمیته امداد تحت پوشش هستند؟

خدمات ما شامل حال دو گروه از مردم می شود:

 ۱- گروهی که تحت پوشش ما هستند که کمک معیشت بگیر هستند آمار افراد تحت پوشش ما ۵۳۰۰ خانوار با آمار جمعیتی ۱۲۰۰۰ نفر می باشند که سایر خدمات به آنها داده می شود.

۲- گروهی دیگر هستند که به طور تک خدمتی یا چند خدمتی از ما خدمات دریافت می کنند مثلا شخصی شرایط تحت پوشش را دارد ولی ما با توجه به استعدادشان آنها را آموزش می دهیم، وام و تسهیلات در اختیار آنان قرار می دهیم و آن ها را توانمند می سازیم که آمار این گروه ۱۵۰۰ خانوار با آمار جمعیتی ۳۰۰۰ نفر می باشند.

با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» و باتوجه به اینکه کمیته امداد یک قدرت خریدی دارد چه اقداماتی صورت گرفته است ؟

ما تسهیلاتی که در اختیار نیازمندان قرار می دهیم حتی الامکان کالای ایرانی خریداری می کنیم؛ مثلا در تهیه جهیزیه برای دخترانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند از وسایل ایرانی استفاده می کنیم، وسایل سرمایشی و گرمایشی که برای خانوار های تحت پوشش کمیته امداد تهیه می شوند به سمت سوی کالای ایرانی سوق داده می شوند. همچنین خرید وسایل ما با ایجاد اشتغال برای مددجوی کمیته امداد در مشاغل خرد در راه اندازی تولیدات داخلی و کمک به اقتصاد مقاومتی در حال کار و تلاش هستیم و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وجوهاتی که کمیته امداد از مردم دریافت می کند چگونه هزینه می شود آیا پول های دریافتی به حساب کمیته امداد واریز می شود یا در تهران یا استان یا شهرستان تنفیذ اختیار می شود؟

هر کمکی که در هر شهرستانی صورت می گیرد در همان شهرستان هزینه می شود. در شهرستان ها هم به این گونه است که به طور مثال اگر کمکی در شهر میانرود جمع آوری شود به حساب همان شهر ریخته می شود که در همان منطقه هزینه می شود.

یا مثلا آن صدقاتی که در شهر دزفول جمع آوری می شود در شهر دزفول هزینه می شود مستندات کاملا موجود است و اگر کسی رجوع کند در اختیارشان قرار می گیرد.

حتی هزینه های جانبی که صورت می گیرد ما به هیچ عنوان نمی توانیم از صدقات هزینه کنیم. مثلا اگر برای جمع آوری صدقات کادر اجرایی کمیته اقدام کنند پول بنزینی که هزینه می شود از بودجه دولتی سازمان هست که سالیانه پس از تصویب مجلس از طریق سازمان برنامه و بودجه دراختیار کمیته امداد قرار می گیرد.

انشالله در روز های آینده با استقبال مردم و دریافت زکات مشت محکمی به دهان یاوه گویانی که به دنبال تخریب کمیته امداد هستند زده خواهد شد.

یکی از شبهاتی که الان در فضای مجازی باب شده، این است که حقوق کارکنان کمیته امداد از وجوهات دریافتی است لطفا در این خصوص توضیحات لازم را بفرمایید ؟

کمیته امداد هم مثل تمام نهاد های دولتی از طریق سازمان برنامه و بودجه حقوق کارمندانش را پرداخت می کند و تمام وجوهات دریافتی در فصل های مختلف مانند بهداشت و درمان، خرید و تعمیر مسکن، آموزش و ایجاد اشتغال، تامین جهیزیه برای دختران بدون سرپرست و … در اختیار مددجوی کمیته امداد قرار می گیرد.

نحوه ی نظارت از کمیته امداد در خصوص هزینه کردها چگونه است؟ آیا فقط سازمان کمیته امداد نظارت می کند یا نهاد های دیگری جهت نظارت وجود دارد؟

از سه طریق این نظارت صورت می گیرد:

۱- بازرسان مفید راهبر که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است.

۲- بازرسی سازمان کمیته امداد چه در تهران، یا استان، یا شهرستان این وظیفه را بر عهده دارند.

۳- دیوان محاسبات اداری

 

و کلام آخر امیدوارم که طاعات و عبادات همه مردم مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد و امیدوارم که مردم مثل همیشه کمیته امداد را مورد عنایت قرار بدهند و با کمک های خودشان بخشی از نیاز مددجویان کمیته امداد را پوشش بدهند.

از همکاری شما در این گفتگو کمال تشکر را داریم. 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2167

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد