×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خدای شهیدان و به رسم اخلاص شهیدان گمنام ؛ فرزندان نام آشنای فاطمه زهراسلام اله علیها

سالیان سال است که وقتی در شهر شهیدان و سرداران بزرگی چون صفویان ها و صلواتی ها، آیرمی ها وپورمحمدحسین ها قدم می زنم، بوی غربت شهدا و راه ورسم شهدا را با تمام وجود حس میکنم . غربت همان راه و رسم مردانگی مردمان مرد شهرم دزفول.
غریبی مردانی که جنگ را بعنوان عضو ثابت زندگی شان پذیرفته بودندوخطوط مقدم جبهه های این کشور جولانگاه دلاور مردی آنها بود. غربت زنان و بچه هایی که پیکرهای نحیفشان هشت سال آماج موشک ها و خمپاره ها و توپ های صدامیان بعثی بود.
غربت زنان و مردانی که به اندازه ارزنی از حمایت و پشتیبانی جبهه های جنگ دست نکشیدند. آن روزهای پر حماسه گذشت و امروز مردمان شهرم مدال مقاومت آن روز ها را به سینه دارند.اما غربت همان است و مظلومیت همان.

غربت سرداران شهید شهرم که دلاوری های آنها را امروز کسی به گوش جوانان این شهر نمی رساند. غربت اینکه ما از چاپ کتاب خاطرات یک شهید و سردارمان عاجزیم. غربت مردمان این شهر که بعد از گذشت ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس هنوز پرونده موزه رشادت هایشان روی میز استاندار و فرماندار و شهردار و… خاک می خورد و اثری از مقاومت آن روزهای پدران و مادرانمان بر روی دیوار های شهرمان باقی نگذاشته اند.
برادران و خواهران عزیزم در پایگاه خبری تحلیلی بیدار دز شبانه روز تلاش میکنند تا با ابزار رسانه اندکی از مظلومیت این شهر بکاهند. اندکی از تاراج آب و خاک و معیشت این مردم کم کنند. اندکی از هدر رفتن سرمایه های علمی و فرهنگی و هنری این شهر بکاهند. اما دریغ…
پس از درخواست های مکرر مردم دلسوز و شهید پرور یک سال و نیم پیش گزارشی از روند تخریب مقبره شهدای گمنام رود بند ارائه شد. پس از آن در اردیبهشت ماه ۹۶ گفتگوی صمیمی و مفصلی را با مدیر محترم مرکز فرهنگی دفاع مقدس ترتیب دادیم و ایشان گفتند ان شاءالله ۴ خرداد ۱۳۹۶ کار ساخت مقبره شهدا به پایان می رسد و امروز ۳۱ تیرسال ۱۳۹۷ است و چند ماهی است شاهدیم که حتی راه ورودی به این مقبره نیزدر اکثرروزها و همه شب ها بر روی مردم و خانواده های شهیدان بسته است. و ما بارها با انتقادات مردم و خانواده شهدا و مطالبه های آنها مواجه می شویم که چرا این ۸ عزیزمهمان در شهرما اینگونه در غربت و غبار مانده اند؟

اما دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی رییس شورای شهر که مدال زرین جانبازی و همرزمی شهیدان را بر سینه دارد حرف هایی زدند که  امیدها را برای پویایی و کارآمدی آن شورا (شورای فرهنگ عمومی)کمرنگ کرد. ایشان جوانان منتقد به روند ساخت مقبره شهدای گمنام را گستاخ شمرده و خواستار بازخواست آنها شد. شما را به همان شهدائی که شما دیدید و ما ندیدیم و در حسرت یک نگاهشان میسوزیم
برای یک بار هم که شده ما را باز خواست کنید. برای یک بار هم که شده به غم و غصه دختران و پسران و فرزندان معنوی شهیدان فقط گوش دهید و بعد هرچه خواستید بکنید.
آقای سرافراز شما در این جلسه خود را شهید زنده نامیده اید قبول!
اما اگر امروز شهدا بودند هم اینگونه جگر گوشه های مادران این سرزمین در غربت بودند؟
آقای سرافراز در این شهر هنوز هستند مادرانی که فرزندانشان از سفر عشق برنگشته اند و مامن و پناهگاه آنها همین مزار شهدای گمنام است. شما ۱۶ سال است که در شورای شهر دزفول هستید برای این درد چه کردید؟
آری جوانان را مجازات کنید که چرا شما را نقد میکنند.
آقای سرافراز اگر امروز شهدا بودند هیچ چیز برای خود نمی خواستند و از غم و غصه این فاجعه شب ها نمی خوابیدند.

شاید جسم با برکت و مجروح شما از درد جانبازی و زخم های آن دوران خواب شب را از شما می گیرد اما شما مسول این مملکت هستید.
اگر امروز ساعت ها بر صندلی شورای شهر تکیه میزنید و جلسه میگیرید برای این شهر، بعد از ۱۶ سال شما که درد آشنای قصه غربت شهدای گمنام هستید باید فکری می کردید.
امروز مطالبات کارگران زحمت کش شهرداری مانده است.وضعیت مالی شهرداری دزفول خوب نیست. می شنویم رانت و رشوه و پارتی بازی و استخدام های یواشکی در شهرداری بیداد میکند. هنوز بعد از ۲ ماه تابلوی ورودی دزفول نصب نشده است. موزه دفاع مقدس که برای آن۸۰۰ میلیون اختصاص داده اید هم هنوز بسته است. مقبره شهدای گمنام هم…
آقایان مدیر؛ ما بعنوان رسانه های متعهد این شهرستان خود را در خدمت پیشبرد اهداف عالیه این نظام و یارویاور و همراه مردم و مسئولان شهرستان می دانیم. هر کجای خدمت رسانی به انقلاب و ملت انقلابی مشکل پدیدآید ماباتمام توان در خدمت مسئولان و آماده رفع آن مشکل خواهیم بود. وظیفه رسانه نشان دادن نقاط مثبت عملکرد مدیران، انعکاس موانع کاری مدیران و همفکری برای رفع موانع برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر است. رسانه ها چشمان بیدار مردم و مسئولان خواهند بود و خود را در راستای خدمت به مردم مستضعف جهت پیشبرد

اهداف نظام متعهد می داند. امااگر روزی مسئولی بخواهد دستان کشیده رسانه های انقلابی و تریبون های مردم را باابزارهای امنیتی و برچسب زدن ها و … کوتاه کند انوقت رسانه ها با قدرت قلم خود و نه باهیاهو و سروصدا او را به مردم معرفی خواهندکرد.
ما امروز می دانیم که چندین بار موضوع تکمیل مقبره شهدای گمنام رودبند در جلسات متعدد مطرح شده است، ماامروز می دانیم که بامصوبه شورا دو ملک فروخته شده و هزینه آن صرف یادمان شده است، اما شما را به خدا برای یکبار هم که شده بر سرمزار این عزیزان بیایید.آیا حق این عزیزان اینگونه غبارآلودگی است؟ آیا حق آنها فضاسازی و گلباران برای یک ساعت است تافلان مدیر و استاندارو غیره بیایند و نمایشی فاتحه ای بخوانند و باز سهم این شهیدان خاک و خاک و خاک باشد؟
آیا این مردم حق ندارند از شما مسئول متعهد و انقلابی و اتفاقا جانباز سوال کنند پس بعد از۱۶سال مقبره این شهداچه شد؟

شما را به خدا برای اینکه شما را نقد میکنیم مارا بازخواست کنید و از ما توضیح بخواهید و با گستاخی ما برخورد کنید…

والسلام
محمدعلی احمدی نیا
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی بیداردز

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2446

true
true
false
true
  1. گمنام

    سلام ای شهید زنده!!! کمی زنده شو وبه درد این مردم و خانواده شهدا برس؟،؟؟!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد