×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

شهید محمدحسین اثنی عشری همرزمان شهید چمران و شهید عمادمغنیه بودند که در ۲۲ سالگی به شهادت می‌رسند

به گزارش خبرنگار بیداردز، با همت مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان دزفول و پس از جلسه‌ای که در شورای شهر دزفول وبا حضور دستگاه های مختلف برگزار شد، ستاد یادواره شهید محمدحسین اثنی عشری تنها شهید خوزستانی انتفاضه فلسطین تشکیل شد.

به همین مناسبت سید عزیزاله پژوهیده دبیرستاد یادواره این شهید بزرگوار به خبرنگار بیداردز گفت: شهید محمدحسین اثنی عشری تنها شهید خوزستان در انتفاضه فلسطین است و درکشور سه شهید داریم که مربوط به دزفول، ساوه و اصفهان هستند.

پژوهیده گفت: شهید اثنی عشری جز نیروهای سپاه و کمیته انقلاب اسلامی بود که پس از انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی با تعدادی از دوستانش و با مسئولیت شهید محمدمنتظری به جنوب لبنان اعزام می‌شود.

وی افزود: در جنوب لبنان حدود ۱۱ ماه حضور داشت و در تاریخ ۱۰ آذر سال ۱۳۵۹ در نبردی با اشغالگران صهیونیستی و در یک قایق به شهادت می‌رسد و از پیکر مطهر این شهید چیزی به دست نمی‌آید و ۳۷ سال پس از آن مزار یادبود این شهید در دزفول احداث شد.

پژوهیده با بیان اینکه از شهید محمدحسین اثنی عشری همرزمان شهید چمران و شهید عمادمغنیه بودند که در ۲۲ سالگی به شهادت می‌رسند،گفت: این اولین یادواره این شهید عزیز است که ان‌شاالله بناداریم با توجه به جایگاه این شهید در کشور یادواره ایشان را برگزار کنیم.

وی افزود: این یادواره در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود و امیدواریم باهمکاری دستگاه های ذیربط و ادارات شاهد مراسمی باشکوهی باشیم.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2974

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد