×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش بیدار دز : آئین با شکوه نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم بصیر و، ولایت مدار دزفول به امامت حجه الاسلام والمسلمین قاضی در مصلای امام علی (ع) این شهرستان برگزارشد.

دعوت به تقوای الهی و تبیین سبک زندگی دینی با “موضوع اعتکاف”

خطیب نماز جمعه دزفول در خطبه اول نماز ضمن دعوت مردم به پرهیزکاری گفت: تقوای الهی ایجاد زمینه اخلاق نیکو و ارتبا ط با خدای متعال را فراهم می نماید.

امام جمعه دزفول در ادمه این خطبه به تبیین سبک زندگی دینی با موضوع بهره مندی از اعتکاف و اثرات سازنده آن در جامعه پرداخت و گفت: اعتکاف یک برنامه الهی و دعوت همراه با معرفت است که حیات معنوی و طیبه را به انسان می بخشد.

وی افزود: درسایه عمل به ارزش های الهی و اجتناب از محرمات است که برنامه های دین تحقق می یابد.

برشمردن برخی از دستورات الهی برای مؤمنان

امام جمعه دزفول با برشمردن برخی از دستورات الهی برای مؤمنان یادآور شد: با انجام واجبات به خصوص نماز اول وقت، توجه به نوافل و مستحبات، پرداخت صدقه پنهانی، عمل صالح و طاعت الهی می توان در مسیر هدایت و سعادت قرار گرفت.

ویژگیهای امام محمد تقی(ع)

حجه الاسلام والمسلمین قاضی در خطبه دوم نماز با تبریک ولادت با سعادت امام محمدتقی(ع) برخی از ویژگی های آن حضرت را برشمرد و افزود: حضرت جواد الائمه(ع) برغم عمر کوتاه، خدمات بزرگی برای بشریت رقم زد که ناشی از درایت، بصیرت و هوش سرشار آن حضرت بود.

امام جمعه دزفول در ادامه این خطبه به سالروز قطع روابط سیاسی ایران با آمریکا در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: قطع روابط با آمریکا برای کشور خیر فراوان داشت و بسیاری از پیشرفت ها و فن آوری های کشور ناشی از قطع روابط با آمریکا بوده است.

خطیب جمعه دزفول همچنین با اشاره به روز ملی فن آوری هسته ای افزود: انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم ماست و هیچ کدام از دشمنان حق ندارند ما را از این حق مسلم بازدارند .

افرادی که فکر می کردند با مذاکره مشکلات کشور حل می شود به خلاف این امر رسیدند

امام جمعه دزفول در ادامه با اشاره به مذاکره صورت گرفته با آمریکا، افزود: نتیجه این مذاکرات دشمنی بیشتر آمریکا نسبت به ایران بود و افرادی که فکر می کردند با مذاکره مشکلات کشور حل می شود به خلاف این امر رسیدند زیرا خوی استکباری آمریکا اجازه نمی دهد زیر بار حرف حق برود.

آمریکا سیاست دوگانه ای دارد

وی اظهار کرد: آمریکا سیاست دوگانه ای دارد، اگر داشتن جنگ افزار و سلاح هسته ای جرم است برای همه جرم است و این نیست که آمریکا و اسرائیل سلاح هسته ای داشته باشند و دیگر کشورها منع شوند آمریکا برنامه خود را توسعه سلاح هسته ای قرار دهد و بقیه کشورها را منع کند.

گرامیداشت شهیدان آوینی و شهید صیاد شیرازی

امام جمعه دزفول همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت متفکر بسیجی و سید اهل قلم شهید آوینی و روز هنر اسلامی و نیز شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: این دو شهید بزرگوار مظهر تقوا، فضیلت و اخلاق بودند که هرکدام در جایگاه خود خدمات بزرگی برای انقلاب و کشور داشتند.

انتخاب افراد باید بر اساس معیارها و شاخص های حضرت علی(ع) باشد

حجه الاسلام والمسلمین قاضی با تبریک ۱۳ رجب سالروز ولادت امیر مؤمنان حضرت علی(ع) گفت: ولایت برترین واجب الهی است که انشاءالله در رفتار و عملکرد زندگی ما تجلی پیدا کند.

امام جمعه دزفول در ادامه به انتخابات مهم ۲۹ اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: درآستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی قرار داریم و مردم باید توجه کنند انتخاب افراد باید بر اساس معیارها و شاخص های حضرت علی(ع) در انتخاب کارگزاران باشد.

اعتکاف یک حرکت طلایی برای تحول روحی و معنوی جامعه است

امام جمعه دزفول در ادامه به در پیش بودن آئین نورانی اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: اعتکاف یک حرکت فراگیر و طلایی برای تحول روحی و معنوی جامعه است و هرساله جوانان شایسته ای در این آئین معنوی شرکت می کنند و صحنه های زیبایی از عبادت، پرستش و بندگی نقش می بندد که برکات بسیاری برای کشور دارد.

خطیب جمعه دزفول افزود: بین ۱ تا ۱٫۵ درصد از جمعیت کل کشور در آئین اعتکاف شرکت می کنند که شرکت این افراد تأثیر فراوانی در مسایل دینی و فرهنگی کشور دارد که امیدواریم از این ظرفیت معنوی حداکثر استفاده شود.

امام جمعه دزفول همچنین سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) را تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که بانوان ما با تأسی به آن حضرت در مسیر سعادت حرکت کنند.

سناریو سازی جدید برعلیه سوریه و خط مقاومت

حجه الاسلام والمسلمین قاضی با اشاره به وقایع منطقه گفت: با شکست تروریست ها در سوریه، دشمنان به بهانه حملات شیمیایی علیه سوریه سناریو سازی کردند در حالی که معلوم شد ذخیره شیمیایی تروریست ها عامل حمله شیمیایی بوده است.

امام جمعه دزفول با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه افزود: حمله موشکی آمریکا به سوریه در حالی است که برخی کشورهای مرتجع برای عادی سازی رابطه با اسرائیل و ایجاد ائتلاف ضد ایرانی تشکیل جلسه داده اند که امیدواریم این توطئه ها به خودشان برگردد.

مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و پای درد دل جوانان بنشینند

خطیب جمعه دزفول در بخشی دیگر از خطبه های نماز به تشریح مسایل و مشکلات اقتصادی کشور و راه های برون رفت از آن پرداخت و گفت: کشور در حال حاضر ۳۳ میلیون نیروی جوان دارد که سرمایه بی نظیری برای کشور است و مسئولان باید از این ظرفیت بزرگ برای رشد و توسعه کشور استفاده کنند.

امام جمعه دزفول افزود دشمن می خواهد بین مردم و مسئولان فاصله بیندازد لذا مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و پای درد دل جوانان بنشینند و حرف دل جوانان را بشنوند.

سفر معاون اول رئیس جمهوری به دزفول

حجه الاسلام والمسلمین قاضی به سفر معاون اول رئیس جمهوری به دزفول و افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: افتتاح این طرح ها گام بلند اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال و تولید است که امیدواریم این طرح ها تداوم یابند.

نامه امام جمعه دزفول به استاندار و درخواست مطالبات جوانان

امام جمعه دزفول در خاتمه به تقاضای تعدادی از نیروهای نخبه و مردمی دزفول از استاندار خوزستان برای دیدار با وی در راستای تشریح مطالبات جوانان این شهرستان اشاره کرد و گفت: این موضوع طی نامه ای به استاندار خوزستان اطلاع داده شد و امیدواریم بزودی این نشست برگزار شود تا ارتباطی متوازن بین اقشار دلسوز جامعه و مسئولان برقرار شده و اقدام عملی در راستای حل مشکلات این شهرستان صورت گیرد.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=312

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد