×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور ایستادگی و مقاومت را برای پیروزی بر دشمن ضروری خواند و افزود: مقاومت، سختی و تحریم دارد ولی با همه توطئه‌های دشمنان، دزفول و خوزستان همچون سرو سرافراز ایستاده‌اند / مردم خوزستان و دزفول به دنیا یادآوری کردند که هزینه مقاومت از سازش بسیار کمتر است.

به گزارش تارنمای بیداردز؛ شهیده عصمت پورانوری در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در دزفول متولد شد و در ۱۹ آذر ۱۳۶۰ در حالی که فقط ۶۶ روز از زندگی مشترک او می گذشت، جهت زیارت قبور شهدا، قدم در راه عاشقی می گذارد و در اثر ترکش راکت هواپیمای عراقی، بر روی پل قدیم دزفول آسمانی می شود.

 مزار مطهر شهیده عصمت پورانوری در کنار مزار یادبود برادر شهیدش علیرضا پورانوری که هیچ‌گاه از عملیات والفجر مقدماتی بازنگشت، در قطعه ۲ گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

شهیده عصمت پورانوری از طرف سازمان بسیج مستضعفین و دفتر حفظ آثار به عنوان شهیده شاخص سال ۹۸ کشور انتخاب و معرفی شده است. ساختار و معیارهای انتخاب شهدای شاخص با بررسی آثار و نقاط برجسته شخصیت شهدا با محوریت تأثیر در موضوعات اجتماعی و فرهنگی معین می‌شود.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور شامگاه سه شنبه ۱۹ آذرماه  در این کنگره ملی که در حسینیه ثارالله دزفول، اظهار کرد: ملت ایران بارها این جمله را که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است را به اثثات رسانده و همچنان بر آن باور دارند.

وی افزود: دشمن به راههای مختلف به دنبال این است تا ملت ایران را به سازش تسلیم کند اما ملت ایران راه مقاومت را در پیش گرفته و شهادت در گذشته و محاصره اقتصادی در زمان حال نتیجه مقاومت ملت است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان  گفت:در جریان اعتراضات به حق مردم پس از گرانی بنزین، عوامل کمین کرده دشمن وارد صحنه شده و مال و اموال بسیاری را که برای مردم محترم هستند مورد تعرض قرار دادند.

وی افزود :  اگر در زمان جنگ تحمیلی نیز مقاومت و بصیرت مردم و رزمندگان نبود دشمن وارد کوچه و خیابان ها می شد و فجایع زیادی به بار می آورد.

سردار شاهوارپور در ادامه به نقش زنان در مقاومت و ایستادگی کشور در برابر دشمن در طول چهل سال انقلاب اشاره کرد و گفت: زنان در دوران دفاع مقدس و ایستادکی نقشی برابر مردان داشته اند.

وی در ادامه افزود : امروز دشمن هدف خود را در دو جنگ اقتصادی و فرهنگی معطوف کرده و در جنگ فرهنگی کانون خانواده یعنی زن را مورد هدف قرار داده و به دنبال رواج بد حجابی است

شاهوار پور زنان را کانون خانواده توصیف کرد و افزود : دشمن به دنبال آن است تا با طرق مختلف عفت و حجاب را از زنان دور سازد که باید نسبت به این موضوع هوشیار بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس ۳۸ کشور شرقی و غربی  با یکدیگر متحد شده و  صدام را تحریک  کرده و با تمام قوا به ایران حمله کردند.

وی افزود : شهرهای خوزستان همچون خرمشهر ، آبادان ، اهواز ، سوسنگرد و دزفول مورد هجوم همه جانبه دشمن قرار گرفت.

امام‌جمعه دزفول افزود :  مردم دزفول با وجود اصابت ۱۷۶ موشک، دو هزار و ۵۰۰ گلوله توپخانه ای و حدود ۴۰۰ حمله هوایی توسط هواپیماهای جنگنده دشمن همچنان مقاوم و استوار ایستادند و دشمن نتوانست این شهر را خالی از سکنه کند و با وجود حملات همه جانبه در دوران دفاع مقدس نماز جمعه دزفول بر پا بود.

وی با اشاره به اینکه دزفول در دوران دفاع مقدس ۲۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد که ۳۸۴ نفر آنها زن بوده اند تصریح کرد :شهیده عصمت پورانوری نیز از جمله کسانی بود که به همراه خانواده اش در دزفول ماندند و شهر را خالی نکروند.

قاضی دزفولی افزود :  این شهیده شب‌ها نیز با حجاب کامل در بستر خواب می رفته تا اگر در هنگام خواب بر اثر بمباران ها و موشک ها به شهادت رسید حجابی که لباس رزم زنان است را بر تن داشته باشد.

امام جمعه دزفول ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این کنگره ملی تقدیر کرد و افزود : پیروی از راه شهیده پورانوری توسط دختران و زنان کشور در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مفید و ضروری است .

در ادامه تصاویر کنگره ملی شهیده عصمت پورانوری در حسینیه ثارالله دزفول:

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=3200

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد