×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

اگرچه اداره میراث فرهنگی و گردشگری مَصدر مجوز خانه مسافر است؛ ولی مسئول اصلی نظارت بر تغییرکاربری ها و مقابله با آن، اداره  جهاد کشاورزی است. ظاهرا شلوغ ترین میز، میزِ همین اداره است؛ اداره ای که مسئولینش هرگز حاضر به مصاحبه و پاسخگویی نشدند.

هجوم کرونا و قانون ممنوعیت اجاره باغ ویلا، یک بار دیگر توجه ها را به این معضل خانمان سوز جلب کرد؛ به طوری که از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون، بارها و بارها شاهدِ انتشارِ خبرِ پلمپِ باغ ویلاهایی هستیم که به اجاره افراد، مراسمات و یا پارتی ها داده شده اند؛ و البته پس از چند روز، به راحتیِ آبِ خوردن، فک پلمپ شده اند.
مسئله باغ ویلا، با وجودِ نکات مثبتی چون جذب گردشگر و توسعه اقتصاد گردشگری در شهر، به دلیل رشد بی رویه، از بین بردنِ زمین های کشاورزی و باغات، و نیز به دلیل چاه های بیشمارِ غیرمجاز، آینده ای وحشتناک را برای این قطب کشاورزی کشور رقم خواهد زد. آینده وحشتناکی که باتوجه به برنامه ریزی شهرهای مختلف(از جمله شهر همجوار)، شاید دیر نباشد که پرتقال دزفول را از جای دیگری وارد کنیم؛ و شاید به راستی دیگر نامش پرتقال دزفول نباشد… .

◀️ اما چه کسی مسئول این وضع است؟
پاسخ روشن است:

مافیای باغ ویلا، با چراغ سبز چند مسئول ذی نفع در شهرستان

مافیای باغ ویلا، به عنوان قوی ترین کانال برای تغییر کاربری زمین ها، آنچنان لابی و قدرتی دارند که حجم بالایی از باغ ویلاهای اطراف دزفول، دستپخت زیرکی و روابط‌شان در زیر میز است. این مافیا، چندان هم ناشناخته نیست و احتمالا اگر نامشان را بشنوید، شما هم بشناسید؛ جالب تر اینکه بعضا جزو محکومین قضایی به جرم زمین خواری هم بوده اند؛ و البته امروزه یک برَند معروف در تجارتِ باغ ویلا محسوب می شوند.

مافیای باغ ویلا، زیر کدام میز می لولد؟؟؟

قانون کشور، جریمه سنگینی برای هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی درنظر گرفته است؛ و هرگونه تغییرکاربری یا تخریب باغ ویلاهای غیرمجاز، به عهده اداره جهاد کشاورزی است. از طرفی  اداره میراث فرهنگی و گردشگری، طبق ابلاغ وزارت متبوع، بدون درخواست مجوزِ تغییرکاربری از صاحبانِ باغ ویلا، برای آن ها مجوزِ خانه مسافر صادر می کند، تا با کمترین محدودیت ها بتوانند باغ ویلاهای خود را اجاره دهند؛ باغ ویلاهایی که غالبا بدون مجوز، زمین های کشاورزی و باغی را تبدیل به باغ ویلاهای تفریحی کرده اند و با چاه های غیرقانونی خود، سفره های آبِ زیرزمینی را خشک می کنند تا باقی کشاورزان هم دست از کشاورزی بردارند….

برآیند تحقیقات نشان می دهد؛ اگرچه اداره میراث فرهنگی و گردشگری مَصدر مجوز خانه مسافر است؛ ولی مسئول اصلی نظارت بر تغییرکاربری ها و مقابله با آن، اداره  جهاد کشاورزی است. ظاهرا شلوغ ترین میز، میزِ همین اداره است؛ اداره ای که مسئولینش هرگز حاضر به مصاحبه و پاسخگویی نشدند.

حسین نصیری

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=3297

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد