×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

درخت مشکلات منطقه را استخراج کرده و در راستای حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی منطقه  تلاش می کنیم.

نگاه ما نسبت به گروه جهادی این است که مدیر جهادی تربیت بشود و در همه زمینه ها برای خودش متخصص باشد.

گروه های جهادی فعلی، متاسفانه جزیره ای کار می کنند.

سرویس فرهنگی- کوی پیام نور با وجود فاصله سه کیلومتری از شهردزفول، مورد بی مهری های زیادی قرار گرفته است و با وجود جمعیت به نسبت بالایی که دارد از پوشش فرمانداری دزفول خارج شده و با وجودی که هنوز دهیار ندارد، به طور کامل نیز تحت پوشش شهرداری دزفول نیست و به همین دلیل از حداقل زیر ساخت ها مانند آب و برق مناسب و پایدار محروم است. رسانه بیداردز جهت آشنایی با اقدامات گروه جهادی شهید ابومهدی المهندس که مدت زمان زیادی است در این منطقه محروم مشغول به فعالیت می باشد، گفتگویی را با محمد امین طیبی مسئول این گروه ترتیب داده است.

لطفا خودتان و گروه جهادی ای که در آن فعالیت دارید را معرفی نمایید؟

بنده محمدامین طیبی فر هستم، ۲۴ سال سن دارم و لیسانس برق قدرت را از دانشگاه تبریز اخذ نموده ام. گروه ما یک گروه فرهنگی تبلیغی(جهادی) به نام شهید ابومهدی المهندس است. فعالیت ما هم به تبلیغ و کارهای جهادی مربوط می شود. ما در کوی پیام نور دزفول فعالیت می کنیم. حدود یک سال است که با حضور حجت الاسلام مهدی نمازی و کمک سایر دوستان بخصوص مرکز فرهنگی وارثین با کار فرهنگی در این منطقه شروع کردیم و درخت مشکلات منطقه را استخراج کرده و در راستای حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی منطقه  تلاش می کنیم.

نگاه ما نسبت به گروه جهادی این است که مدیر جهادی تربیت بشود و در همه زمینه ها برای خودش متخصص باشد. ما باید خودمان را برای دین خدا وقف کنیم و جهاد کنیم. هدف از تشکیل این گروه برای تبلیغ دین خداست که در رشد معنوی شخصی خودمان نیز تاثیرگذار است. یک گروه جهادی نباید فقط تک بُعدی کار کند و می تواند نقش آفرینی اجتماعی داشته باشد.

ما در منطقه ای در حاشیه شهر فعالیت می کنیم که محروم و کم برخوردار می باشد. همان طور که مقام معظم رهبری می فرمایند، در جهت تبلیغ دین موظفیم که فقر، فساد و تبعیض را پیگیری کنیم تا ریشه کن گردد. اصل کار ما تبلیغ است، در راستای تبلیغ می خواهیم کار جهادی انجام بدهیم و منطقه را هم آباد کنیم، کارآفرینی کنیم و از سایر گروه های جهادی نیز کمک بگیریم.

گروه شما متشکل از چه افرادی می باشند؟

یک تعدادی از افراد دغدغه مند و فعال فرهنگی هستند که می خواهند در شهر خودشان نقشی ایفا کنند. این گروه شامل معلمان، مهندسان و همین طور از افراد بومی منطقه می باشند. راهبر فکری گروه جهادی ما، حجت الاسلام مهدی نمازی هستند. البته ایشان دوشادوش ما هم در فعالیت ها شرکت می کنند. علت استفاده از افراد بومی نیز این است که نمی خواهیم محله را زیر و رو کنیم و خودمان همه چیز را بدست بگیریم. رهبر معظم انقلاب می فرمایند که انفاق جایی لازم هست که خلاء هست و باید این خلاء را پُر کنیم. مثلا اگر مداح دارند نیاز نیست مداح بیاوریم برایشان؛ شما باید این ها را تغذیه کنید، و زیرساخت برایشان ایجاد کنید. گروه های جهادی فعلی، متاسفانه جزیره ای کار می کنند. کسی اگر می خواهد انفاق کند باید جایی باشد که صرف اسلام بگردد. شما اگر می خواهید دین را پیاده کنید به روحانیت و مرجعیت و گروه های جهادی و فرهنگی احتیاج دارید و همه باید نقش آفرینی کنند نه تنها در محله بلکه همه ی شهر.

گروه جهادی شما در کوی پیام نور چه اقداماتی انجام داده است؟

احداث و تجهیز پارک منطقه با کمک خیرین و شهرداری دزفول

برگزاری جلسات کتابخوانی

تجهیز کتابخانه مدرسه مهرگان و زینبیه

رنگ آمیزی و نقاشی دور زمین مینی چمن کوی پیام نور

شستشو و ایزوگام بام زینبیه

رنگ آمیزی و نظافت مسجد

برگزاری کلاسهای فوتبال هفتگی با حضور مربی فوتبال آقای مهدی خدادادی

برگزاری مسابقات ورزشی

برگزاری نمایشگاه کتاب در مسجد و زینبیه

برگزاری جلسات تربیتی با حضور آقایان سخاوت نیا، بانماز و حجت الاسلام فرهی

برگزاری هفتگی اکران و نقد فیلم

سلسله جلسات آموزش احکام نوجوانان توسط حجت السلام نمازی

جلسات آموزش روخوانی قرآن کریم توسط آقای آبیار

اهدای ۵۰ عدد رحل و ۳۰عدد قرآن به مدرسه و مساجد منطقه

برگزاری ۳۰ نشست مدیریتی جهت سازماندهی و هماهنگی فعالیت های فرهنگی و جهادی با افراد مختلف و پایگاه بسیج  کوی پیام نور و گروه های مختلف

تهیه وسایل ورزشی ۲عدد میز تنیس روی میز، فوتبال دستی، دروازه فوتبال، توپ فوتبال، توپ والیبال، توپ بسکتبال، دارت و…

برگزاری برنامه های ورزشی و تفریحی با دارت و فوتبال دستی

نظر مردم منطقه نسبت به گروه جهادی شما چی بود؟

مردم اول فکر می کردند که ما هم مثل گروه ها و افراد، به خصوص کاندیداهای انتخابات که قبلا در منطقه کوی پیام نور آمده بودند و وعده پوچ می دادند و به دنبال عکس گرفتن بودند، هستیم. این رفتارها، موجب ناراحتی مردم شده بود؛ ولی الان بعدازحدود یک سال نگاه مردم به ما تغییرکرد و با ما همراه شدند.

یک خاطره از فعالیت های گروه جهادی برای ما تعریف کنید؟

یک روز بچه های جلسه قرآن را جهت شنا سمت عباس آباد، به اردو بردیم. یکی از مسئولین جلسات شنا بلد نبود و بچه ها کمک کردند و این قدر آموزش دادند در همان یک روز ایشان شنا را یاد گرفت. می خواهم این نکته را یادآور بشوم که رشد و شکوفا شدن استعدادها را می توان در حین کارهای جهادی مشاهده کرد، کارهایی که حتی باور کردنش سخت است.

مردم چطور می توانند با شما در ارتباط باشند و کمک کنند؟

ما معمولا هر شب در مسجد امام حسین (ع) کوی پیام نور نمازجماعت داریم و اگر کسی می خواست می تواند مراجعه کند. برای کمک نقدی هم خیرین محترم می توانند به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۶۵۶۱۰۸۷۱ به نام رضا نوری فر هدایای نقدی  خود را واریز کنند.

 

با تشکر از لطف و محبت شما

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=3805

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد