×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

دانیال فرحانی، جوان موفق دزفولی است که توانسته است در سن ۱۴ سالگی به توفیق حفظ کل قرآن کریم نائل شود و در سن ۱۷ سالگی نیز بواسه فعالیتهای متعدد و چشمگیر قرآنی، به عنوان نوجوان ترین مدیرقرآنی کشور معرفی گردد.

بیداردز، جهت پوشش فعالت های ایشان گفتگوی اختصاصی را ترتیب داده است که در زیر می آید:

 

لطفا خودتان را معرفی کنید

بنده دانیال فرحانی هستم، حافظ کل قرآن کریم و اهل دزفول هستم و مجری دوره های حفظ قرآن کریم در شهرستان دزفول. امسال هم با قبولی در کنکور، دانشجوی سال اول تربیت معلم  در رشته ادبیات عرب، دانشگاه فرهنگیان حضرت رسول اکرم (ص) شدم. بنده در سن ۱۴ سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم و در سن ۱۷ سالگی نیز بعنوان نوجوان ترین مدیر قرآنی کشور معرفی شدم

شما چه فعالیتهای قرآنی را در سطح شهرستان و استان برگزار کرده اید؟

ما فعالیت های مختلفی  را در سطح شهرستان برگزار کردم. اولین فعالیت قرآنی ما در یکی از روستاهای بخش چغامیش به نام شهرک خیبر برگزار شد. روستای خیبر بدلیل شرایط خاصی که وجود داشت، انتخاب شد و با برگزاری یک دوره یک ماهه و بصورت شبانه روزی در مرداد ماه ۱۳۹۹ توانستیم بحمدالله تعداد ۲۵ حافظ یک تا دو جزء را در این مدت یک ماه تربیت کنیم. پس از پایان دوره نیز ، ارتباط ما با بچه ها قطع نشد و بحمدالله هم اکنون بچه ها هر کدام حافظ ۶ یا ۷ جزء از قرآن کریم هستند.

 

پس از برگزاری موفق این طرح، تصمیم گرفتم که این دوره را با وسعت بیشتر در مرکز شهرستان برگزار کنم. برای این دوره با اساتید مختلف خودم در شیراز و دیگر استان های کشور مشورت گرفتم و حدود ۶ ماه برای این دوره برنامه ریزی و کار کردم.

این دوره با همکاری موسسه فرهنگی ثارالله دزفول ، به مدت ۴۰ روز و بصورت شبانه روزی در دانشکده اصول دین دزفول برگزارشد. در این دوره ۱۲۰نفر ثبت نام کردندو نهایتا پس از مصاحبه و گزینش ۵۵ نفر از آنها در دوره حضور یافتند.

در این دوره که قرآن آموزان از شهرهای دزفول، اهواز، شوش، اندیمشک، عبدالخان، باغملک و بهبهان حضور داشتند، بچه ها توانستند ۲ الی ۴ جزء را بصورت تخصصی و با روش های نوین حفظ قرآن و به همراه آموزش مفاهیم و تفسیر آن آیات، حفظ کنند.

در دوره ۴۵ روزه حفظ قرآن، اساتید محترمی از استان های قم، بوشهر و خوزستان حضور داشتند، که تمامی این اساتید حافظ کل قرآن کریم بوده و با برگزاری کلاسهای تخصصی حفظ قرآن، اخلاق، تفسیر و… به تربیت قرآنی و دینی قرآن آموزان می پرداختند.

چون دوره در ایام کرونا برگزار می شد، باهمکاری مرکز بهداشت شهرستان،  ۲ مرتبه از قرآن آموزان تست پی سی آر گرفته شد و در طول دوره نیز فاصله گزاری و رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت کامل انجام شد.

 

سومین دوره قرآنی نیز که با محوریت حفظ سوره مبارکه جمعه برگزارمی شد، به مدت ۳ روز در تاریخ ۳۰٫۲۹٫۲۸ مهرماه  در اردوگاه شیخ انصاری دزفول برگزارشد. در این دوره ۴۰ نفر قرآن اموز، زیر نظر سه نفر از اساتید برجسته حفظ قرآن کریم، موفق شدند علاوه بر کلاسهای اخلاق، احکام و تفسیر، سوره مبارکه جمعه را هم بصورت کامل حفظ کنند.

 

بعد از این دوره ها ارتباط شما با قرآن اموزان قطع می شود؟

خیر. بعد از پایان دوره ها بنده در هفته ۲ جلسه حضوری با بچه ها دارم، و در فضای مجازی هم تکالیف بچه ها را پیگیری می کنم. این قرآن آموزان در طول سال حدود ۱۰ الی ۱۲ جزء را حفظ می کنند.

 

ارتباط و استقبال  قرآن اموزان از این دوره ها چگونه بود؟

بعد از اتمام دوره ۴۵ روزه، بچه ها خیلی ناراحت بودندکه چرا دوره به پایان رسیده و باید همدیگر را ترک کنند، و مدام گریه می کردند، و از ما درخواست می کردند که مجددا این دوره ها را برگزار کنیم و به اذعان خانواده ها این دوره های قرآنی تاثیر بسیار زیادی برروی بچه ها داشته است.

معمولا هزینه دوره ها از چه طریقی تامین می شود؟

بجز دوره ۴۵ روزه که با کمک موسسه ثارالله برگزارشد، معمولا مقدار خیلی کمی از قرآن آموزان و مقداری نیز از خیرین دریافت میشودولی عمدتا از پس انداز شخصی خودم برای تامین مالی دوره ها استفاده می کنم.

دوره بعدی در چه تاریخی برگزار می شود؟

برای دوره سال آینده برنامه ریزی صورت گرفته برای حضور ۱۵۰ قرآن آموز انجام شده و مجوزهای آن نیز اخذ شده است و انشاالله این دوره در تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.و انشاالله برای ثبت نام این دوره هم اقدام خواهدشد.

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=3850

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد