×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به  گزارش بیداردز، سیدمحمدحسن عیسی زاده عصر امروز یکشنبه در نشستی که به منظور پاسخگویی شهردار به ۵ سال طرح شده توسط دو عضو شورای شهر در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، در پاسخ به سوال اول مبنی بر پرداخت غیرقانونی اضافه کار و تعطیلی، اظهار کرد: در پایان هرماه جداولی بر اساس کارکرد افراد تنظیم و ساعاتی بعنوان اضافه کار و تعطیل کار واقعی و ساعاتی نیز بنابرعرف و کارکرد افراد تنظیم می شود. با بررسی های صورت گرفته مشخص شد سابقه این امر به ۱۲ سال قبل بر می گردد و در این سالها اقدامی جهت ساماندهی این موضوع صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول دارای بیش از ۱۹۰۰ نیرو است، افزود: حدود ۲۵ نوع قرارداد در شهرداری وجود دارد و لذا ماهیت استخدامی ها و نحوه محاسبه حقوق در هر قرارداد متفاوت است، هرچند همه محاسبات بر اساس قانون است.

شهردار دزفول با بیان اینکه پایه حقوق کارمندان شهرداری دزفول نسبت به برخی ادارات بالا نیست، گفت: با توجه به تعدد خدمات و فعالیت ها بخشی از پرداختی ها کارکرد و بخشی برای جبران خدمات و ترمیم حقوق است.

عیسی زاده با تاکید بر اینکه استمرار این رویه خوشایند و مورد تایید ما نیست، افزود: با راهکار قانونی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل این موضوع قابل حل بود که متاسفانه این طرح در شهرداری دزفول اجرا نشده است اما اکنون در دستور کار ما قرار گرفته و مقدماتی نیز انجام شده است اما به دلیل متنوع و متعدد بودن قراردادها کار دشوار و زمانبری خواهد بود.

وی یادآور شد: از آبان ماه که فعالیت خود را بعنوان شهردار دزفول آغاز کردم، در همان هفته نخست، شناسایی، بازنگری و ساماندهی این وضعیت در دستور کار قرار گرفت و اکنون در حال تهیه و تدوین سخت افزار و نرم افزار هستیم، در ماه نخست فعالیت نیز اعلام کردم که اضافه کارها و تعطیل کاری باید متناسب با عملکرد و کارکرد واقعی افراد باشد ضمن اینکه به دلیل تنوع و میزان بالای فعالیت های شهرداری، حجم و ساعت کاری مدیران،کارگران و بخشی از نیروها بسیار بیشتر از ساعات اداری است.

عیسی زاده تصریح کرد: به دلیل شرایط اقتصادی موجود و رعایت شرایط کارکنان، بنده به یکباره اقدام به قطع این پرداختی ها نکرده ام اما همزمان پایش، ساماندهی، کنترل و متناسب سازی حقوق کارکنان را در دستور کار قرار داده ام و تاکید دارم که حقوق باید بر اساس استاندارد باشد و بصورت درست بازنگری شود.

وی با اشاره به رسمی شدن کارمندان ایثارگر از سال آینده و ورود حدود ۸۰ نیروی رسمی از طریق آزمون به شهرداری دزفول، گفت: نیروی انسانی یک سرمایه برای شهرداری محسوب می شود لذا توانمندسازی آنان در اولویت کاری بنده است.

شهردار دزفول در پاسخ به سوال دوم مبنی بر علت عدم کیفیت لکه گیری آسفالت، توضیح داد: قدمت بالای آسفالت خیابان های برخی مناطق، شرایط جوی، استهلاک در زمان دفاع مقدس، تردد ماشین های سنگین، عدم زیرسازی مناسب و گرانی قیر از جمله دلایل وضعیت نامناسب آسفالت در دزفول هستند از سویی برخی مناطق جدید الاحداث همچون مهرشهر، زیباشهر، آزادگان و مناطق توسعه ای اطراف شهر نیز مستلزم زیرسازی، آسفالت لایه اول و نگهداری هستند.

عیسی زاده با بیان اینکه دزفول۵۹۰ هزار مترمربع منطقه دارای اولویت در زمینه آسفالت دارد، گفت: این در شرایطی است که نه قیر کافی و با قیمت مناسب موجود است و نه کارخانه آسفالت مناسبی در اختیار شهرداری است‌. کارخانه آسفالت فعلی از دهه ۶۰ در اختیار شهرداری قرار گرفته و مستهلک است بطوریکه در صورت فعالیت مداوم هر دوروز یکبار دچار نقص فنی می شود.

وی با بیان اینکه حجم لکه گیری مورد نیاز در دزفول بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر عمدتا حفاری های متعدد دستگاه های خدمات رسان و عدم برخورداری شهرداری از ماشین آلات و امکانات مناسب است، ماشین آلات موجود مستهلک و یا نیازمند تعمیر با هزینه بالا هستند ضمن اینکه در این زمینه دارای نیروی کافی و آموزش داده نیستیم.

شهردار دزفول با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه آسفالت خیابان ها و مناطق، افزود: تا ماه گذشته لکه گیری بر عهده معاونت امور شهری شهرداری بوده که یک رویه اشتباه محسوب می شود چرا که این امر باید بر عهده معاونت فنی باشد، لذا این جابجایی در یک ماه اخیر انجام شد و اکنون یک تمرکز در معاونت فنی ایجاد شده است، همچنین چندین جلسه هماهنگی نیز برگزار و راهکارهای ساماندهی وضعیت نیز بحث و تبادل نظر شده است، راهکارها در قالب یک فرآیند آماده شده و مشاور نیز انتخاب شده است ضمن اینکه به دنبال برون سپاری بخشی از کار نیز خواهیم بود.

عیسی زاده با اشاره به تامین و دریافت ۶۹۰ تن سهمیه قیر، گفت: بخشی از این قیر روز گذشته در جاده بن جعفر استفاده شد و در برخی مناطق نیز کار در حال انجام است، اما اقدامات نسبت به حجم تقاضا و نیاز دزفول کافی نیست، از سویی با توجه به اینکه قیرپاشی نیازمند دمای مناسب است برنامه ریزی لازم برای افزایش این اقدامات در نیمه اول سال انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال سوم مبنی بر علت انتخاب یک شخص غیرمتخصص در پست مهم و حساس مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، توضیح داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همچون سایر سازمان های شهرداری دارای یک اساسنامه است، بر اساس فصل پنجم ماده ۱۰ این اساسنامه، رئیس این سازمان باید دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های مندرج در طرح طبقه بندی مشاغل و دارای حداقل ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط باشد و با پیشنهاد هیئت رئیسه و با تایید و حکم شهردار انتخاب شود.

شهردار دزفول ادامه داد: آقای روح الله بهشتی کارمند شهرداری بوده و سنوات مدیریتی وی بیش از سنوات درج شده در اساسنامه است ضمن اینکه وی با حکم شهردار وقت دارای ۳ سال سابقه عضویت در هیئت مدیره سازمان آتش نشانی بعنوان عضو اصلی و کارشناس نیز می باشد، در سال ۹۸ نیز از سابقه اجرایی و عملیاتی برخوردار شده است لذا واجد شرایط بوده و آموزش لازم را نیز در این ۳ سال کسب کرده است.

عیسی زاده اضافه کرد: بر اساس مفاد اساسنامه، وظایف رئیس سازمان آتش نشانی عمدتا مدیریتی بوده و بر اساس چارت فرماندهی عملیات ها بر عهده معاونت عملیات است، بنابراین ما با اشراف کامل بر اساسنامه اقدام به انتخاب رئیس این سازمان کرده ایم.

وی در پاسخ به سوال چهارم در خصوص تعیین تکلیف پروژه قائم نیز گفت: این پروژه بزرگ از ۱۲ سال پیش آغاز شده و اکنون کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارد، درواقع سالانه حدود ۴ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار دزفول قائم را از سرمایه های شهرداری برشمرد و اضافه کرد: این پروژه دارای ۲۲ هزار و ۷۰۰ متر زیربنای تجاری، تفریحی و خدماتی می باشد که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تکمیل آن نیازمند یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است ضمن اینکه این اعتبار جدا از اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و سرمایه در گردش پروژه است.

عیسی زاده با بیان اینکه این پروژه مستلزم سرمایه گذاری سنگین و فرامنطقه ای است، افزود: در زمان گذشته تملک زیادی برای این طرح انجام شده و حال تعیین و تکلیف اسناد ملکی و تجمیع آنها نیازمند اقدامات حقوقی و ثبتی زیادی است که این کار با وجود زمانبر بودن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره شهردار قبلی و در دوره فعلی مکاتبات زیادی با بانک شهر انجام شده است، پیشنهاد ما این بوده که این پروژه از طریق بانک شهر بصورت کارشناسی قیمت گذاری و سپس واگذار شود، اما بانک شهر اعلام کرده که صرفا خواستار قسمت اداری است و سایر قسمت های پروژه باید کاملا تکمیل و اسناد آن نیز آماده واگذاری باشد در حالیکه تکمیل این قسمت ها نیازمند چندصد میلیارد است و از سویی ساماندهی اسناد مالکیتی پروژه نیز حدود ۲ سال زمان می خواهد.

عیسی زاده با بیان اینکه کارهای بزرگ دارای مشکلات بزرگ نیز هستند، عنوان کرد: ما میراث دار این پروژه و زحمات و تلاش های صورت گرفته برای آن در ۱۲ سال اخیر هستیم، این پروژه با ارزش افزوده خوبی مواجه است، لذا تعیین و تکلیف پروژه قائم نیازمند تحلیل و بررسی های زیاد برای تامین منابع مالی و ملاحظات بازار است، این پروژه باید به درستی و بصورت کامل به سرانجام برسد تا شهر و شهروندان از فضا و منافع آن در قالب توسعه شهری بهره ببرند.

وی همچنین در پاسخ به سوال پنجم و آخر مبنی بر وضعیت پرسنل مامور شهرداری در ادارات و نهادها گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، از دیرباز تعاملی بین شهرداری با برخی ادارات و نهادها وجود داشته و بر این اساس به تشخیص شهرداران گذشته تعدادی نیرو از شهرداری بصورت مامور دربرخی نهادها که عمدتا شهرداری نیازمند حمایت و توجه و خدمات آن نهادها بوده مشغول به فعالیت هستند. تعدادی از این نیروهای مامور در فرمانداری بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، تعدادی در دادگستری به عنوان مرجع ما و مردم در حوزه قضایی و تعدادی نیز در دادستانی بعنوان استوانه و ستون حمایتی و مرجع مردم و شهرداری در بحث تامین امنیت و فرآیند حقوقی و قضایی حضور دارند. ضمن اینکه در برخی ادارات دیگر نیز نیروهای شهرداری حضور دارند که به نسبت این ۳ نهاد تعداد کمی هستند.

 

شهردار دزفول افزود: ما از بدو ورود به شهرداری اقدام به بررسی موضوع و فراخواندن چندمورد از این نیروها کردیم، احتمال دارد برخی دیگر نیز فراخوان شوند، اما مابقی به واسطه نیازی که به آن ارگان ها هست و تعاملی که وجود دارد با هماهنگی و طبق ضابطه ماندگار خواهند بود.

عیسی زاده گفت: این انتقال نیروها در زمان بنده صورت نگرفته و از آنجایی که قصد انجام کار شتاب زده نداریم، لذا به مرور زمان و در کنار سایر اقدامات زیربنایی و زیرساختی که انجام می دهیم موضوعاتی از این قبیل را نیز بر اساس اولویت مد نظر قرار خواهیم داد.

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4038

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد