×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش بیداردز روز پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ نشست سید احمد آوایی با اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در محل دفتر ایشان برگزار شد.

سید احمد آوایی در این نشست گفت: اختیارات فرمانداری ویژه دزفول نباید فقط در حد تابلو و اسم آن باشد. روسای ادارات دزفول نیز نباید وابسته به اداره کل‌ها باشند و اختیاراتی باید داشته باشند که این موضوع از طریق تهران و سازمان برنامه و بودجه باید پیگیری شود.

وی افزود: متاسفانه برخی مدیران از اختیاراتی که در شهرستان دارند نیز درست و کامل استفاده نمی‌کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری و جذب کارآفرینان در این شهرستان بیان کرد: باید از سرمایه گذاران حمایت و موانع پیش روی آنها برداشته شود زیرا رهبر معظم انقلاب نیز تاکید زیادی بر این امر دارند.

وی افزود: پیگیری برای حل مشکل بودجه بیمارستان یازهرای دزفول انجام شده و به زودی مشکل آن برطرف خواهد شد.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بین‌المللی کردن فرودگاه دزفول نیز در حال پیگیری است، و پول زمین پرداخت شده و باید دیوارکشی آن انجام شود.

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن تشریح عملکرد هفت ماهه شورا بر ضرورت شفاف سازی فعالیت های شهرداری دزفول و تحقق شهرداری الکترونیک تاکید کرد و افزود: باید مسائل و مشکلات مردم از طریق سامانه صیانت از حقوق شهروندان انعکاس داده شود.

وی همچنین رفع مشکلات ماشین آلات از جمله خودروهای آتش نشانی، آسفالت، عمران و تهیه اتوبوس‌های شهری را ضروری دانست تا خدمات مطلوبی به مردم ارایه شود.

عادل داویی فر عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست ارتقای فرهنگ جذب سرمایه گذار را ضروری دانست و گفت: دزفول ظرفیت بسیاری در حوزه سرمایه گذاری دارد و پول های سرگردان بسیاری در این شهر وجود دارد ولی پراکندگی در حوزه جذب سرمایه گذار باعث شده سرمایه گذاران در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: مدیران دزفول پای کار هستند اما این موضوع فرهنگ سازی نشده که نیاز است در جلسات تخصصی تر به این موضوع پرداخته شود.

وی در ادامه گفت: امری که باعث می‌شود دزفول از حالت سنتی خارج شود جذب سرمایه گذار در شهر است که باید به این امر توجه داشت.

علیرضا مجدی نسب یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: تلاش زیادی شد تا بودجه امسال شهرداری دزفول، عملیاتی تدوین شود و تا پایان سال با کمبود بودجه روبه رو نشویم.

وی ادامه داد: نرم افزارها و سخت‌ افزارهای لازم برای تحقق شهر هوشمند خریداری شده و تلاش می‌شود تا پایان خرداد آینده، شهر هوشمند راه اندازی و مراجعه به شهرداری برای گرفتن استعلام، پروانه و پایان کار تا ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل بانک خودرویی، نیرویی و بانک املاک شهرداری دزفول، به منظور شفاف سازی و اطلاع مردم از فعالیت‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات تاکید کرد.

مجدی نسب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سهم خوزستان از نفت ۷۰ هزار میلیارد ریال بوده ولی حتی یک ریال از این سهم به دزفول داده نشده است این در حالی است که شهرهای دیگر اعتبارات میلیاردی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد از این مقدار، سهم واقعی دزفول است که باید گرفته شود لذا از نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود در این خصوص ورود کند تا حق مردم این شهرستان پایمال نشود.

وی افزود: سیستم حمل و نقل، آتش نشانی و اتوبوسرانی دزفول نیازمند نوسازی هستند و ماشین های آتش‌نشانی مربوط به ۴۰ سال پیش هستند که باید نوسازی شوند.

 

مجدی نسب همچنین گفت: آتش نشانی دزفول امکانات امدادرسانی تا پنج طبقه را دارد؛ این در حالی است که آپارتمان‌های هشت طبقه نیز در دزفول ساخته شده‌اند و باید امکانات و ماشین آلات به روز شوند.

مجدی نسب تحقق منطقه ویژه اقتصادی دزفول را نیز ضروری دانست و گفت: باید فرودگاه دزفول زیرنظر شرکت هواپیماهای کشوری برود تا قطب بودن کشاورزی دزفول حفظ شود در غیر این صورت در آینده مشکلات زیادی در این زمینه خواهیم داشت.

موسوی فخر یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز گفت: در ۲ سال گذشته ۲۰۰ سرمایه گذار به دلیل نبود همکاری لازم و نبود زمین از دزفول به شهرهای دیگر رفتند.

وی افزود: سامانه مجوز کسب و کارها راه‌اندازی شده و ادارات موظف هستند تا ۲ هفته مجوز بدهند.

علیرضا زمانی راد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: تبدیل آستانه محمد بن موسی الکاظم(ع) معروف به سبزقبا به عنوان حرم چهارم اهل بیت(ع) فقط توسط اداره اوقاف انجام نمی‌شود؛ بلکه باید اراده و بودجه ملی پای کار آید و وزارت راه در ورودی استان تابلو بزند.

وی پارک موزه دفاع مقدس را یکی از ظرفیت‌های فوق العاده دزفول بیان کرد و افزود: باید برای استفاده از این ظرفیت بودجه‌ گرفت و مدیریت کلان شهر و اتاق فکر دائمی این موضوع‌ها را در رأس کار قرار ده

زمانی راد ادامه داد: دزفول پیشینه قوی در بخش مذهبی، تاریخی و دفاع مقدس دارد که باید از آنها استفاده شود به همین منظور کمیته ویژه حرم سبزقبا در شورا تشکیل شده و قرار است ماهانه یک جلسه با حضور مسوولان شهرستان در آستانه سبزقبا برگزار شود.

زهرا آدینه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: برخی مدیران و روسای ادارات با اعضای شورا همکاری نمی‌کنن

وی افزود:  باید در انتصابات دزفول دقت بیشتری شود و افرادی که برای مردم کار نمی‌کنند عزل شون

وی با بیان اینکه فردی که هنر مدیریت ندارد باید عزل شود گفت: مدیران و روسا نباید قوم گرا باشند بلکه باید دلسوز شهر باشند و زمانی شاهد توسعه خواهیم بود که همدل باشی

 

آدینه خاطرنشان کرد: استخدام افراد بومی باید در شرکت‌ها و کارخانه‌های تازه تاسیس دزفول مدنظر باشد.

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4063

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد