×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

بعد از حدود دو سال که مدارس غیرحضوری فعالیت می کردند، از اول مهرماه همه کلاس ها بصورت حضوری برگزار شدند به همین مناسبت در ایام بازگشایی مدارس با توجه به دغدغه و انتقادات والدین نسبت به مدارس فرزندان دلبندشان گفتگویی با آقای امیر ظاهرطحان ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول ترتیب دادیم و صدای والدین دانش آموزان را به گوش ایشان رساندیم و ایشان نسبت به مسائل مطروحه توضیحاتی دادند که شما را دعوت به مطالعه این گفتگو می نماییم:

 

در ابتدا آماری از تعداد دانش آموزان و معلمان مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه بفرمایید؟ در دزفول حدود ۸۰هزار نفر دانش آموز و حدود ۴هزار نفر پرسنل شاغل در مدارس اعم از معلم، مدیر، معاون، دفتردار و… داریم.

یکی از مخاطبین به ما پیام داده که مدرسه فرزندم تا ۱۰۰هزار تومان جهت کتاب را پرداخت نکرده ایم کتب درسی را به ما تحویل نداده است! مگر قیمت کتب درسی دانش آموزان چقدر است؟ قیمت کتب درسی دانش آموزان به نرخ دولتی از ۳۵ هزار تومن هست تا ۱۰۵ هزار تومان؛ و این قیمت بستگی به مقطع تحصیلی دانش آموز دارد. البته در بازار آزاد قیمت کتب از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشند. حالا باید دید آن دانش آموز کدام مقطع تحصیلی بوده است که مبلغ دریافتی به حق بوده است یا خیر.

به گواهی والدین در روزهای اول مهرماه برخی کلاس های تحصیلی به اندازه کافی معلم وجود نداشته است و بعضی معلمان در حال جابجایی به مدارس دیگر بودند و کلاس ها را معاونین مدارس اداره می کردند! آیا مدارس دزفول با کمبود معلم مواجه هستند؟ ما تا ۹۹درصد معلمان را تامین کردیم و هر چی هم کمبود داشتیم با اضافه کاری، حق التدریسی، و دانشجویان فارغ التحصیل دانشجویان سال آخر تامین کردیم. اما پیش می آید از این ۴۰۰۰ نفر معلم یک درصد به علت بیماری و یا هر حادثه ای دیگر نتوانند سر کلاس درس حاضر شوند، بعد آن وقت والدین می گویند کلاس بی معلم هست و یا وسط تحصیل ممکن است مشکلی برای معلم پیش بیاید و نیاز به جابجایی داشته باشد. بنابراین ما کمبود معلم نداریم.

در بعضی مدارس مشاهده می شد بین والدین دانش آموزان و مدیران جهت ثبت نام مشاجراتی صورت می گرفت و مدیران اذعان می کردند ظرفیت تکمیل است و برای ثبت نام به مدرسه دیگری مراجعه کنید! می خواستیم بدانیم که ملاک ثبت نام در مدارس بر چه اساس می باشد؟ هر مدرسه ای ظرفیتی دارد مثلا در اتوبوس ۴۰صندلی هست و نمی توان بیش از این تعداد سوار کرد. پس باید دید آن مدرسه چقدر ظرفیت داشته است و آیا تکمیل شده است یا خیر!؟ تمام دانش آموزان ثبت سامانه می شوند و از اداره دزفول تا اداره کل استان و وزارت آموزش و پرورش کنترل می شوند . یک نفر را که ثبت نام کنیم هم استان می داند و هم وزارت. آنجا یک فایلی دارند و کنترل می کنند. ظرفیت بیشتر نمی توانیم ثبت نام کرد و سیستم نمی پذیرد. هر چی ما نوشتیم قانونی بوده است. در مدارس دولتی عام طبق کروکی محل سکونت ثبت نام صورت می گیرد اما در مدارس دولتی خاص که در دزفول حدود ۲۰ مدرسه می باشند مثل شاهد، نمونه دولتی و تیزهوشان و… براساس امتیازبندی ثبت نام می شود. این نوع مدارس نیاز به کروکی محل سکونت نیست و چون نخبه پرور هستند از همه مناطق شهر می توانند براساس امتیازبندی ثبت نام انجام شود.

بعضی جاها به دانش آموزان گفته شده است که اگر کمک مالی به مدرسه نکنند شما را در سال آینده در کلاسی مستقل انتقال می دهیم! آیا در مدارس از دانش آموزان به اجبار پول می گیرند؟ مدیران مدارس جز هزینه بیمه و کتاب و ملزومات تحصیلی نباید از دانش آموزان پول بگیرند. در بعضی مدارس که فوق برنامه دارند بابت این نوع کلاس ها پول می گیرند و همینطور در مدارس خاص که ذکر کردم شهریه وجود دارد. در مدارس دولتی عام هیچ اجباری برای پرداخت پول نیست و اگر کسی می خواهد کمک کند بصورت داوطلبانه به عنوان خیر آموزشی می باشد. اگر موردی یافت شد که والدین را به پرداخت ملزم کنند حتما به ما گزارش نمایند.

یکی از مشکلاتی که در بازگشایی مدارس برای دانش آموزان و والدین آن ها بود کمبود سرویس مدارس بود که حتی یکی از اعضای محترم شورای شهر در جلسه ی شورا این مورد را تذکر داد. آیا اداره آموزش و پرورش برای رفع این مشکل چاره ای اندیشیده است؟ سرویس مدارس و حمل و نقل دانش آموزی در اختیار بخش خصوصی می باشد و ما دخالت نمی کنیم ولی نظارت آن بر عهده اداره آموزش و پرورش می باشد. نظارت هم در حد این است که راننده باید شرایط عمومی جهت سرویس مدارس را دارا باشد. مسئول سرویس مدارس تاکسیرانی می باشد.

سپاس از شما که صبورانه پاسخگو بودید

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4253

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد