×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

آقای نماینده! اگر مجلس قوی نیست ، ضعفش از شماست و‌ نه نظام! 
  سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگویی که سایت اصلاح طلب جماران انرا منعکس کرد گفت: «گر امام امروز در قید حیات بود چه بسا مجلس قوی‌تری شکل می‌گرفت و به نظرم عملکرد طوری باشد که با مشارکت گسترده‌ای روبرو باشیم نمی‌شود که هم رد صلاحیت گسترده داشته باشیم و هم مشارکت گسترده! این دو با هم نمی‌خواند. در این شرایط شورای نگهبان برای داشتن مجلسی قوی باید در عملکرد خود تجدید نظر کند»
   این نوع قیاس کردن آن هم از سوی یک نماینده مجلس که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس دارد و نیز عضویت در کمیسیون امنیت ملی مجلس را یدک می کشد ، هم تعجب آور است و هم باعث تاسف!
  یقینا چنانچه امروز حضرت امام بود همین مدیریت و رهبری که مقام معظم رهبری را انجام می داد و یقینا روش رهبری حضرت آقا با حضرت امام تفاوتی ندارد بلکه با جرات می توان نوشت که در حال حاضر تنها پرچمدار حقیقی راه امام ، مقام معظم رهبری است.
  این که نماینده مجلس بگوید اگر امام(ره) بود چنین و چنان می شد، جفا به رهبر عزیز انقلاب است که با درایت حکیمانه کشتی انقلاب را بعد از امام از تلاطم های مختلف با موفقیت عبور داده است!
   اگر این نماینده مجلس به عملکرد مجلس ایراد دارد و مجلس فعلی را که جناب ایشان با کلی رایزنی به ان راه پیدا کرد ضعیف قلمداد می کند به شیوه عملکرد خود و دیگر همکارانش نگاهی بیندازد .
  وقتی نماینده مجلس علیرغم چندین بار تذکر صریح رهبری در امور اجرایی حوزه های انتخابی دخالت می کنند و حتی در انتخاب آبدارچی ادارات می خواهند اعمال نظر کنند مشکل از کجاست؟ وقتی نماینده مجلس اینقدر که دغدغه جابجایی مسئولان حوزه انتخابی خود را دارد  دغدغه دقت در قوانین و طرح هایی که در مجلس ارائه‌ می گردد ندارد، چه باید کرد؟!  تقصیر کل نظام است؟!
  اگر امام بود همین تذکر را که امروز رهبر عزیز انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در کار مدیران اجرایی فرمودند را ایشان هم نیز می فرمودند ؛ و باز روسیاهی برای آن نمایندگان حرف نشو می ماند!
  انتقاد به شورای نگهبان وارد است اما نه بر بعد نظارتی آن؛ بلکه از این جهت چرا نمایندگانی که کارنامه پس داده اند و چند بار رد شده اند را تایید می کند! انتقاد که چرا در بررسی صلاحیتها دقت بیشتر به خرج نداد!
  جناب نماینده بار دیگر در عملکرد خود نظری بیندازید اگر مجلس قوی نیست شما نیز در این ارزیابی هستید! و اگر مجلس قوی نیست یا ثمره برخی افراد صاحب نامی که از موقعیت حقیقی و حقوقی خود در بین آحاد جامعه برای حمایت از نماینده ای که شاید صلاحیتهای لازم را ندارند حمایت و هزینه می کنند.
✍️ علی صالحی زاده

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4307

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد