×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

   به گزارش بیداردز از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول عصر یکشنبه ۲۷ فروردین محمدرضا آتشفشان طراح المان های شهری شهرداری دزفول و علی عالم زاده انصاری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به نشست رسمی شورای دعوت و درخصوص اقدامات انجام شده و کارهای در دست اقدام گزارشی ارائه کرد.

 

 

در این جلسه مطالبی بیان شد که مختصراً به بیان آنها میپردازیم:

 

  • غلامعلی پوررضائی: المان میدان امام قابل فهم نیست و باید تغییر کند
  رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به احداث المان‌های همه فهم و خلاقانه گفت: المان میدان امام خمینی(ره) اگرچه ممکن است المانی مفهومی باشد ولی به دلیل اینکه این المان برای عموم مردم قابل فهم نیست نیاز به اصلاح و تغییر دارد.
  غلامعلی پوررضایی با اشاره به نزدیک بودن چهارم خرداد افزود: احداث المان در میدان چهارم خرداد همچنین یادمان‌ها و المان‌هایی در شأن شهدای دزفول به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه باید ساخت سردیس شهدا در بوستان‌هایی که به نام همان شهید نامگذاری شده‌اند در اولویت باشد.
  وی در ادامه با تقدیر از المان های فاخر اجرا شده توسط محمدرضا آتشفشان تاکید کرد ظرف یک ماه آینده کارگاه المان سازی شهرداری دزفول راه اندازی شود تا شرایط مناسبی برای ساخت المان مهیا شود.

 

  • محمدحسین پرآور: لزوم توجه به تبیین نقش دزفول در دفاع مقدس بویژه عملیات فتح المبین

  وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر دزفول خود را ملزم به حمایت از فعالیت‌های علمی در سطح این شهر می‌کند، ادامه داد: پژوهشکده دزفول شناسی با توجه به ظرفیت‌های بزرگ تاریخی، فرهنگی، دینی و اقتصادی این شهر می‌تواند در معرفی این ظرفیت‌ها گام‌های بزرگی بردارد.

  رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به نقش المان‌های شهری در زیباسازی فضای شهری گفت: براساس تفاهم میان شهرداری تبریز و دزفول، خیابانی در تبریز به نام دزفول نامگذاری شده و دزفول نیز متعهد به ساخت و احداث المان شهید مهدی باکری شده است که این شهرداری‌ها به تعهد خود عمل کرده‌اند.
  وی افزود: با کاربردی کردن المان‌های شهری و بهره گیری از نیروهای خلاق و استفاده از ظرفیت‌های موجود امکان ساخت المان‌های فاخر در دزفول وجود دارد.
  پرآور با اشاره به حمایت شورای شهر از سازمان سیما، منظر و فضای سبز دزفول برای احداث المان‌های مختلف در سطح شهر، گفت: تمام نیاز این سازمان برای ورود جدی به احداث المان‌های شهری تامین می‌شود ضمن اینکه ضرورت هر المان پیش از احداث به شورا اطلاع داده شود.
  وی با تاکید بر لزوم توجه به تبیین نقش دزفول در دفاع مقدس به ویژه در عملیات‌ها ادامه داد: نام عملیات فتح المبین که نقش کلیدی در تغییر سرنوشت دفاع مقدس داشت با دزفول و مردم این شهر عجین است که باید برای تبیین این نقش از ابزار فرهنگ و هنر استفاده کرد.
رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ضرورت ایجاد یادمان شهدای این شهرستان در منطقه عملیاتی فتح المبین بیان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای سلامی شهر دزفول به کمک همه دستگاه‌های فرهنگی مکان یابی لازم برای احداث یادمان شهدای دزفول در منطقه عملیاتی فتح المبین را انجام دهند.
  پرآور برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس را یادآور شد و گفت: راهپیمایی عظیم و دشمن شکن مردم دزفول در روز جهانی قدس بار دیگر دلدادگی مردم این دیار با آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.
  • حجت الاسلام نمازی: دزفول به نام مراجع و بزرگان آن باید شناخته شود
  رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر دزفول نیز در ادامه این نشست گفت: دزفول شهر فرهنگی است و نصب المان‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ این شهر نقش موثری در زیباسازی منظر شهر و ارتقای رضایتمندی مردم دارد.
  حجت الاسلام مهدی حاجی جعفر نمازی افزود: چهارم خرداد یادبود حماسه آفرینی مردم دزفول در دفاع مقدس است به همین دلیل ساخت المان با موضوع دفاع مقدس به عنوان اولویت در دستور کار باشد.
  وی دزفول را زادگاه علما و مراجع نامدار در جهان اسلام دانست و ادامه داد: دزفول شهر شیخ اعظم مرتضی انصاری خاتم الفقها و المجتهدین است که باید این بعد مذهبی دزفول در معرفی این شهر مورد تاکید باشد.
  حجت الاسلام نمازی اظهار کرد: دزفول دارای ظرفیت‌های متنوع مذهبی، فرهنگی، دینی، تاریخی، دفاع مقدس، کشاورزی و باغی است و اینکه دزفول به چه نامی در سطح ملی شناخته شود اهمیت دارد به همین دلیل باید تلاش شود تا دزفول به نام مراجع و بزرگان آن در سطح ملی شناخته شود.
  • سید باقر موسوی فخر: دزفول نیاز به المان‌های شهری با موضوع دفاع مقدس دارد
نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون املاک و حقوقی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های متعدد دزفول در بخش دفاع مقدس گفت: المان‌ های دفاع مقدس دزفول باید در نقطه‌های مختلف این شهر نصب و این ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شوند.
  سید باقر موسوی فخر ادامه داد: دزفول علاوه بر ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و دفاع مقدسی در بخش کشاورزی و محصولات کشاورزی و باغی در سطح ملی حرف برای گفتن دارد که در ساخت المان‌ها این ظرفیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • غلامعلی رسالتی فر: احداث المان‌ها متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی دزفول باشد
  عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این شهر گفت: دزفول ظرفیت بسیار بالای فرهنگی دارد که باید در احداث المان‌ های شهری مورد توجه باشند.
  غلامعلی رسالتی فر در ادامه با تقدیر از اجرای المان کپو و یادمان شهید باکری افزود: ساخت المان‌های شهری باید متناسب با ظرفیت‌های شهری و قابل فهم باشد ضمن اینکه ضروری است پیش از احداث هر المان، طرح پیشنهادی به شورا ارائه شود.
پ.ن: باعرض تشکر و احترام از دغدغه مندی اعضای محترم شورای شهر، تقاضامندیم که در ساخت المان های شهری دقت زیادی شود و بهترین کار ها را با کمترین هزینه ها از بیت المال ارائه نمایند. 
کانال شورای اسلامی شهر دزفول در #ایتا

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4430

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد