×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

امروز کتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها یک وظیفه‏ ى ملى، که یک واجب دینى است.(امام خامنه ای)

 

مسجد امام حسن عسکری (ع) بعنوان یکی از  فعالترین مساجد در سطح شهرستان دزفول همه ساله در ایام نیمه شعبان اقدام به برگزاری جشن و برنامه های فرهنگی می نماید اما نکته جالب این مراسم این است که چند سالیست مزین شده است ، به اهدای کتاب در موضوع مهدویت به ویژه کتابهایی برای کودکان و نوجوانان.کتابها پس ازبررسی ومشورت با اهل فن انتخاب شده و طبق سنت حسنه  این چند ساله قبل از اذان مغرب در بسته بندی زیبا  به همسایگان مسجد اهدا میشود. تعدادی از این کتابها هم در هنگام جشن و پذیرایی درب مسجد در میان خانواده هایی که در حال عبور هستند به ویژه کودکان ونوجوانان توزیع میگردد. در این مراسم تعداد ۴۰۰ جلد کتاب اهدا شد البته این سنت حسنه فقط مخصوص نیمه شعبان نیست بلکه در اکثر مراسمات این مسجد جاریست.

اما با وجود اهمیت این حرکت فرهنگی و استقبال امام جمعه  شهرستان دزفول که این کار را یک کار فرهنگی بزرگ قلمداد نمودند همچنان برای تهیه بودجه این کار بزرگ مشکلات زیادی وجود دارد و علیرغم نامه نگاری به ارگانهای فرهنگی شهرستان، باز مورد بی مهری قرار گرفته و تنها با یاری جلسات قرائت قرآن  مسجد و بنیاد خیریه امام خمینی (ره) و کمک های مردمی در این چند سال اخیر این امر فرهنگی میسر گردیده است.

حال باید از مسئولین فرهنگی کم دغدغه شهرستان دزفول پرسید که چرا بودجه فرهنگی باید در کارهایی ظاهری و بی فایده همچون چاپ برخی بنرها و…  صرف شود اما به اینچنین برنامه های مفید و خودجوش بی توجهی شود؟؟؟

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=518

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد