برای حل کردن یک آسیب ابتدا باید درک درستی از آسیب و علل به وجود آوردنده آن داشت که اصطلاحا به آن آسیب شناسی گفته می شود ،اقتصاد و به طبع آن معیشت مردم این روزها دچار مشکلاتی همچون جهش شدید نرخ ارز و رکود فراگیر شده که این جهش خیره کننده ارزی برای اقلیتی […]
حال که عزمی برای عزل مقامات ارشد ناکارآمد بی کفایت وجود ندارد و کسانی که پنج سال از وقت و هزینه ملت را بپای قراردادی خسارت بار ریختند و مدام چشم به راه ورود شرکتهای خارجی بودند و نتیجه ای جز نابودی تولید داخلی و رکود عمیق در بخش های مختلف نداشته و ثمره آن فتح الفتوح و آفتاب تابان همین وضع فاجعه بار اقتصادی و اجتماعی کشور است و متاسفانه اکنون هم مجلسیان و دولتیان وقیح بجای عذرخواهی در پیشگاه ملت و ارائه راهکار های سریع عملیاتی برای گذر از بحران اقتصادی اجتماعی که شاید به بحران مقبولیتی و مشروعیتی تسری یابد و کیان کشور را به خطر اندازد ،بفکر افشاگری های جناحی و باندی و تسویه حساب های سیاسی هستند و منافع مردم در حاشیه منافع گروههای قدرت طلب و منفعت خواه قرار گرفته و دیگر نمیتوان این مجلس را در رأس امور دانست و یا اینکه عصاره فضائل ملت خطاب کرد و یا عدم برخورد قضایی سخت با متعدیان به حقوق و اموال عمومی و همچنین مبارزه جدی با فسادهای سازمان یافته از سوی قوه قضائیه ، که همین امر باعث ایجاد نارضایتی گسترده از رفتار قوه های سه گانه در بین اقشار جامعه گردیده پس با این حال هیچ امیدی به این مسئولین درگیر در جنگ قدرت برای اجرای عدالت و مقابله با چپاولگران به حقوق مردم و مبارزه جدی با فساد نباید بست .
پیشنهاد نویسنده مرقومه این است که رهبری معظم بعنوان امام مسلمین از اختیارات حکومتی استفاده کرده و ابتدا قرارگاه اقتصادی متشکل از اساتید برجسته اقتصاد که رویکردی انقلابی و مردمی دارند فارغ از دید جناحی تشکیل دهد و معظم له بعنوان ستون خیمه انقلاب ناظر برعملکرد و مصوبات آن باشد تا سیاست گزاریهای اقتصادی با پشتوانه قوی اعمال شود و دست به جراحی بزرگی برای اصلاح ساختارها بزنند و این قطار خارج شده از ریل را به خط اصلی بازگردانند چرا که با این اندیشه اقتصادی و ساختارهای موجود با جابجایی افراد چیزی تغییر نخواهد کرد .
دیدگاهتان را بنویسید