بیدار دز، چشمان بیدار پایتخت مقاومت ایران اسلامی

جمعه / ۳۱ مرداد / ۱۴۰۴ Friday / 22 August / 2025
×
هزار تومن، پول بی زبان
زهرا آراسته‌نیا

هزار تومن، پول بی زبان

اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها بر عهده اداره راهداری است

جاده «دزفول_حمزه» به دلیل کمبود اعتبار فقط ۲ کیلومتر آن در حال انجام است

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با اشاره اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌های اصلی بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: پروژه جاده «دزفول_حمزه» ۶ کیلومتر است که ۲ کیلومتر آن در دست انجام است.
جاده «دزفول_حمزه» به دلیل کمبود اعتبار فقط ۲ کیلومتر آن در حال انجام است
  • کد نوشته: 5126
  • 17 فروردین 1404
  • 29 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • ابوذر موحدی، رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول: جاده «دزفول_حمزه» به عنوان یکی از جاده‌های پرتردد دزفول شناسایی شده است که متاسفانه نقاط حادثه خیز زیادی دارد. این جاده از سال ۱۴۰۰ چند بار در بین ادارات راهداری و شهرسازی جا‌به‌جا شد و در نهایت به اداره راه و شهرسازی واگذار شد.

    جاده دزفول_حمزه ۶ کیلومتر است که به دلیل نبود اعتبار فقط ۲ کیلومتر آن در حال انجام است

    عکس اول جاده دزفول-حمزه

    رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: طول کل جاده ۶ کیلومتر است که بلافاصله بعد از واگذاری به این اداره، قرارداد ۲ کیلومتر آن، مطابق هزینه‌ای که تخصیص شده بود از سمت شهر حمزه به سمت شرکت روغن منعقد گردید و با توجه به بودجه اندکی که واریز شده بود پیمانکار با اقدام به زیر سازی پروژه را شروع کرد.
    وی ادامه داد: با گذشت مدتی از شروع پروژه با توجه به عدم تامین قیر و آسفالت متاسفانه پروژه متوقف شد و در این حین به تعطیلات نوروزی خوردیم و بعد از ۲۰ فروردین۱۴۰۴ دوباره پروژه آغاز خواهد شد.
    وی افزود: با پیگیری‌هایی که فرماندار، نماینده و امام جمعه سردشت انجام دادند مبلغ ۹ میلیارد تومان جهت آسفالت پروژه تخصیص داده شد و به زودی آسفالت ۲ کیلومتر آن انجام می‌شود.
    برسی و اصلاح نقاط پر خطر جاده‌های اصلی بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است

    عکس دوم جاده دزفول-حمزه

    رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با اشاره وجود نقاط پر خطر در جاده‌های دزفول گفت: نقطه‌های خطرناکی که در جاده‌های دزفول وجود دارد، مثلاً سه راهی هستند یا مشکلاتی ترافیکی دارند به خصوص نقاطی که چند وقت گذشته تصادف صورت گرفته است و باعث از دست دادن چند تن از شهروندان عزیز شهرستان دزفول شد، بهسازی این نقاط بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد.
    ابوذر موحدی، با اشاره به نقش اداره راه و شهرسازی در جاده ها، گفت: تا مواقعی که اداره شهرسازی وارد مقوله تعریض نشود، نقاط حادثه خیز باید به وسیله اداره راهداری اصلاح و ایمن سازی شوند.
    فعلا اعتباری برای اصلاح ۴ کیلومتر دیگر از ۶ کیلومتر جاده شهر حمزه تخصیص داده نشده است
    موحدی در پاسخ به این سوال که طبق گفته شما جاده «دزفول_حمزه» ۶ کیلومتر آن باید اصلاح شود و شما در گفت‌و‌گو اشاره کردید که قرار است ۲ کیلومتر آن به بهره برداری برسد، بر این اساس آن ۴ کیلومتر قرار است چه زمانی به پایان برسد؟، گفت: جاده سازی هزینه زیادی دارد و این جاده پیچ‌های خطرناکی دارد و نیاز است مقداری از زمین‌های اطراف تملک شود و نیاز است اعتبار مناسبی جهت این امر مهم تخصیص یابد.
    وی در پاسخ به موضوع گردنه نخود کار جاده سردشت، گفت: وظیفه اداره راه و شهرسازی اصلاح هندسی جاده‌ها می‌باشد و گردنه نخودکار یک نقطه حادثه خیز است و باید توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهسازی و مشکلات مربوطه مرتفع شوند.

    جاده بن‌جعفر کمتر از ۶ ماه آینده آماده بهره برداری است

    عکس سوم جاده دزفول-حمزه

    ابوذر موحدی، رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول، در پایان با اشاره پروژه مهم تعریض و تکمیل جاده بن‌جعفر، گفت: پروژه تعریض و به‌سازی جاده بن‌جعفر با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی به مراحل آخر خود رسیده است. ان‌شاءلله در صورت تکمیل مراحل واگذاری به پیمانکار این پروژه، کمتر از ۶ ماه دیگر افتتاح خواهد شد.
    منبع: خبرگزاری دانشجو

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *