×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول تعیین تکلیف طرح قائم دزفول به عنوان چالشی جدی برای شهرداری را در اولویت شهرداری و شورای شهر دزفول عنوان کرد و گفت: گره گشایی همزمان طرح‌های قائم و طاووس دزفول در حال پیگیری است.

به گزارش بیداردز، علیرضا مجدی نسب روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن نشست های شورای شهر دزفول با تشریح آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام شهرداری دزفول افزود: گره گشایی همزمان طرح‌های طاووس و قائم با نهایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری دزفول با مسئولان بانک شهر محقق می‌شود.

وی وجود تعداد زیاد طرح ناتمام را از جمله چالش‌های مهم شهرداری دزفول دانست و ادامه داد: طرح قائم مهمترین طرح نیمه تمام شهرداری دزفول است که این شهرداری را با چالش جدی مواجه و موجب بسته شدن تمام حساب‌های شهرداری شد به همین دلیل تعیین تکلیف این معضل در اولویت قرار دارد.

سخنگوی شورای شهر دزفول نداشتن سند مالکیت و بدهی سنگین رو به افزایش را از جمله چالش‌های مهم طرح قائم دانست و اظهار کرد: طرح قائم فاقد سند است و این موجب شد که امکان جذب سرمایه گذار برای تکمیل این طرح وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به تسهیلات اخذ شده شهرداری دزفول برای اجرای طرح قائم افزود: شهرداری دزفول ۶۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت از بانک شهر برای طرح قائم گرفته است که با سود ۴۸۰ میلیارد ریالی آن طی چهار سال این اوراق باید در اسفند ۱۳۹۵ با رقم یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسویه می‌شد.

مجدی نسب بیان کرد: نحوه بازپرداخت اوراق مشارکت شهرداری دزفول در طرح قائم به صورت ۱۶ قسط سه ماهه بود که شهرداری دزفول تنها موفق به پرداخت پنج قسط آن شد و برای پرداخت ۹ قسط باقی مانده دوباره ۲۷۰ میلیارد ریال وام دیگر از بانک شهر گرفت که به دلیل سررسید وام‌ها همچنان این وام‌ها تسویه نشده‌اند.

کل بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر در طرح قائم به ۲۳۷ میلیارد تومان رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: بر اساس آخرین اعلام بانک شهر مجموع کل بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر در طرح قائم تا ۱۳ تیرماه امسال به ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده و ماهانه در حال افزایش است.

وی سود مضاعف تسهیلات اخذ شده بانک شهر را از جمله چالش‌های جدی برای بازپرداخت این تسهیلات دانست و افزود: کل حساب‌های شهرداری دزفول به دلیل بدهی به بانک شهر در طرح قائم از چهار سال قبل مسدود شده‌اند.

تکمیل طرح قائم نیاز به ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد

مجدی نسب با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اخذ سند برای طرح قائم بیان کرد: مشکل سند مالکیت طرح قائم در حال پیگیری است و با اقدام‌های انجام شده در سطح ملی سند این طرح هم صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تکمیل طرح قائم نیاز به ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که با توجه اصلاحات پیشنهاد شده این رقم می‌تواند تغییر کند.

ادعای شرکت طاووس جهان در دادگاه طرح و رد شده است

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به آخرین وضعیت طرح طاووس گفت: قرارداد این طرح سال ۹۰ با شرکت طاووس جهان امضا شد و سه بار اصلاحیه و متمم خورد.

وی افزود: فقط خاک برداری این طرح انجام شد و درنهایت به دلیل عمل نکردن پیمانکار به تعهدات خود با حکم دادگاه شرکت طاووس جهان خلع ید شد.

مجدی نسب بیان کرد: طرح طاووس نیز مانند بسیاری از املاک شهرداری دزفول فاقد سند بودند که این موجب می‌شد امکان ورود سرمایه گذار برای آن وجود نداشته باشد که اخذ سند تک برگ برای این طرح در اولویت قرا گرفت.

وی با اشاره به ادعای حق شرکت طاووس جهان در طرح طاووس تصریح کرد: ادعای شرکت طاووس جهان در دادگاه طرح و رد شده است و درنهایت دادگاه در ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ حکم به خلع ید طرح طاووس به نفع شهرداری داده است.

از مجموع ۳۰ دانگ طرح طاووس برای ۲۴ دانگ آن سند قطعی گرفته شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: طرح طاووس شامل پنج پلاک است که برای سه پلاک این طرح سند تک برگ ششدانگ، برای‌ یک قطعه سند چهار دانگ و برای یک قطعه دیگر سند ۲ دانگ گرفته شده است.

وی افزود: طرح طاووس درمجموع دارای ۳۰ دانگ است که برای ۲۴ دانگ آن سند قطعی گرفته شده است و برای ۶ دانگ دیگر نیز با حکم دادگاه مبنی بر الزام صدور سند از نظر قانونی این ۶ دانگ هم متعلق به شهرداری است و معارض ندارد که به زودی سند آنها نیز توسط اداره ثبت صادر می‌شود.

مجدی نسب گفت: پنجم آذر ۱۴۰۱ برای ۱۳ هزار و ۱۱۰ مترمربع، ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برای پنج هزار و ۱۶۱ مترمربع و ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ برای سه هزار و ۱۸۵ متر سه سند تک برگ ششدانگ اخذ شده است.

وی با بیان اینکه طرح طاووس در مجموع ۳۹ هزار مترمربع وسعت دارد، افزود: برای ۳۳ هزار مترمربع این طرح سند تک برگ اخذ شده است و برای ۶ هزار مترمربع دیگر هم الزام به صدور سند صادر شده و به زودی اسناد آنها صادر می‌شود.

یک سرمایه گذار برای تکمیل طرح قائم اعلام آمادگی کرده است

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر دزفول بیان کرد: راه حل‌های متنوع با روش‌های مختلف توسط کارشناسان متعددی برای طرح قائم ارایه و تدوین شده است ولی تا زمانی که مشکل بدهی این طرح حل نشود امکان تکمیل این طرح وجود ندارد.

وی افزود: تمام سرمایه گذاران که با آنها مذاکره شده ورود به طرح قائم را منوط به حل مشکل سند و بدهی این طرح کردند ولی یک سرمایه گذار هم اکنون وجود دارد که با شرایط موجود برای تکمیل طرح قائم اعلام آمادگی کرده ولی تنها مانع برای ورود این سرمایه گذار بدهی قائم است.

مجدی نسب گفت: شرکت طاووس ادعایی برای طرح طاووس داشت که طی نشست‌های متعدد با بانک شهر، مسوولان شرکت طاووس و سرمایه گذاران مختلف گره گشایی از این طرح مهم هم در دستور کار قرار گرفت.

مدیران قبلی بانک شهر زیر بار تهاتر نمی‌رفتند

این عضو شورای شهر دزفول بیان کرد: مدیران قبلی بانک شهر تنها قائل به پرداخت نقدی بدهی خود توسط شهرداری دزفول بودند و زیر بار هیچ نوع تهاتری نمی‌رفتند که این موجب شد به دلیل ناتوانی شهرداری در پرداخت نقدی این بدهی امکان تسویه آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: با تغییر مدیران بانک شهر امکان از سرگیری دوباره مذاکره با بانک فراهم شد که در آخرین نشست مشترک نماینده مردم دزفول در مجلس، شهردار و رییس شورای اسلامی‌شهر دزفول با مدیریت جدید بانک، با تهاتر بدهی با زمین موافقت کردند.

مجدی نسب با اشاره به حضور تیم ۱۱ نفره کارشناسی بانک شهر برای بازدید از زمین‌های سنددار شهرداری دزفول برای تهاتر گفت: شهرداری دزفول املاک سنددار خود را بر اساس اولویت به مدیران بانک شهر معرفی کرد که این املاک توسط کارشناسان بانک ارزیابی شدند.

احداث طرح طاووس تا ۴۵ متر ارتفاع مجوز دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر اینکه هیچ نوع قراردادی با بانک شهر دزفول تاکنون تدوین نشده و تمام این مذاکره‌ها در قالب تفاهم نامه بوده‌اند، اظهارکرد: طاووس، ایستگاه اتوبوس میدان مثلث، گاراژ قدیم اهواز و همچنین ۴۵ زمین در آزادگان از جمله املاک سنددار شهرداری دزفول هستند که به بانک پیشنهاد و مدیران بانک شهر نیز اولین اولویت را زمین طرح طاووس اعلام کردند.

وی با بیان اینکه تمام مجوزهای لازم طرح طاووس اخذ شده‌اند، ادامه داد: پایگاه چهارم شکاری دزفول مجوز احداث این طرح تا ارتفاع ۴۵ متر از نقطه صفر داده است ضمن اینکه مجوزهای لازم از امور آب، مسکن وشهرسازی و دیگر نهادها گرفته شده است.

 

تعیین تکلیف طرح قائم دزفول به عنوان چالشی جدی برای شهرداری در اولویت است

طاووس دارای کاربری‌های تجاری، گردشگری، فرهنگی، ورزشی و درمانی است

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر دزفول با اشاره به تعیین کاربری‌های طرح زمین طرح طاووس تصریح کرد: کاربری این زمین شامل ۶۰ درصد تجاری، ۲۰ درصد گردشگری، ۱۰ درصد فرهنگی و ۱۰ درصد ورزشی است که درنهایت ۱۰ درصد از این کابری‌ها کم و کاربری درمانی به آن افزوده شده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری زمین طرح طاووس به سه روش در حال انجام است، افزود: روش اول فروش کل زمین به بانک شهر مشروط به تکمیل طرح طاووس براساس طرح جامع دزفول است که براساس آن درصورت کوچکترین انحراف از طرح جامع امکان لغو قرارداد وجود داشته باشد.

مجدی نسب گفت: تقسیم زمین طرح به چهار قطعه زمین یک هکتاری با کاربری‌های تفکیک شده و تهاتر بدهی طرح قائم با این قطعه زمین و همچنین تقسیم زمین طرح به چهار هکتار و تعیین کاربری‌های تجمیعی برای هر قطعه زمین ۲ روش دیگری است که قیمت گذاری بر اساس آن انجام می‌شود.

پنج هزار فرصت شغلی با تکمیل طرح قائم و طاووس در دزفول ایجاد می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر دزفول گفت: زمین طرح طاووس از جمله مرغوب ترین املاک شهرداری دزفول است به همین دلیل واگذاری این زمین در قبال ۲۳۷ میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک شهر عاقلانه نیست.

وی همراهی و همدلی رسانه‌ها و نخبگان دزفول برای گره گشایی از طرح‌های قائم و طاووس را ضروری دانست و افزود: گره طرح طاووس و قائم به عنوان ۲ طرح مهم دزفول با به نتیجه رسیدن تفاهم نامه میان شهرداری و بانک شهر باز می‌شود.

مجدی نسب با بیان اینکه تکمیل طرح طاووس و قائم موجب رونق اقتصادی در دزفول می‌شوند، اظهار کرد: تکمیل طرح طاووس سه هزار و تکمیل طرح قائم بیش از ۲ هزار فرصت اشتغال در دزفول ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه حل مشکل بدهی طرح قائم بسیاری از مسایل در دزفول را حل می‌کند، ادامه داد: زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری شهر هوشمند شهرداری دزفول به طور کامل آماده بهره برداری است ولی طبق قانون باید حسابداری شهرداری متمرکز باشد که این کار انجام شده ولی به دلیل اینکه حساب‌های شهرداری بسته است امکان راه اندازی این سامانه وجود ندارد.

طرح‌های نیمه تمام از چالش‌های مهم شهرداری دزفول است

مجدی نسب با اشاره به مشکلاتی که ششمین دوره شورای اسلامی‌شهر دزفول در آغاز کار با آنها مواجه بود، گفت: وجود طرح‌های نیمه تمام، تسویه نشدن وام ۶۰۰ میلیارد ریالی طرح قائم، فاقد سند مالکیت بودن بخش زیادی از املاک شهرداری، ضعف شدید ناوگان حمل و نقل عمومی، تصرف برخی املاک در طرح‌های ناتمام از جمله چالش‌های شهرداری دزفول در شروع به کار ششمین دوره شورای اسلامی‌شهر دزفول بود.

وی ادامه داد: قراردادهای غیرکارشناسی، تراکم نیروی انسانی، رسیدگی نکردن به مناطق حاشیه ای،‌ بدهی سنگین به پیمانکاران، الحاق نشدن پیام نور به شهر،‌ تشکیل نشدن هیات سرمایه گذاری و پژوهشکده شورا، ایجاد نشدن سازمان میوه و تره بار، انحلال سازمان نوسازی و تشکیل نشدن شهرداری بافت و همچنین انجام نشدن حسابرسی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شهرداری دزفول از دیگر چالش‌هایی بود که مدیریت شهری با آن دست به گریبان بود.

این عضو شورای شهر دزفول، طرح‌های نیمه تمام را از جمله چالش‌های شهرداری دزفول عنوان و بیان کرد: طرح‌های قائم، نیایش، ‌طاووس، دروازه، ساختمان شهرداری، بوم گردی علی کله، موزه و هزاره از جمله طرح‌های ناتمامی هستند که تکمیل آنها به عنوان اولویت در دستور کار ششمین دوره شورای اسلامی‌شهر دزفول بوده است.

وی با اشاره به چالش‌های طرح‌های نیمه تمام دزفول افزود: احداث ‌ساختمان شهردای در زمینی با کاربری فضای سبز، احداث طرح بوم گردی علی کله در دل آرامستان شهید آباد و وجود معارض در پارکینگ نیایش از جمله دلایل توقف این طرح‌ها است.

قراردادهای شهرداری دزفول از ۳۰ به چهار نوع کاهش یافت

مجدی نسب با اشاره به اقدام‌های مدیریت شهری دزفول برای گره گشایی از چالش‌های دزفول گفت: حسابرسی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در گام اول انجام و بودجه سال ۱۴۰۱ با آسیب شناسی بودجه سال‌های گذشته شهرداری طرح ریزی شد که به دلیل کار کارشناسی دقیق، تمام بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دزفول پس از یک دهه محقق شد و این موجب شد تا شورا تصمیم بگیرد بودجه امسال شهرداری دزفول را بیش از ۲ و نیم برابر افزایش دهد.

وی وجود قراردادهای متنوع و مختلف را از دیگر چالش‌های شهرداری دزفول دانست و افزود: بیش از ۳۰ نوع قرارداد در شهرداری دزفول وجود داشت که به چهار نوع قرارداد کاهش داده شدند.

جلوی رویه غلط جذب خودسرانه نیرو به شهرداری دزفول گرفته شد

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر دزفول با اشاره به تراکم نیروی انسانی در شهرداری دزفول تصریح کرد: هر منطقه و سازمان شهرداری دزفول پیش از این به طور مستقل اقدام به جذب نیرو می‌کرد که این رویه غلط باعث شد هم اکنون ۲ تا ۲و نیم برابر چارت تشکیلاتی شهرداری نیروی انسانی در شهرداری دزفول وجود داشته باشد.

وی افزود: هیچ مجوزی از سوی شورای ششم دزفول برای استخدام در شهرداری صادر نشده و ۱۱ نفر نیروی جدید جذب شده در زمان شهردار سابق دزفول بدون مجوز شورا جذب شده‌اند.

مجدی نسب تصریح کرد: شورای اسلامی شهر دزفول جلوی رویه غلط استخدام خودسرانه مناطق و سازمان‌های شهرداری را گرفت؛ تمام استخدام‌ها در شهرداری دزفول در حال حاضر متمرکز شده‌اند.

اطلس جامع فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری دزفول تدوین شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری شهر هوشمند، تقویت مرکز پایش تصویری شهر دزفول، ایجاد مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر، تشکیل ‌کمیته ویژه سبزقبا(ع) و ایجاد هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری دفول از جمله اقدام‌های مهم انجام شده مدیریت شهری طی ۲ سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به تدوین اطلس جامع فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری دزفول افزود: این اطلس با ۲ زبان فارسی و انگلیسی برای نخستین بار تدوین و ۶۳ طرح شهری برای ارایه به سرمایه گذاران آماده شد.

۱۸۳ کارگاه ضایعاتی در دزفول تجمیع می‌شود

مجدی نسب با اشاره به وجود ۱۸۳ کارگاه ضایعاتی در این شهر بیان کرد: ۱۵ هکتار از سایت پسماند شهرداری دزفول برای تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی شهرستان در حال آماده سازی است که با تکمیل این سایت تا پایان امسال تجمیع تمام این کارگاه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اعتبار تخصیص یافته حق آلایندگی به شهرداری دزفول را یادآور شدو افزود: حق آلایندگی تخصیص داده شده به شهرداری دزفول ابتدا ۲۸۰ میلیارد ریال بود که با تلاش مدیریت شهری این رقم به یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت که در گام اول۸۵۰ میلیارد ریال آن به دزفول پرداخت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: ۲۰ اتوبوس، چهار دستگاه کمپرسی، ماشین لجن کش، ماشین سیار آسفالت و تجهیزات مورد نیاز شهرداری دزفول از جمله تجهیزاتی بودند که از محل عوارض آلایندگی برای شهردرای دزفول خریداری شدند.

بدهی شهرداری به تامین اجتماعی صفر شد

مجدی نسب تاکید کرد: پرداخت بدهی‌های شهرداری دزفول به پیمانکاران و سازمان تامین اجتماعی سال گذشته به عنون اولویت در دستور کار قرار گرفت که با اقدام‌های انجام شده بخش زیادی از این بدهی پرداخت و بدهی شهرداری به تامین اجتماعی صفر شد.

وی افزود: راه اندازی سامانه شفافیت و پخش زنده نشست‌های رسمی شورای اسلامی شهر دزفول، راه اندازی کمیته رفاهیات شهرداری و تشکیل کمیته صیانت از دیگر اقدام‌های انجام شده مدیریت شهری دزفول در ۲ سال اخیر است.

سخنگوی شورای شهر دزفول بیان کرد: متاسفانه هیچگونه بانک اطلاعاتی متمرکز در شهرداری دزفول وجود نداشت و این موجب شد تا حتی شهرداری دزفول آمار دقیقی از نیروهای خود نداشته باشد.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای تکمیل پارکینگ دروازه (مجتمع عقیق) گفت: قرارداد شهرداری با پیمانکار ۳۰ ایراد داشت و چندین ماه تعطیل شده بود که با رفع این نواقص این طرح تکمیل و هم اکنون آماده بهره برداری است.

مجدی نسب بیان کرد: با رفع موانع اداری این طرح که ۷۲ واحد تجاری و ۳۰۰ پارکینگ دارد شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود./ایرنا

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4612

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد