×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

این را یقین بدانید ، خدمتگزاران شما اجازه دست درازی به منافع دزفول نخواهند داد./ گروهی از مردم که شامل ۵ نفر باشند تشکیل شود و هفته ای یک جلسه با فرماندار و مسئولین بگذارند و روند پیشرفت کار در آن جلسه ارائه شود…

 

تجمع مسالمت آمیز مردم امروز بعد از نماز جمعه در مصلای امام علی (ع) شهرستان دزفول در اعتراض به طرح انتقال آب برگزار شد

این تجمع بعد از برگزاری نماز جمعه در مصلای امام علی (ع) شهرستان دزفول با حضور عده ای از معترضین و نمازگزاران برگزار شد که مطالبات و اعتراض های خود را نسبت به طرح انتقال آب از رودخانه دز به صورت مسالمت آمیز بیان کردند
در این تجمع مسئولین شهرستان ازجمله: فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، فرماندار و رئیس شورای شهر ، پشت تریبون نماز جمعه حاضر شدند و توضیحات لازم را جهت شفاف سازی موضوع با مردم در میان گذاشتند.

در ادامه صحبت ها و توضیحات آصفی فرماندار محترم شهرستان دزفول آمده است :
آصفی فرماندار شهرستان دزفول در ابتدای صحبت های خود بیان کرد: در۱۵ روز گذشته، که شایعاتی مبنی بر انتقال آب به شهر همجوار در سایت ها و رسانه ها پخش شد، از مهندس سجادی رییس اداره آب دزفول که متولی آب اندیمشک نیز هست؛ سوال کردم نظر کارشناسی شما راجع به این طرح چیست؟ ایشان گفتند: شخصی در سال ۹۰ در مصاحبه ای گفته بود که می خواهیم کانال علی کمال را احیا بکنیم و برای پاکسازی این کانال مجوز از سازمان آب نمیخواهیم بگیریم.
در ادمه از ایشان سوال کردم که طول این کانال چند کیلومتراست؟ اقای سجادی گفتند ۷ کیلومتر.
به ایشان گفتم چقدر امکان عبور آب از این کانال وجود دارد ؟ در پاسخ گفتند این کانال برای سیل ساخته شده است و تا ۳۰۰ متر مکعب در ثانیه می تواند آب عبور بدهد.
از ۷ کیلومتر کانال علی کمالی که احداث شده فقط ۸۲۰ متر ار آن سنگ فرش شده است و مابقی آن حدود ۶ کیلومتر است که دیگر هیچ اقدامی برای آن نشده، برای اینکه کانال علی کمال آبدار شود و مجوز های قانونی اش را بگیرد ۱۳استعلام باید بگیرد .
یکی از آنها مجوز برداشت از رودخانه است که این مجوز را ندارند، مجوز عبور از کنار پل چهارم و بزرگراه را نیز ندارد ؛ مجوز منابع طبیعی ندارد و مجوز نیروی هوایی نیز ندارد و…
هیچکدام از مجوز های قانونی برای این کانال را ندارند، و ازطرفی دیگر تخصیص آب به حدی سخت است،که ما برای فولاد دزفول ۹ ماه پیگیری و مکاتبه کرده ایم
خداوند را شاهد می گیریم ، عین جمله ای را که گفته ام حقیقت دارد و ذره ای آب به این راحتی داده نخواهد شد

بنابراین تا زمانی که مجوزات صادر نشود، کانالی احداث نخواهد شد
دوستان عزیز ، برادران دل نگران حق باشماست ، شما این رود را به نام دز می شناسید ، تمام عالم به نام دز می شناسند، تمام کتاب های جغرافیایی و علمی به نام دز مشخص هست و تا ابد به نام دز خواهد بود، این را شک نکنید.
اما فراموش نکنیم برای گرفتن این مسئله تا وزارت خانه باید مجوز هایی گرفته شود
برای پیگیری سوءاستفاده از این آب ، نماینده و استاندار محترم، سازمان آب،فرماندار، امام جمعه و همه مسئولین دست اندر کار هستند ، از این آب به سبب وصل به جایی داده نشود ، این را شک نکنید و تا الان هیچ مجوزی صادر نشده است.
تا الان به صراحت می گویم متولی کار سازمان آب و برق خوزستان، مجوزی نداده است
اداره آب دزفول که متولی آب دزفول و اندیمشک است مجوزی نداده است ، هرکسی هم که خواست، یک نفر به نمایندگی بیاید؛ تمام مدارک و مستندات در اختیارش قرار می دهیم
ما روز خبرنگار هم به خبرنگاران محترم گفتیم ، والله بالله مجوزی داده نشده است.
قانون ملاک اصلی است، مقام معظم رهبری و امام (ره) فرمودند: اجرای قانون شرعی است
این را یقین بدانید ، خدمتگزاران شما اجازه دست درازی به منافع دزفول نخواهند داد.
اما اجازه بدهید با آرامش این موضوعات پیش بروند، نیروی انتظامی، اطلاعات، بسیج و سپاه، نمیگذارند
آصفی در پایان به مردم یک پیشنهاد به این صورت مطرح کرد که: گروهی از مردم که شامل ۵ نفر باشند تشکیل شود و هفته ای یک جلسه با فرماندار و مسئولین بگذارند و روند پیشرفت کار در آن جلسه ارائه شود.

اما در پایان چند نکته را به مسئولین یاداور می شویم:
۱- توضیحاتی که امروز در نماز جمعه توسط مسئولین بیان شد ، می توانست مدتی قبل زمانی که برخی از مردم، درب فرمانداری در راستای طرح انتقال آب تجمع واعتراض کردند با حاضر شدن مسئولین در بین مردم و شفاف سازی این مسئله به این موضوع خاتمه داده می شد.
مطالبات مردم باید محترمانه و به موقع پاسخ داده شود.

۲- غیبت نماینده محترم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، و عدم پاسخگویی و شفاف سازی در رابطه با این موضوع،از طرف ایشان که رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز می باشد جای بسی سئوال است.

۳- مسئله ی دیگری که می توانست از طرف مسئولین شهرستان دزفول پیگیری شود، برخورد قانونی و قاطع با افرادی هست که باعث این تفرقه انگیزی شده اند

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=1117

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد