×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

من ۱۳ سال همکار و هم رزم ایشان بودم اما کسی که باید درباره ایشان صحبت کند همسرشان است؛ که در تشییع ایشان زینب وار آن دکلمه را خواند./ من از چه چیز ایشان بگویم؟ اخلاق؛ شجاعت؛ ایثار؛ تواضع؛ بردباری؛ از چی بگویم؟

 

به گزارش خبرگزاری بیداردز؛ پنجشنبه شب مورخ۹۶/۷/۱۳ به مناسبت دومین سالگرد شهید مدافع حرم امیر علی هویدی ،مراسم یادواره ای با حضور خانواده شهدا و مردم شهید پرور دزفول در گلزار شهیدآباد و در جوار مزار نورانی و مطهر شهدا برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول به ایراد سخنرانی پرداختند و نیز سرهنگ یوسفی همرزم شهید هویدی، خاطراتی از دوست شهیدشان را به میهمانان هدیه دادند.

همچنین شاعر اهل بیت(ع) – ابراهیم نصرالهی – شعری را که در رسای شهید امیرعلی هویدی و برای دختر کوچک ایشان سروده بودند، خواندند.

 

بخشی از سخنان حجت الاسلام قاضی:

خداوند در قرآن می فرماید کسانی که گفتند ربّ ! پروردگار ماست و استقامت نمودند؛ اینها خوف نداشته باشند و محزون نباشند، اینها اهل بهشت هستند.

انسان باید طلب علم کند و با معرفت بنده خدا بشود تا به مقام خلیفه الله­ی برسد. بشریت هرچه دچار خسارت شده است درمورد جهل و نادانی است و دشمنِ آزادی و انسانیت، از پله جهل مردم بالا می رفتند. امروعاص در جنگ صفین به عنوان یک کارشناس از سوی انسان های نادان که در لشکر امام علی (ع) است آمار می گیرد.

این یک بحث بصیرتی است؛ همه شهدای ما در شهید حججی تبلور کرده است؛ آنها اخلاص ،استقامت ،صبر و پایداری در مقابل دشمن را داشتند. امرو عاص از آمارِ نادانانِ لشکر امام علی (ع) می پرسد، از تجهیزات نمی پرسد. چرا؟ جنگ پیروز شده ی صفین را امروعاص توانست به مذاکره بکشاند و قرآن ها را بر سر نیزه کند؛

: ما هر دو دسته مسلمانیم، چرا جنگ کنیم؟! نادانان و جاهلانی که بصیرت نداشتند فریب خوردند. هر چه امام علی (ع) فرمودند: من قرآن ناطقم؛ گوش نکردند و بر او شمشیر کشیدند. امام به مالک پیام داد که برگرد و برگشت؛ زیرا جان امام در خطر بود. گفتند حَکَم بگذارید؛ یک نفر از لشکر معاویه و یک نفر از لشکر امام علی (ع) انتخاب کنید؛ از لشکر امام علی (ع) ابوموسی رفت و فریب دشمن را خورد.

پیامبر اکرم(ص) بالای کوه صفا رفت و به قریش گفت خود را از آتش جهنم برهانید؛ اولین حرف پیامبر(ص) هشدار هست.

آدرس و راه را از کسی باید پرسید که آگاهی دارد.

شهدا این راه را رفتند. وقتی وصیت نامه هایشان را می خوانیم می فهمیم راه را رفته اند و در وصیت نامه شان می بینیم تردید ندارند و ایمان داشتند به این راه. شهید حججی گفتند: کاری کنید که عاشق خدا بشوید و خدا خریدار شما بشود. شهید حججی و هویدی از همسر و فرزند خود دل کندند. اینها وقتی همه را رها می کنند و به سوی خدا می روند، ایمان قوی دارند. اعتقاد راسخی دارند.

یکی از شهدا وقتی می خواست برود جبهه، همسرش که باردار بود و پسر۴ ساله ش به بدرقه اش می روند. در وصیت نامه اش اسم بچه اش را هم مشخص کرده بود.هنگام بدرقه عکس پسر کوچکش را به همسرش داد و گفت: می ترسم این عکس را با خودم ببرم و در یک جایی و بحبوحه ای پایم بلرزد.

ما شهدا را به عنوان مشعل هدایت می دانیم، که راه را از چاه نشانمان می دهند و بالاترین تجلیل و قدرشناسی از این شهید عزیز این است که راهش را بشناسیم.

جابر می گوید خدمت پیامبر بودیم که رسول اکرم(ص) خط مستقیمی روی خاک کشیدند و با انگشتش خطی دیگر روی آن کشید بعد فرمود این خط راست صراط است این خطهای اطرافش، خطهای شیطان است؛ مراقب باشید!! بصیرت داشته باشیم!!

وَ أَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا…  واین راه راست من است.

از امام صادق(ع) از صراط پرسیدند: صراط چیست؟ فرمود: صراط طریق معرفت الهی است و دو نوع صراط داریم: دنیا و آخرت. در دنیا صراط امام المفترض الطاعه است. اطاعت از امام واجب است. الان که غیبت است وظیفه چیست؟ قطعا! قطعا! نایب امام معصوم، نماینده ما، فقیه و کارشناس دینی ای است که مراقب نفسش هست؛ حافظ دین خداست و مردم باید تقلید کنند.

صراط دوم همان پلی است که از روی آن می گذریم و پایینش جهنم است.

اگر امام زمان خود را نشناسیم به قعر جهنم می رویم.

مردم کوفه شیعه دوآتیشه بودند. نامه مردم کوفه به امام حسین(ع) این بود: مردم منتظر تو هستند و هیچ پیشوایی غیر تو ندارند، عجله کن! بشتاب به سوی ما بیا!

در زیارتنامه شاه بیتش این است: ” و نصرتی معدّه لّکمآقاجان ما آماده ایم که تو را یاری کنیم.

امام حسین چه جواب می دهد؟! هرکس آماده شده خون قلبش را در راه خدا بدهد همراه ما شود.

شهدا یاران واقعی امام حسین(ع) بوده اند. آیا ما آماده نصرت امام زمان (عج) هستیم!؟ شهدای ما بر امام زمان مان خودشان معرفت پیدا کرده بودند. شیطان دشمن شماست؛ مراقب باشید!. چقدر مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا دشمن است و هیچگاه دلش برای ملت ها نمی سوزد؛ و غیر از منافع استکباری به هیچ چیز فکر نمی کند. آمریکا شیطان بزرگ است فریب لبخند و خوش و بِش هایش را نخورید.

از خدا می خواهیم که مثل شهدا بصیرت پیدا کنیم.حضرت عباس(ع) با بصیرت بود که برایش امان نامه آوردند و فریب نخورد.

 

بخشی از سخنان سرهنگ  یوسفی – همرزم شهید امیرعلی هویدی- :

طبق فرموده مقام معظم رهبری شهدا امامزادگان ما هستند. گرامی می داریم یاد شهید امیرعلی هویدی را.

همه ما باید شاکر شهدا باشیم. حضور شما با دعوت است قدر خود را بدانید. امشب شهدا ما را دعوت کردند. از ما چه می خواهند؟ از ما رهرو می خواهند. شهدا عامل بودند؛ عمل کردند. امروز امنیتی که در جامعه داریم در دنیا بی نظیر است و این را مدیون شهدا هستیم.

شهدا کاری حسینی کردند و ما باید کاری زینبی بکنیم. یکی از مردان بزرگ امیرعلی هویدی بود.

بحث بصیرت مهم است. اگر در غدیر بصیرت بود حادثه کربلا صورت نمی گرفت.

در عزاداری به بحث بصیرت کمتر توجه می شود. شهدا از ما می خواهند بصیرت داشته باشیم. اگر مدافعان حرم نبودند ما باید در شهرهای خود  در تهران، کرمانشاه، همدان و خوزستان با داعشی ها می جنگیدیم. اگر در خوزستان بیش از۷۰شهید مدافع حرم دادیم باید بیش از این هزینه می دادیم.

امروز آمریکا در خلیج فارس دست و پا بسته عمل می کند، امروز نیروهایمان می روند روی ناوهایشان و هر کاری می خواهند انجام می دهند و بر می گردند. هواپیماهای ما آن ها را دور می زنند و هیچ تحرکی ندارند. امروز در سوریه به بن بست رسیده اند و لذا می بینید که رییس جمهور آمریکا آن سخنان سخیف و احمقانه را در سازمان ملل علیه ایران می زند. به آمریکا واقعا فشار آمده است.

امیرعلی ها ره صدساله را یک شبه پیمودند.

من ۱۳ سال همکار و هم رزم ایشان بودم اما کسی که باید درباره ایشان صحبت کند همسرشان است؛ که در تشییع ایشان زینب وار آن دکلمه را خواند.

من از چه چیز ایشان بگویم؟ اخلاق؛ شجاعت؛ ایثار؛ تواضع؛ بردباری؛ از چی بگویم؟! از زمانی که جبهه مقاومت ایجاد شد جز آنهایی بود که هر روز اصرار می کرد: من باید بروم…من باید بروم… یک روز آمده بود در دفتر ما؛ گفت فلانی من میخواهم بروم.گفت اگر می شود با پارتی بازی؛ من گفتم: نه!

با این وضعیت زندگی شان؛ با بچه دو سه ساله اش؛ دل کَند از این ها. ایشان ذوب در شهادت شده بود. مردان بزرگ اراده کردند.

بیست و نهم در تهران وصیت نامه مرقوم کرد و اعزام می شود؛ سه روز بعد در سوریه به عنوان توپچی می رود؛ در توپ خانه نماند و پشت قبضه ۲۳ نشست؛ که اول نیروهای پدافند و زرهی خط را بشکنند بعد وارد بشوند.

اگر از شهید حججی نام میبرند که سرش را جدا کردند؛ شهید هویدی سرش را جدا نکردند ولی سرش قابل شناسایی نبود. اگر شهید حججی ۱۰،۲۰ روز تکلیفش تعیین نشده بود؛ شهید هویدی هم اینطور بود و خانواده چشم انتظار بودند و پیکر مطهرش نیامده بود و از طریق DNA شناسایی شد.

ایشان همیشه لبان خندانی داشت و کینه در دلشان نبود و ذره ای به کسی سختگیری نمی کرد. سربازهایش بعدا به ما می گفتند. هکارهایش نیز می گفتند: ایشان شجاعت داشت.

در محرم اعزام شد و در محرم هم شهید شد. اولین بار بود که اعزام می شد و به آرزویش رسید. چون با آمادگی؛ با بصیرت و آگاهی و با عشق رفت.

بچه هایی که جانشان را ایثار می کنند زندگی معمولی دارند. ایشان زن و بچه را رها می کنند – البته من مخالفت کردم و آن موقع نبودم و نمیدانم چطور رفت؛ از جاده اندیمشک به اهواز سوار شد و رفت- .

سردار جان محمد علیپور فرمانده تیپ زرهی بود.- اخیرا در اندیمشک تشییع شد – آن هم زندگی معمولی داشت. هنوز این سردار مستاجر هست. این سردار از پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس است؛ کسی که همه چیزش را در طَبَقِ اخلاص گذاشت و رفت. کسی که ترکش در سرش بود. راضی نمیشد که دنبال جانبازی اش برود.

ما چنین افرادی  داشتیم و داریم. شهید هویدی هم در زندگی ذره ای به دنبال اینها نبود. در کلیپ همه میگفتند شهید می شود. خیلی اصرار می کرد: ” به شوخی” گفتم برو رودخانه کارون خودکشی کن.

شهدا از ما چه میخواهند؟؟ حضرت امام میفرمایند: وصیت نامه شهدا انسان را تکان می دهد. مقام معظم رهبری می فرماید: وصیت نامه ها منشور انقلابند. از ما میخواهند با بصیرت باشیم و ببینیم مقام معظم رهبری از ما چه می خواهد همان را انجام بدهیم نه افراط و نه تفریط کنیم. شهید هویدی ذوب در ولایت بود. در وصیت نامه اش مرقوم کرده بود همه چیزش را فدای انقلاب و نظام و ولایت فقیه کردند.آماده بود و واقعا مزدش را گرفت.

باید حرمت شهدا را حفظ کنیم باید حرمت خانوادشان حفظ شود و اگر غیر این باشد باید جوابگو باشیم.

نباید بگذاریم دشمنان موفق بشوند که تا الان نبوده اند.

 

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=1379

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد