×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

دیروز تکلیف جنگ نظامی بود. امروز تکلیف، جنگ اقتصادی است./خوزستان قطب اقتصادی ایران است. قطب کشاورزی ایران است. اینجا نباید کسی بیکار بماند./ امروز اسلحه ما کار اقتصادی و فرهنگی است؛ بصیرت افزایی سیاسی/جهاد سیاسی است.

 

به گزارش خبرگزاری بیداردز؛ دومین یادواره بخش چغامیش در روستای کهنک با حضور گسترده مردم روستای کهنک و شهر های بخش مرکزی برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ماندگاری در مراسم دومین یادواره بخش چغامیش (۲ آذر ۹۶) را می خوانید:

داعشی ها چیزی جز خوارج نبودند.خوارج هم شعار الهی می دادند. اما در فتنه ای بودند که به تعبیر امیر المومنین فقط امیر المومنین میتوانست چشم این فتنه را در بیاورد. خوارج این زمان هم با شعار الله اکبر و لا اله الا الله آمدند ولی برای مقابله با مکتب لا اله الا الله؛ و الحمدالله رب العالمین خدا توفیق داد با اتحاد مردم مظلوم عراق و سوریه و رزمندگان ایرانی، افغانی، پاکستانی و رهبری رهبر عزیزمان و فرماندهی سرباز ولایت سردار حاج قاسم سلیمانی به عنایت الهی این فتنه چشمش در آمد و الحمدالله پیروزیِ شیرینی حاصل شد و همه ایران و همه دنیا فهمیدند که مقاومت به پیروزی می رسد ولی تسلیم جواب نمی دهد.

تسلیم دشمن شدن، تسلیم کفر شدن، تسلیم زورگویان شدن هیچ وقت پاسخ نمی دهد؛ ولی مقاومت حتما جواب می دهد.

 

۱٫شهدا چکار کردند که انقدر عزیز در دنیا و آخرت، عزیز در زمین و آسمان شدند؟

شهدا عمل به تکلیف کردند. خدا هم گفته هرکه به تکلیف عمل کند من هم به تکلیفم عمل میکنم. تکلیف خدا چیست؟

سید بحرالعلوم  میخواست به کربلا برود.در راه با خودش فکر میکرد که امام حسین چکار کرده که خدا برای زائرهاش اینطور [اجر] گذاشته است؟ – زائر امام حسین پاک و مطهر می شود. – زائر امام حسین حق شفاعت دارد. – زائر امام حسین دعایش مستجاب می شود. امام حسین چکار کرده که خدا برای زائرش، این چنین پاداشی گذاشته؟ در حال فکر کردن بودن که دید یک سواره ای در حال آمدن [به سمتشان] است. سواره نزدیک شد و به سید بحرالعلوم فرمود: سید بحرالعلوم به چه چیزی فکر میکنی؟ (آن سواره کیست؟ همان که محبوب ماست. وجود نازنین امام زمان عج). گفت: آقا جان دارم به این فکر میکنم که امام حسین چکار کرده که خدا اینطور برای زائرهایش گذاشته؟

حضرت برایش یک داستان نقل کردند:

پادشاهی با خدم و حشم خود به بیابان رفتند برای تفریح.در تفریح پادشاه خواست با خودش خلوت کند، از خدم و حشم جدا شد و رفت در خلوت.گم شد.هرچه گشتند همدیگر را پیدا نکردند.پادشاه رفت و رفت؛ خطر جانی برایش پیدا شد.گرسنه، تشنه و بیحال.خیمه ای را در بیابان دید. رفت به سمت خیمه؛ دید یک پیرزنی است با یک بزغاله و یک بچه. پیرزن نمیشناخت که این پادشاه هست. ولی وجدان داشت، وقتی دید این بنده ی خدا دارد از گرسنگی و تشنگی تلف می شود؛ همان بزغاله را سر برید و برای این آقا بساطی راه انداخت که احیاءش کند.

احیا کرد مسافر گمنام را. صبح شد. پادشاه را پیدا کردند. پادشاه همه درباریان را جمع کرد و خطاب به آنان گفت: این پیرزن من را از مرگ نجات داد؛ به نظر شما چه پاداشی به او بدهم ؟ یکی گفت: قبله ی عالم، یک بزغاله برای تو کُشته. ده تا بزغاله به او بدهید.[پادشاه] گفت: تو نمیفهمی. یکی گفت: به جای یک بزغاله که کشته است، صد بزغاله بدهید. [پادشاه] گفت: تو هم نمیفهمی. یکی گفت: قبله عالم یک بزغاله کشته، یک گله بزغاله بدهید با یک مزرعه . [پادشاه]گفت: تو هم متوجه نیستی. پادشاه گفت: آآآی درباریان. او همه دارایی اش را برای من خرج کرده. من اگر همه دارایی ام را برای او خرج کنم، تازه می شوم مثل او.

امام زمان به سیدبحرالعلوم فرمودند:

امام حسین همه دارایی اش را برای خدا خرج کرد. اگر خدا همه دارایی اش را برای حسین و عاشقان حسین خرج کند، جای دوری نمی رود.

حدیث قدسی:

خطاب آمد به حضرت موسی. تو برای من کار کن.تو به تکلیفت عمل بکن.تو برای رضای خدا کار بکن. من با تمام خدایی ام برای تو کار میکنم. وقتی خدا با تمام خدایی اش برای کسی کار میکند دیگر کسی گمنام نمی ماند. در مناجات شعبانیه داریم: ان من تعرف بک غیر مجهولٍ. دیگر کسی تنها نمی ماند.

و من یتوکل علی الله فهو حسبه. دیگر کسی بی روزی نمی ماند. من یتق الله یجعل له مخرجا. دیگر کسی بی آدرس نمی ماند. و الذین جاهدوا فی نالیندینهم سبلنا.دیگر کسی بی یار نمی ماند. ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم. دیگر کسی محبوس نمی مانند. محبوب می شود. ان الذین آمنوا و عمل صالحات سیجعل لهم الرحمن. دیگر کسی بی کس نمی ماند. حسبک الله ومن اتبعک المومنین . و…. اینها وعده های خداست.

شهدا به تکلیفشان عمل کردند. پس تکلیف ما این است که به حرف خدا گوش بدهیم.

۲٫ ما اگر میخواهیم مثل شهدا باشیم باید چکار کنیم؟( شهدا اگر امروز بودند چکار میکردند؟)

دیروز تکلیف جنگ نظامی بود. امروز تکلیف، جنگ اقتصادی است.

خوزستان قطب اقتصادی ایران است. قطب کشاورزی ایران است. اینجا نباید کسی بیکار بماند.

بیان امیرالمومنین است که جایی که آب هست  و خاک هست نباید کسی بیکار بماند.

بله، اگر همه ما منتظر باشیم که شغل اداری داشته باشیم و کارمند اداره باشیم. مملکت ما به اندازه ۴۰ میلیون کارمند اداره لازم ندارد.عقلا هم این مقدور نیست.

دیروز شهدا به تکلیفشان در جنگ نظامی عمل کردند. امروز زن و مرد باید همه کار کنند.اقتصاد مقاومتی یعنی این. خانم ها باید کارهایی بکنند که متناسب با شأن خانم بودنشان است. ۱۰ الی ۱۵ کار هست متناسب با شأن خانم ها که نیاز به بیرون خانه ندارد و در خانه هم میشود انجام داد. باید کار کنند. تولید پول کنند.زن و مرد باید کار کنند. کوچک و بزرگ باید کار کنند. شهدا اگر امروز هم بودند جهاد اقتصادی کار میکردند. جهاد اقتصادی یعنی همه کار کنند.

ما باورمان نمیشد که در منطقه دزفول برنج کاشت بشود.

اگر شهدا بودند هرکدامشان یک کارخانه، یک شرکت، یک مزرعه را درست میکردند برای تولید اشتغال.برای تولید ثروت. دیروز گردان راه انداختند و رفتند بعثی ها را نابود کردند.امروز باید فقر نابود بشود. تا موقعی که فقر باشد تبعیض هم هست. تبعیض و فقر و فاصله طبقاتی؛ اینها مادر اعتیاد هستند. اینها مادر فسادند. اینها مادر همه مشکلاتند. اینها باید رفع بشود.

شهدا اگر بودند جهاد فرهنگی می کردند. هر مسجد باید پایگاه فرهنگی بشود. نماز جمعه ها باید قطب فرهنگی بشود. شهدا اگر امروز بودند این کارها را میکردند. امروز نیاز نداریم اسلحه برداریم و به سمت مرزها برویم. امروز اسلحه ما کار اقتصادی و فرهنگی است؛ بصیرت افزایی سیاسی/جهاد سیاسی است.

تکلیف این نیست که کار ازدواج را برای جوان ها سخت کنیم. امروز تکلیف این است که ازدواج آسان شود. امروز اگر شهدا بودند به حرفهای رهبرشان در باب ازدواج آسان، در باب تولید نسل در باب کار اقتصادی، تولید و اشتغال، اشتغال زایی کار میکردند. کار فرهنگی میکردند. الان یک کار فرهنگی شده که در عرض ده سال اربعین، سی میلیون نفر شده است. این یعنی جهاد امروز.وقتی که دنیا مانورو شما را در اربعین می بیند  غلط میکند که برایتان توطئه بچیند. میداند که این جمعیت دیگر نمیتواند مقابله بکند.

 

۳٫رمز اینکه شهدای دیروز به تکلیفشان رسیدند  و ما میخواهیم امروز به تکلیفمان برسیم، چیست؟

رمز ولایت مداری است. دیروز به امام دیروز گوش کردند. امروز هر کس میخواهد به تکلیفش عمل کند باید به امام امروز گوش کند. کسانی که امروز میخواهند از امام دیروز مایه بگذارند اینها به دنبال عمل به تکلیفشان نیستند. مثل کسانی که زمان امام حسین گفتند ما میخواهیم به سیره امام حسن عمل کنیم. پیامبر از این جهت میگفتند امام زمانت را بشناس تا بتوانی تکلیفت را بشناسی.

ولایت حق تقدم در فهم دارد.

باید همه باور کنند که خدا بیشتر و زودتر می فهمد.پیغمبر بیشتر و زودتر می فهمد. علی بن ابیطالب بیشتر و زودتر می فهمد. همه باید بدانند همچنان که امام دیروز ما بیشتر و زودتر می فهمد.امام امروز ما هم بیشتر و زودتر میفهمد.

در بحث مذاکرات یک تفکری در مملکت بود. گمان کردند که میشود یک مقداری به دشمن اعتماد کرد.رفتند جلو، مذاکراتی کردند، برجامی نوشته شد.امضا شد.اعلام جهانی شد… ولی الان همان بزرگواران میگویند آمریکا قابل اعتماد نیست. این جمله را که چهار سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند. این را که قرآن ۱۰۰۰ سال پیش فرموده دشمن قابل اعتماد نیست.

 

در ادامه گزارش تصویری اختصاصی بیدار دز:

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=1621

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد