×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش بیدار دز به نقل از خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی  در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به لزوم تشویق جوانان به ازدواج اظهار کرد: تعداد جوانان مجرد در سن ازدواج در کشور به ۱۲ میلیون نفر رسیده است و برای افزایش آمار ازدواج در ایران نیازمند یک حرکت اجتماعی بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام به ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه بشری تأکید دارد تا این جامعه هدایت شود، در زندگی جامعه بشری، افزایش آمار ازدواج مؤثر است، اما اکنون با کاهش آمار ازدواج در کشور و افزایش سن ازدواج در کشور مواجه هستیم، باید موقوفاتی برای ازدواج جوانان به وجود بیاید و سرمایه ثروتمندان به این کار اختصاص پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در غرب با ترویج ازدواج سفید، نظام خانواده متزلزل شده است و غرب اکنون به دنبال ترویج این فرهنگ غلط در بقیه کشورها است، با ترویج چنین فرهنگی در یک جامعه آمار آسیب‌های اجتماعی افزایش و آمار ازدواج کاهش پیدا خواهد کرد.

رفیعی، بدگمانی به خداوند را یک گناه بزرگ دانست و تصریح کرد: این که انسان به بهانه نداشتن وضعیت مالی نامطلوب از ازدواج پرهیز کند، ناشی از بدگمانی و سوء ظن به خداوند است.

وی ادامه داد: وفاداری به این معنی نیست که انسانی با از دست دادن همسرش، به دنبال ازدواج نباشد و بخواهد ادامه زندگی خود را به صورت مجردی دنبال کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از رفتارهای اشتباه زنان در زندگی مشترک این است که به دنبال فخرفروشی به همسرانشان باشند، داشتن زبان تند در زندگی مشترک اشتباه است.

رفیعی با اشاره به لزوم خوش رفتاری در زندگی مشترک اظهار کرد: زنی که مدام غصه‌های خودش را برای همسرش مطرح می کند، مورد لعنت خداوند قرار گرفته است، خدا هم نسبت به زنی که بیش از توان همسرش به او تکلیف می کند، غضب خواهد کرد و زنی که همیشه چهره غمناک دارد، مورد لعن خدا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در اسلام جادوگری یک کار حرام به شمار رفته است و بانوان نباید برای اصلاح رفتار همسرانشان به سراغ جادوگری بروند و چنین کاری برخلاف دین است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: واسطه‌گری برای ازدواج کار مهمی است و خداوند برای کسانی که چنین کاری را انجام می‌دهند، پاداش بسیاری در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: ملاک‌های خاصی برای ازدواج وجود دارد و نباید مومنین مخالفتی با ازدواج درست افراد داشته باشند، متاسفانه برخی در ازدواج خود با فرهنگ‌های غلط درگیر هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: فرهنگ بردگی با ظهور دین مبین اسلام از بین رفت، رسول اکرم(ص) پسر خوانده ای به نام زید داشت که در واقع برده او بود، اما پیامبر(ص) این برده را آزاد کرد، زید در نهایت در یکی از جنگ‌های مسلمانان علیه کافران به شهادت رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احکام خداوند به دو دسته تکوینی و تشریعی قابل تقسیم است، احکام تکوینی احکامی هستند که اگر خداوند حکم کرد، باید انجام شود و تخلف پذیر نیست، اما احکام تشریعی گرچه که انجامشان واجب است، اما افراد می‌توانند که از این احکام سرپیچی کنند.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2052

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد