×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

در گفتگو با فرمانده سپاه دزفول میخوانید؛ اولویت اولتان در سپاه دزفول چیست؟/ به نظر شما چه کارهایی سپاه را به مردم نزدیک کرده است و چه کارهایی سپاه را از مردم دور کرده است؟/ در سالهای گذشته(از اول انقلاب تا امروز) فکر میکنید که سپاه چه میزان توانسته در مسائل مختلف شهرستان(فرهنگی، احتماعی،سیاسی و…) تأثیرگذار باشد؟آیا تأثیرگذاری خودش را داشته یا خیر؟/ آیا شما قبول دارید سپاه تا حدودی وارد کاغذ بازی و بروکراسی اداری شده است؟

به گزارش سرویس سیاسی بیداردز پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از شروع فعالیت جناب سرهنگ هادی سعادت در سپاه دزفول، فرصت را مغتنم شمرده و گفتگوئی با ایشان ترتیب داده که امیدواریم مورد توجه مخاطبان عزیز بیداردز قرارگیرد.

چه تعداد پایگاه بسیج الان در سطح شهر داریم؟و چه تعداد فعال هستند؟
۴ حوزه شهری در کل شهر داریم که در حال فعالیت در عرصه های مختلف(فرهنگی، امنیتی، اطلاعاتی، تربیتی، سازندگی) هستند و دارای ارتباط و تعامل خیلی خوبی با نهادهای مرتبط در مساجد( ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و کانون جلسات) می باشند.

با توجه به اینکه پایگاه های بسیج اصلی ترین مکان ارتباط بسیج – سپاه – با مردم است؛ فعالیتهای پایگاه ها آسیب شناسی میشود یا خیر؟ مهم ترین آسیبی که الان دارند به نظر شما چیست؟
ما این مورد را به صورت علمی دنبال می کنیم و موضوع یکی از پایان نامه های یکی از عزیزانی هست که الان در این قضیه کمک میکنند و ورود کردند؛ و در بحث فعالیتهایی که در بحث مساجد هست آسیب شناسی می شوند. ان شاءالله بعد از جمع بندی و مشخص شدن آسیب ها، قطعا راهکارها و برنامه های مختلفی هم برای این مورد اتخاذ خواهد شد.

چقدر فکر میکنید که نیازهای فکری، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی شهرستان با برنامه های ابلاغی همخوانی دارد و اگر همخوانی نداشته باشد، برنامه شما چیست و چقدر ترجیح می دهید نیاز هست به برنامه های ابلاغی؟
مسئله مهمی که وجود دارد این است که سپاه یکسری برنامه های ابلاغی دارد و یکسری برنامه ها که خودشان(پایگاه ها و حوزه های بسیج) انجام میدهند.یکسری برنامه ها به صورت سازمانی هستند که ابلاغ می شوند و باید آنها اجرا شوند. یکسری برنامه هایی هم هستند که بحمدالله برنامه های بومی/محلی هستند که الان امسال به ما ابلاغ شده اند. قطعاً هر منطقه مشکلاتی که دارد با سایر مناطق متفاوت است.یک حوزه ممکن است یک آسیبی داشته باشد و با یک حوزه دیگر متفاوت باشد و اختلافاتی داشته باشند. این برنامه های بومی/محلی دست ما را باز گذاشته اند و خیلی اقدام خوب و مثبتی هست.
ما در این برنامه بومی/محلی دستمان باز است و میتوانیم حتی آن برنامه هایی که سازمان هم به ما ابلاغ نکرده باشد در این راستا وارد شویم و با مشورت با نخبگانی که صاحب فکر و ایده هستند، از ظرفیتشان استفاده کنیم و در قالب برنامه های بومی/محلی اجرا کنیم.

آیا شما قبول دارید سپاه تا حدودی وارد کاغذ بازی و بروکراسی اداری شده است؟
بله این را قبول داریم.اما خب بخاطر اینکه ارتباطی که هست این موضوع هست و یکی از آسیب هایی که سپاه ]دارد همین است.
البته نسبت به قبلاً، الان خیلی کمتر شده است. ما قبلا فرم هایی که در بسیح بودند خیلی زیاد تر بودند. مطالبی بود که هم به استان و هم به مرکز انتقال داده شد و بحمدالله الان این فرم ها و کاغذبازی ها خیلی کمتر شده اند.

خودتان برنامه ای برای کمتر شدنش ندارید؟
الان یکسری برنامه های اتوماسیون اداری آماده اند که خیلی کمتر شده اند.قبلا خیلی از نامه های ما دستی بودند ولی الان ]با اتوماسیون[.

جدا از بحث نامه ها، منظور بحث فعالیتهای پایگاه ها هست که خیلی جنبه گزارشیِ برجسته ای دارد.که شاید خیلی از وقتِ فرمانده پایگاه ها را همین موضوع بگیرد.

چنین چیزی هست اما ما انتظاری که داریم از فرماندهان محترم پایگاه ها و عزیزان بسیج، (آتش به اختیاری که
مقام معظم رهبری فرمودند. ما بعنوان سربازان این انقلاب گاهی ناچاریم باید یکسری سلسله مراتب را رعایت کنیم.) در این قضیه کمک کنند.

در سالهای گذشته(از اول انقلاب تا امروز) فکر میکنید که سپاه چه میزان توانسته در مسائل مختلف شهرستان(فرهنگی، احتماعی،سیاسی و…) تأثیرگذار باشد؟آیا تأثیرگذاری خودش را داشته یا خیر؟
جواب این سوال را باید از مردم پرسید؛ اما طبق گزارشاتی که ما داریم و جمع بندی ای که داریم، بحمدالله رضایتمندیِ خوبی از مجموعه سپاه و بسیج بوده است.

در برخی از مناطق قطعا تأثیر گذار بودیم، نمی شود مطلق گفت؛اما در برخی مناطق قطعا مؤثر بوده ایم. قطعا برنامه هایی که سپاه و بسیج ورود کرده اند اقدامات خیلی خوب و مؤثری بوده. پیشگری شده است از بعضی از موارد. الان هم این ها آسیب شناسی شده اند و بعضی از مناطق هم در حال اجرا هستند. قطعا که مفید و مؤثر بوده اند. آن جاهایی هم که نبوده بالاخره نقاط ضعف و نواقصی بوده که آسیب شناسی شده اند و ان شاءالله در صدد برطرف کردن آنهاییم.

 

 

به نظر شما چه کارهایی سپاه را به مردم نزدیک کرده است و چه کارهایی سپاه را از مردم دور کرده است؟
مجموعه سپاه یک مجموعه مردمی است. ارتباطی که با آحاد مردم دارد، کارهای خوب، برنامه ها و اقدامات مثبتی که در زمینه های فرهنگی انجام شده، برنامه های تربیتی ای که بوده، کارهایی که در زمینه سازندگی و محرومیت زدایی انجام شده، جاهایی که کارها و برنامه ها بر زمین مانده و سپاه در آنها ورود کرده؛ بالاخره اینها برنامه هایی بودند که میزان رضایتمندی مردم از سپاه را در پی داشته است؛ و این برنامه ها هم ادامه پیدا خواهد کرد.
نقاط ضعفی هم که وجود داشته اند، همین مبحث بروکراسی اداری و مطالبی از این دست که ممکن است یکسری نارضایتی هایی در پی داشته باشد؛ این ها از مواردی بوده اند که ممکن است فاصله ای ]بین مردم و سپاه[ ایجاد کرده باشند.

مسایلی توی شهرستان اتفاق می افتد که ما به دنبال این هستیم که جهت گیری به افکار عمومی داده بشود، ماموضوعات  مختلفی داشتیم که جنجال برانگیز بوده اند مسائل فرهنگی، سیاسی،امنیتی و… که شاید نیاز می بود سپاه وارد میشد به عنوان یک جریان اصیل به افکار عمومی جهت دهی داده شود!؟

چنین چیزی قطعا هست. آن ارزش هایی که سپاه دارد؛ بحث آرمان های انقلاب، ارمان های مقام معظم رهبری، شهدا و…سپاه بر سر چنین مسائلی کوتاه نمی آید. اما بعضی از مسایلی هستند که واقعا یکسری محدودیت ها و ملاحظات هست جدای از این بحث ارزش ها، که اگر باشند قطعا کوتاه نخواهیم آمد.

 

ملاک و معیار انتخاب مسولین حوزه و پایگاه های بسیج بر چه اساسی هست؟
اینکه شخص شایستگی اش را در زمینه های مختلف داشته باشد (تقوا و…). نکته مهم دیگر بحثِ کارآمدی است.
اینکه کار را بلد باشد.تخصص را داشته باشد. ارتباط و تعامل و روابط عمومی خوبی با رده های تابعه اش داشته باشد. یکی دیگر اینکه: وقت گذار باشد. نسبت به کار علاقه مند و با انگیزه باشد.افرادی که مشخص میکنیم هرچه این شاخصه ها را داشته باشند(تقوای فردی، تقوای سازمانی، کارآمدی، پرتلاش بودن، ارتباط و تعامل با زیر مجموعه، صاحب فکر و ایده و خلاقیت باشد) آن مجموعه پویا تر خواهد بود. و در حوزه مقاومت و در پایگاه بعضی از پایگاه ها که این شاخص ها را دارند، پویایی و اقداماتی که انجام می دهند مشخص و شاخص تر است.
پایگاه ها هم به همین صورت هستند.کسی باشد که هم بتواند وقت بگذارد و هم کارآمد باشد و ارتباطات خوب داشته باشد. بتواند هدایت و رهبری خوبی داشته باشد. در حوزه استحفاظی اش جریان سازی کند.

در حال حاضر ما در جامعه در زمینه مسایل فرهنگی با تهدید های جدیدی مواجه هستیم، در سطوح مختلف جامعه ( از کودکان تا جوانان و بانوان) واقعا تهدید ها عوض شده اند، اگر قرار باشد با سبک قدیم، فرمانده پایگاهی صرفا به صورت برنامه های نظامی و همان روال گذشته عمل بکند، مسلما جواب نمی دهد ؛ یعنی باید برنامه جدید و استراتژی محکم تری داشته باشد، و اساسا کسی که به عنوان فرمانده پایگاه انتخاب می شود ، باید بتواند از دکتر و مهندس تا دانش آموز و دانشجو ( خواهران و برادران) را در مسجد جذب کند؛ در نتیجه از نظر فکری، با توجه به تهاجمی که وجود دارد، نیاز است یک برنامه ریزی جدیدی صورت بگیرد، با توجه به افراد و افکاری که ما دیدیم به نظر می رسد که باید این افراد و افکار عوض بشوند!

نکته ی درستی است. اما نکته ای که هست بحث آموزش است. ما عزیزانی را انتخاب میکنیم، چه از فرماندهان حوزه و چه از فرماندهان پایگاه ها باید با روش ها و استراتژی دشمن آشنا باشند. تا آنها آموزش نبینند تا توجیه نشوند راجع به این مسایل،موضع گیری و برنامه ریزی ای که میخواهند داشته باشند را نمیتوانند به خوبی داشته باشند. این نکته خیلی مهمی است و ان شاءالله ما برنامه های آموزش فرماندهان محترم حوزه ها و پایگاه ها را داریم تا ان شاءالله بتوانیم در این موضوع مؤثرتر نقش آفرینی کنیم.

 

اولویت اولتان در سپاه دزفول چیست؟
آن چیزی که هست بنظر می رسد ما در برنامه های فرهنگی و فضای مجازی اگر در این زمینه ورود کنیم؛ (خیلی از مسایل برمی گردد به فرهنگ) بهتر است.
اگر ما بتوانیم فرهنگ را، آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری است و مبانی دینی و انقلابیمان است بتوانیم انجام بدهیم، خیلی از مشکلات حل خواهد شد. سعی می کنیم در این زمینه گامهای خوب و مؤثری برداریم.

مخاطب خاصتان کیست؟
یک آسیبی که داریم این بوده که اگر برنامه ای ما گرفتیم فقط محدود به بچه های پایگاه بوده است.این واقعا آسیب است. ما مردم را یک جورهایی رها کردیم. ما برنامه مان این است که برنامه برای خود مردم باشد.
سعی میکنیم یادواره هایمان، مراسم جشن هایمان و… به صورت خیابانی باشند؛ به شکلی باشند که مردم بتوانند از این ظرفیتی که پیش آمده و برنامه ای که انجام شده استفاده کنند. کما اینکه در اعیاد شعبانیه تمام جشن ها را گفتیم کسی در مسجد انجام ندهد و از داخل مساجد به پارکها و خیابان ها – هم در شهر و هم در روستاهای اطراف- برنامه ریزی و منتقل شدند.

سپاه چقدر این برنامه ها را حمایت میکند؟(از نظر بودجه فرهنگی)
ما برنامه ها و درخواست هایی که داده شده را اولویت بندی میکنیم. بعضی از برنامه ها، برنامه های بزرگتری که (از لحاظ جمعیتی) مناطقشان بیشتر است و…؛ سعی کرده ایم طوری باشد که بتوانیم همه برنامه ها را حمایت کنیم.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون هیأت اندیشه ورز؛ آیا در سپاه هیات اندیشه ورز وجود دارد؟
ما در زمینه های مختلف ۸ کارگروه مختلف داریم.(فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشت و درمان و..) این کارگروهها تشکیل شده اند که عمدتاً اعضای این کمیسیون ها و کارگروه ها افرادی هستند صاحب نظر و صاحب فکر و ایده. قطعاً از فکر و ایده ایشان در برنامه ها استفاده خواهیم کرد.

چقدر از این افراد از اعضای ادوار گذشته بسیج هستند؟ چقدر از نخبگان جوان بسیجی در این کارگروه ها استفاده می شود؟
اینها یک دبیر دارند که از بچه های(همکاران) خودمان هست. بخاطر کارهای جمع بندی و اداری؛ تا بتوانیم به صورت سازمانی نظرات دوستان را جمع بندی کنیم که بتوانیم در قالب سازمان از آنها حمایت کنیم. اما عمدتاً همه آنها بچه های بسیجی هستند.
هم جوان و هم اینکه با توجه به نیاز تجربه داشتن در برخی زمینه ها مثل اقتصادی و … از ظرفیت های افراد مسن تر هم استفاده می شود.

مقام معظم رهبری بارها درمورد اهمیت جایگاه دانشگاه و تشکل های انقلابی درون دانشگاه صحبت کردند، و از اهمیت کار در فضای دانشجویی گفته اند. با توجه به اینکه در سنوات گذشته از طرف سپاه آن چنان که باید به  دانشگاه و تشکل های دانشجویی توجه نشده است؛ امسال با شروع مسئولیت شما، نگاهتان به بسیج دانشجویی، تقویت بسیج دانشجویی و استفاده از نخبگان بسیج دانشجویی به چه شکل است؟

ما خودمان در محیط بسیج دانشجویی کار کرده ایم و ظرفیت ها و فرصت هایی که در بسیج دانشجویی و دانشگاه ها و مراکز علمی هست را واقف هستیم. یکسری مواردی در سنوات گذشته بوده؛ یکی از برنامه های ما تقویت همین ظرفیت ها است؛ تا بتوانیم از این ظرفیتی که در دانشگاه ها در اختیارمان هست استفاده کنیم و نکاتی که بوده سعی میکنیم برطرف بشوند و ان شاءالله شاهد این باشیم که تشکلاتی که در دانشگاه ها هستند بویژه بسیج دانشجویی که در آنجا کار میکنند، تقویت بشوند و شاهد این باشیم که برنامه های خوب و مؤثری در این راستا داشته باشیم.

عنوان های کار گروه هایی که تشکیل داده اید بفرمایید؟
کارگروه اقتصاد مقاومتی
کارگروه فرهنگی اجتماعی
کارگروه بهداشتی درمان
کارگروه فضای مجازی
کارگروه دفاعی
کارگروه امنیتی
کارگروه سازندگی
و…

در زمینه تحقق شعار سال فعالیت هایی دارید؟
در بحث حمایت از کالای ایرانی که امسال مقام معظم رهبری فرمودند، در بسیج سازندگی یکسری اقدامات خوبی همه ساله انجام می شود.ظرفیت قرارگاهی که راه اندازی شد(مربوط به محرومیت زدایی)، یکی از مواردی که دنبال می کند بحث اشتغال است. ما در بعضی مناطقمان مثلا در بخش شهیون، کپو بافی را داریم که ۷۷۲ نفر از خانم ها در این مورد کار کردند و به ثبت ملی رسیده است و نیاز به حمایت دارد.
در این زمینه ها قطعا ورود خواهیم کرد. بالاخره ظرفیتی خود شهرستان دارد و محصولاتی که در خود شهرستان دارد تولید می شود به صورت برند در کشور معرفی و استفاده بشوند؛ علاوه بر این ها یکسری کارگاه ها هست به صورت کارگاه های زودبازده که سپاه ورود میکند، تسهیلات به آنها می دهد، آموزش می دهد؛ در عرصه های مختلف مانند: پرورش بلدرچین، پرورش دام و طیور.
در بحث کشاورزی، زنبور داری و پرورش عسل، اینها مواردی هستند پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی از سال گذشته که دنبال میکنیم و ان شاءالله امسال نیز اینها را داریم.

در حوزه محرومیت زدایی حتما کارگروهی دارید برای این کار؛ یک مسئله ای که وجود دارد شناسایی محرومیت است. گاهاً دیده شده اردوهای جهادی ای که برگزار می شود و هزینه های کلانی هم صرف میشود برای برگزاری اردو، ولی ممکن است متوجه بشویم این کار فعلا ضرورتی نداشته است؛ بحث شناسایی محرومیت و برنامه ریزی برای اولویت، برنامه ریزی برای اینکه کاری که انجام می شود به ثمر بنشیند.(هم فعالیت های عمرانی و هم فعالیت های فرهنگی) در این زمینه، بانک اطلاعاتی شما تشکیل شده است؟

در این موضوع مشکلی که هست، بعضی موازی کاری هایی که صورت می گیرد. مثلا ما در منطقه میرفتیم کار میکردیم، یک هفته بعد کمیته امداد(بهزیستی یا بعضی ادارات دیگر) می آمدند و آنجا کار میکردند. این نکته واقعا نقطه ضعفی بود. در این قضیه ما مشغول جمع آوری بانک اطلاعات هستیم. بعد از اینکه شناسایی شدند اولویت بندی میکنیم. مناطقی هستند که اولویت بیشتری دارند که باید رسیدگی زودتر و بیشتر بشود. این موضوع در برنامه کاری ما هست.

در زمینه اشتغال زایی،منابع مالی که سپاه می تواند در این زمینه وارد کند برنامه تان را بفرمایید؟
در بحث اشتغال در سنوات گذشته یکسری تسهیلات می آمدند و ما تقسیم میکردیم. البته افرادی که می آمدند شناسایی می کردیم. از کاری که میخواستند انجام بدهند بازدید انجام می شد.به آنهاآموزش می دادیم.
ان شاءالله امسال هم داریم این موضوع را؛ اما اینکه اعتبارش چقدر باشد؟ چون بعضی اعتبارات ما بستگی به وضعیت دولت دارد که چقدر محقق بشود.،مشخص نیست.
سقف و کف این اعتبار مشخص نیست. در سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و تقریبا به ۳۰ نفر (وام ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان ) داده شده اند.

آقای سعادت در پایان بیان کردند: تقدیر و تشکر داریم از عزیزانی که در رسانه زحمت میکشند.ان شاءالله امیدواریم که کمک حال باشید در بحث اطلاع رسانی در برنامه هایی که هست؛ برنامه های فرهنگی، برنامه هایی که در پیش رو داریم. واقعا نقشی که رسانه ها دارند الان در فضای مجازی خیلی نقش مفید و مؤثری هست و خیلی می توانند جریان سازی کنند.
در مباحثی که هفته های قبل اتفاق افتاد نقش رسانه واقعا مشخص بود.که بر سر یک موضوع خاص جریان سازی کردند و تصمیمات خیلی خوبی در سطح شهرستان گرفته شد که ان شاءالله امیدواریم که این جریان انقلابی فضای مجازی و مطالبه گری که یکی از نقش های رسانه است ادامه پیدا کند.

در ادامه این گفتگو، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گوشه ای از گزارش عملکرد سپاه در سال گذشته تا کنون در زمینه های امنیتی و جهادی و فرهنگی، بیان کردند که به شرح زیر می باشد:

در راستای امنیت پایداری که جزء دغدغه های مقام معظم رهبری هست، یکی از برنامه های اولویت دار سپاه،گشت های محله محور بود که در ایام تعطیلات نوروز کارهای خوب و مثبتی انجام شد؛ که کمک به بحث نیروی انتظامی جهت امنیت پایدار با ظرفیت حوزه های مقاومت و پایگاه های مقاومت، هم گشت های محله محور و هم تور های ایست بازرسی برپا شد که بحمدالله شاهد این بودیم که بخشی از آمار جرم و جرایم کاهش پیدا کرد و برابر گزارشی که از برادرانمان از ناجا در نیروی انتظامی گرفتیم، بحمدالله نوروز امسال به نسبت سال گذشته، آمار جرم و جرائم و مسایل اجتماعی بحمدالله کاهش پیدا کرد؛ که این مرهون زحماتی بود که عزیزانمان در بسیج کشیدند که من صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.
این برنامه ها ادامه دارد و ان شاءالله ما با تعامل و ارتباطی که با برادرانمان در نیروی انتظامی داریم در جهت امنیت، گام هایی برداشته شده و ان شاءالله این حرکت ادامه پیدا خواهد کرد.
( در این آثار دو تن از عزیزانمان در بسیج در بین ارازل و اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که پیگیری هایی صورت گرفت و ان شاءالله دنبال این افراد ارازل و اوباش هستیم که بتوانیم آنها را دستگیر کنیم. )
در بحث بسیج سازندگی که یکی دیگر از مواردی هست که جز برنامه های اولویت دار ما هست؛ و در سال ۹۷ درحال دنبال شدن است؛ اقدامات خیلی خوب و مؤثری در سال ۹۶ انجام شد که گزارش آن به صورت مختصر به این شرح می باشد:
* کمک به احداث ۲۵ باب خانه روستایی در مناطق محروم؛
(که با ظرفیت اردوهای جهادی بسیجیان بوده؛ اردوهای ۷ روزه که قریب ۶۶۰ نفر عضو انجام شده است.)
* مرمت و نوسازی ۲۰ باب مدرسه؛
(با برگزاری اردوهای طرح هجرت دانش آموزی؛ که این اردوها ۱۰روزه بوده اند و ۳۹۵ نفر در این طرح شرکت کردند.)
* احداث ۳۹ پروژه محرومیت زدایی؛
* احداث ۹۱ چشمه سرویس های بهداشتی و حمام در منطقه محروم احمدفداله و درقاید؛
(که از مناطق محروم و صعب العبور هستند.که کار کردن در این منطق بسیار سخت است)
* احداث ۵۴ چشمه سرویس های بهداشتی در مناطق سردشت و شهیون؛
(که از ظرفیت اردوهای جهادی بوده است.)
* احداث ۶ باب خانه ی عالم؛
(که یکی از زیرساخت های کارهای فرهنگی تبلیغی در مناطق محروم است. این منازل تحویل سازمان تبلیغات داده شده است که ان شاءالله عزیزانمان در سازمان تبلیغات همکاری بفرمایند در بحث اعزام روحانیون؛ و ما شاهد این باشیم که در این مناطق کارهای فرهنگی و تبلیغی خوبی صورت بگیرد.)
* احداث ۳ باب منزل مددجویان کمیته امداد؛
(طبق تفاهم نامه ای بین کمیته امداد و سپاه بوده است که ساخته و تحویل داده شد.)

در زمینه اقتصاد مقاومتی که هم شعار سال بوده است و هم یکی از مباحثی هست که جزء دغدغه های مقام معظم رهبری هست،۲۵۰ میلیون تومان اعتبار و تسهیلات در عرصه های مختلف تقدیم شده است:
* تسهیلات (وام) صنایع تبدیلی قریب به ۱۵۰ میلیون تومان؛
* آموزش عرصه های اقتصاد مقاومتی و عرصه های صنایع تبدیلی به ۱۵۰۰ نفر؛
* اعزام ۲۸ اکیپ تیم های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان؛
* برگزاری ۶ همایش علمی کردن کشاورزی؛
(با هدف کمک به تولید و صنعتی کردن کشاورزی و بالا بردن سطح آموزش کشاورزان در بحث تولید)
* برگزاری ۲۰ طرح همگام با کشاورز؛
(در این طرح: عزیزان بسیجی با حضور در مزارع در کنار کشاورزان قرار میگیرند و کمک میکنند. چون اغلب کشاورزان الان سنتی کار میکنند، با حضور این عزیزان بسیجی و مهندسی که در بسیج کشاورزی هستند، ایشان کمک کار کشاورزان هستند در جهت تولید.)
* بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها؛
(اقدام مؤثری که در سال گذشته در سپاه انجام شد، تحویل ۷۰ هکتار زمین به سپاه دزفول جهت کاشت درخت بود که با استفاده از ظرفیت بسیج و بسیج سازندگی انجام شد.)
* اهدای ۱۶ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند؛
* فرش کردن ۸۰۰ متر مساجد در مناطق مختلف شهرستان بویژه در مناطق محروم؛
* تهیه و تحویل ۲۰۰ سری لوازم التحریر؛
* تقسیم ارزاق بین ۲۰۰۰ خانواده ی نیازمند به مناسبت های مختلف؛
علاوه بر این ها، بحث طرح کرامت را داریم که هم در مناطقی که مورد هدف هستند و هم در جهت مقابله با اعتیاد که یکی از ناهنجاری های اجتماعی هست، در حال اجرا است.

یکی دیگر از موضوعات مهم پیش رو، بحث منطقه احمدفداله است که یکی از مناطق بسیار محروم است و یکسری اقدامات خیلی خوبی از سال گذشته انجام شده که قریب به ۶ روستا در آنجا آبرسانی شده است و در اختیارشان قرار گرفته است.
برنامه های مختلف دیگری هم در پیش رو داریم که ان شاءالله در سال ۹۷؛ در عرصه های مختلف، هم در کارهای فرهنگی و تربیتی و عمرانی در این قرارگاه فعال هستند و ان شاءالله از این ظرفیت اردوهای جهادی ما در مناطق استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2068

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد