×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیدار دز به نقل از  تسنیم  در نشست شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه شهرستان دزفول برگزار شد با حواشی تاثر برانگیزی همراه بود. در حالی‌که دلسوزان اصحاب قلم بارها نسبت به غفلت مسئولان دفاع مقدس انتقاد کرده بودند. اما صحبت‌های تامل برانگیز عظیم سرافراز رئیس شواری اسلامی شهر دزفول در این نشست تعجب همگان را برانگیخت.
سرافراز با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه یادمان شهدای گمنام دزفول در این جلسه اظهارداشت: «ما مسئولان شهید زنده هستیم.» مدیر مرکز دفاع مقدس دزفول شهید زنده است. این بچه‌ها کجا بودند که ما مسئولین را که شهید زنده‌ایم نقد می‌کنند؟ چه کسی با گستاخی آنها برخورد می‌کند؟ باید شورای فرهنگ عمومی آنها را بیاورد و توضیح بخواهد.»

تواضع یکی از اصلی ترین خصوصیات مسولان…
زهرا آراسته نیا شاعر و فعال فرهنگی شهرستان دزفول در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: متاسفانه این نوع برخوردها مدت زیادی است که در شهرستان دزفول دیده می‌شود. مسولانی که مسئولیت آنها حاشیه امنی برایشان ایجاده کرده هرگونه صحبت، انتقاد و نقد را توهین تلقی می‌کنند. این درصورتی است که در دین اسلام امر به معروف و نهی ازمنکر سفارش شده است. بارها مقام معظم رهبری در بیانات‌شان امر و معروف مسئولین را یکی از ضروریات کشور دانسته و اینکه مردم باید این‌ امر را انجام بدهند. اصولا زمانی که نواقص گفته نشود برای بهبود اوضاع هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. مسئولین باید از مردم تشکر کنند که آنها را بازگو می‌کنند .
وی با بیان اینکه تواضع یکی از اصلی‌ترین خصوصیات مسولان است، افزود: در اتفاقی جدید روزی گذشته شاهد بودیم برخی از مسئولین دزفول در نشست خبری شورای فرهنگی عمومی، خود را شهید زنده خطاب کرده اند. در حالی که تواضع یکی از اصلی‌ترین خصوصیات مسولان است ولی کار به جایی رسیده است که خود را شهید زنده خطاب می‌کنند .در صورتی که رهبر معظم انقلاب برای مسئولان باید الگو باشد، رهبری که مدح، شعر و حتی صلوات در هواپیما برای سلامتی‌شان را منع می‌کنند چگونه است که مسولان رده پایین ما، که حتی قابل قیاس با رهبر معظم انقلاب نیستند خود را شهید زنده قلمداد می‌کنند.
برخی از مسئولان خودشان را دانای کل می‌ پندارند که این ابتدا نابودی و زوال است
آراسته نیا گفت: این که گفته شده است این بچه‌ها کجا بودند، ما شهید زنده هستیم. باید گفت: این بچه‌هایی که مسولان آنها را بچه خطاب کرده‌اند در واقع بچه نیستند هرکدام ازآنها ۴۰سال دارند و خودشان بچه‌ دارند. نمی‌دانم چند سال باید بگذرد که جوانان شهرستان دزفول از دیدگاه مسولان به سن بلوغ رسیده باشند. جا دارد برای جوانان شفاف سازی کنند که از دیده مسولان سن بلوغ چه سن و سالی است که قانون را به گونه‌ای تغییر بدهند که با خواست آقایان هماهنگ باشد.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه جوانانی که سال‌هاست بدون هیچ چشم‌داشتی در دزفول به عنوان فعال فرهنگی در حال فعالیت هستند و دغدغه آنها دغدغه انقلاب‌شان است و صحبت‌های آنها صحبت عجیبی نیست، گفت: مطالبه‌گرهایی که در خصوص عملکرد مسولان در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است، یادمانی که قرار بود در شان و منزلت هشت شهید گمنام دفاع مقدس ساخته بشود، شهدایی که زندگی همه ما مدیون خون و جانفشانی آنها هستیم. اما اکنون قریب به ۱۵سال است هنوز به‌ بهره برداری نرسیده است و ۴ مزار شهدای آن در راه پله قرارگرفته است.آیا نباید مطالبه گری بشود؟!
وی افزود: هشت شهید گمنامی که ۲۰سال پیش با دست همین بچه‌ها تشییع شدند.اکنون حفظ و حراست از شهدا و افتخارش به دست آقایان افتاد است. افتخاری که باید منتش را می‌کشیدند ولی متاسفانه شاهد هستیم به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویا بار اضافی است. آنچه شاهد هستیم بی‌حرمتی و بی‌احترامی به شهدا است. شاید از برخی از آدم‌ها توقع نداشته باشیم اما از کسانی که هزینه بیت المال را برای حفظ وحراست، آثار، ابنیه و فرهنگ دفاع مقدس، آن هم در شهر دارالمونین شهر شهید پرور دزفول دریافت می کنند. نباید به شهدا بی احترامی کنند.
اخیر در فرمایشات برخی از مسئولان در خصوص جواب مطالبه گری اصحاب رسانه نقل کرده اند: «ما شهید زنده هستیم» صحبت های تعجب برانگیزی که جای تاسف است به جای پاسخگویی به مطالبات مردم در برابر کم کاری و سستی‌ها در حوزه دفاع مقدس فرافکنی می‌کنند و دست به طراحی شعارهایی غیرصحیح زده می شود. و در ادامه انتقادکنندگان رسانه را بچه خطاب کرده و آنها را گستاخ خطاب می‌کنند. باید گفت: اگر مدیران خوب بیندیشند، خواهند دید که رسانه‌های منتقد بیشترین کمک را به مدیران می‌کنند چرا که با انتقادهای سازنده نقاط ضعفی که از چشم مسئولین دور می‌ماند را به آنها بازگو کرده و ضمن فراهم کردن زمینه ای برای رفع این مشکلات، عملکرد مجموعه را بهبود می‌بخشند.
رسانه ها بعنوان یکی از بازوهای تاثیرگذار و ضریب دهی و تسهیل دستیابی به اهداف انقلاب در مسیر حفط ارزش های دفاع مقدس و آرمان پاک شهدا بوده اند. رسانه ها نقش ارزشمندی در امر توسعه فرهنگی و اجتماعی داشته به گونه ای که در هرکشوری باید در مسیر ملت و در خدمت به ملت باشند.
خبرنگارانی که رسالت آنها صداقت قلم زدن است و مسولیت بزرگ آنها قلم‌هایی است که در دستان‌شان است باید قلم هایشان برای مسولین بلغزد و در راستای خواسته های آنها قلم زده بشود تا آنها را بزرگ خطاب کنند؟ مسئولینی که بجای پاسخگویی با حالتی طلبکارانه بی احترامی و فرافکنی می کنند و خود را شهید زنده قلمداد میکنند.انتظار بیش از هم نیست.
خوب است لااقل نیم نگاهی به صحبت های مقام معظم رهبری و دیدارهای پرشورشان با جوانان و دانشجویان داشته باشید که اصلی ترین خواسته‌شان برای آینده‌ی کشور مطالبه‌گری از مسئولین را در میان جوانان مطرح می کنند و از آنان می خواهند.
حال جای سوال است: نه رهبر انقلاب بلکه رئیس جمهور و وزاری کابینه او هیچ گاه خود را در خصوص نقد و انتقاد شهید زنده خطاب نکرده اند ؟ چگونه است این مسول مربوطه اینگونه فرافکنی می کند؟
ساخت یادمان نه اینکه برای شهیدان احتیاج باشد چرا که آنان ها سال ها است زیر خاک های گرم جنوب آرامیده اند. اما ساخت بنا برای کسانی که با خون خود بنای انقلاب را ثابت و مستحکم کرده اند کمترین کار است.
سال۸۱ پیکر ۸شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان شهرستان دزفول شد که با استقبال گرم و تشییع به یاد ماندنی مردم قدرشناس دزفول همراه شد. پس از گذشت۹ سال از دفن شهدا در محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و عدم امکان زیارت این شهدا به دلیل تاریکی محوطه در شب و محوطه سازی های مکرر و کارهای عمرانی، گزارشی از عدم رسیدگی به این شهدا ، در ۱۳مردادماه ۱۳۹۰در رسانه های کشوری منتشر شد.
پس از این گزارش مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس در واکنش به آن گزارش اظهار داشت: موزه مرکز فرهنگی دفاع مقدس که در جنب مزار شهدای گمنام قرار دارد در حال تجهیز و تکمیل فیزیکی و محتوائی قرار دارد که با توکل بر خدا در آینده ای نزدیک ضمن تکمیل پارک موزه و طراحی جدید یادمان شاهد تغییراتی در حد انتظار مردم ولایتمدار دزفول باشیم.
در ۱۲بهمن ماه سال۹۵، در نهایت بی حرمتی و با بیل مکانیکی یادمان این عزیزان به بهانه ی بازسازی و رفع عیوب تخریب شد و مسئولین برای افتتاح یادمان جدید وعده ی ۴خرداد ۹۶ را دادند.
اما گذشت تا در ۱۵بهمن۹۶یادمان هشت شهید گمنام در افتتاحیه نمایشی افتتاح شد. یادمانی که مزار ۴ شهیدش در یک شاهکار مهندسی درراه پله های یادمان قرار گرفته اند، یادمانی بدون سقف در گرما و سرمای خوزستان که طراحش هم از بیت المال مزد طراحی اش را گرفته است!
حال باگذشت قریب بر۱۵سال در طی نشست های مختلفی که در این خصوص برگزار می شود مسولان هربار با گفتن هرچه داریم از شهدا است ان‌شاءالله بزودی این مشکلات برطرف خواهد شد و قبور شهدا همچنان نگین درخشان در دزفول نمایان خواهد شد جلسه را به اتمام می رسانند اما حکایت هم چنان باقی است و شاهد هستیم همچنان توپ رسیدگی این هشت شهید گمنام دفاع مقدس را به هم پاس می دهند .شهرداری، شورای اسلامی شهر یا مرکز فرهنگی ؟
این نکته نیز وجود دارد که ” قطعه دست و پاهای به جا مانده از حملات موشکی” که گنجینه هشت سال دفاع مقدس دزفول است همچنان در خاک غفلت است و دیگر یادمان ها شهدای گمنام در شهرک و روستاهای توابع دزفول هم حال خوشی ندارند و همچنان رها شده اند.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2454

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد