×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

اینکه یکی دو سالی است که جوانان مومن انقلابی این شهر بر سر و صورت میزنند که حرمت شهدا را نگه دارید و یادمان شهدا را تکمیل کنید وهیچ گوش شنوایی وجود ندارد حاکی از عدم بودجه و ….. نیست بلکه نوع نگاه توسعه طلبی و منفعت طلبی به شهرستان است که کاملا برنامه ریزی شده است. وگر نه ساخت این یادمان چقدر هزینه دارد؟
در بحث مدیریت شهرستان دو نوع تفکر و گفتمان وجود دارد.
آیا دزفول شهری زیارتی سیاحتی است یا یک شهر گردشگری؟
وآیا اساسا میشود گردشگری را ذیل زیارت تعریف کرد؟ که در انتهای مطلب به آن می پردازیم.
دزفول باید با کدام مولفه ها شناخته بشود؟ با حرم محمدبن موسی الکاظم (سبزقبا ) شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و شهادت و…؟
یا با پارک های آبی و سواحل رودخانه دز و علی کله و طرح گردشگری جدید بیشه عباس آباد و نگاه توریستی و گردشگری و…؟
شما خودتان قضاوت کنید
این روز ها دهه کرامت و تکریم امامزادگان و روز گرامیداشت حرم سبزقبا است هنر مسئولین شهرستان در این روز ها برگزاری یک شب شعر در حرم شریف این امامزاده عظیم شان است این از عدم توانایی دوستان محترم مسئول نیست بلکه نوع نگاهشان به این موضوع در اولویت های دسته چندمی است. واین هم به مدیریت شخص خاصی بستگی ندارد بلکه گفتمان غالب مسئولین شهری است.
و اما کمی پایین تر از این حرم شریف سواحل رود دز خود نمایی میکنند و از تمام پتانسیل و ابزار های موجود استفاده میشود تا از اقصی نقاط کشور گردشگر جذب بشود فقط کافی است یک نگاه گذرا به چندسال گذشته مدیریت شهرستان بیندازید، متوجه میشوید که متاسفانه دزفول به عنوان آنتالیای خوزستان و در آینده ای نه چندان دوربه عنوان آنتالیای ایران شاخته شود.
تبدیل باغ های مرکبات به باغچه ها بدون هیچ مکانیسم از قبل طراحی شده و تبدیل شدن به مکان هایی که بعضا خبر دستگیری اختلاط خانم ها و آقایان در استخر شنای این مجموعه باغ ها و پارتی های شبانه به گوش میرسد و همچنین جمع آوری مشروبات الکی در شب های ماه مبارک رمضان از تفریگاه های ساحلی بدست جوانان مومن انقلابی؛ اتفاقی نیست که گذرا باشد بلکه تجلی گفتمان غالب مدیریتی مسئولان شهرستان است که ظهور و بروز پیدا میکند.
و اینکه شما می بینید کسی که خود را به عنوان شهید زنده معرفی میکند، در صف اول افتتاح کیوسک های دوچرخه سواری بانوان حضور فعال دارد، اشاره به همین نوع نگاه دارد. حالا هم میبینید شهردار محترم از سند توسعه گردشگری سخن به میان می آورد که هیچ کس هم نمی گوید و نگفته است که مشخص کنید که چه کسی باید جوابگوی معضلات فرهنگی تفریحگاه های آبی شهرستان باشد تا به این مطلب هم برسیم که پیوست فرهنگی این سندجدید توسعه گردشگری را چه کسی باید برنامه ریزی وتدوین کند؟
وآیا اساسا می شود گردشگری را ذیل زیارت تعریف کرد یا نه؟
فقط در همین حد که ما با حضور مردم و هم استانی ها و دیگر هموطنان عزیز از سایر نقاط کشور در تفریحگاه های شهرستان دزفول مخالف نیستیم، مشکل ما با نوع نگاه به دزفول و تبدیل کردن آن به یک مکان صرفا تفریحی است که مورد نقد و انتقاد قرار میگیرد شما فرض کنید اگر نوع نگاه به شهرستان زیارتی سیاحتی باشد، نوع برنامه ریزی و سندنویسی بگونه ای خواهد بود که آن هم استانی های عزیزی که به دزفول می آیند هم زیارت میکنند و هم از فضای سالمی که در تفریحگاه ها برای ایشان ایجاد میشود؛ استفاده میکنند. ودیگر شاهد ایست و بازرسی و جمع کردن مشروبات الکی در شب های ماه مبارک در سواحل دز نخواهیم بود.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2473

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد