×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش تارنمای خبری تحلیلی بیدار دز؛ عصر امروز کمپین خیابانی عفاف و حجاب از طرف سازمان دانش آموزی شهرستان دزفول برای چهارمین سال برگزار شد. به همین مناسبت گفتگویی با مسئولین این برنامه:  آقای ملکوتی مسئول اجرایی طرح و آقای پور ابراهیمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دزفول انجام شد. در ادامه متن این گفتگو و گزارش تصویری این مراسم قرار داد:

 

آقای ملکوتی( مسئول اجرایی طرح):

هدف از اجرای این برنامه وکمپین دراین مکان چه بوده؟

کمپین خیابانی عفاف و حجاب چهار سال است که در این مکان (چهارراه شریعتی) برگزار می شود؛ اما امسال به ادارات و مکان های مختلف اطلاع رسانی کردیم. هدف از این کمپین این است که ما یک نشانه و اجتماع در زمینه عفاف و حجاب در شهرستان و در مرکز شهر داشته باشیم تا اعلام کنیم که خانم ها و دختران این شهرستان آن دختران بدحجابی نیستند که گاها شما در گوشه و کنارها می بیند و تاسف میخورید و دختران جوان ما اینهایی هستند که الان آمده اند و معتقد به عفاف و حجاب هستند.

یکی از مواردی که ما در این کمپین اجرا می کنیم، اهدای جوایزی کوچک مانند گلدان و جاکلیدی که با پیام هایی حاوی عفاف و حجاب آراسته شده اند که یادگاری باشد برای دختران شهرمان. انشاءالله که بتوانیم گام کوچکی در زمینه حجاب و عفاف برداریم و این کمپین را علنی تر کنیم؛ کما اینکه هستند افرادی که دارند برعکس ما کار می کنند ولی براساس آموزهای قرآن، حجاب و عفاف یکی از مواردی است که باید به صورت عملی اجرا شود.

در این مراسم خانم ها روی برگه های کوچک علت دوست داشتن حجابشان و همچنین شماره تماس خود را می نویسند و برروی بنر میچسبانند و ما تمامی شماره ها را عضو یک گروه یا کانال در فضای مجازی می کنیم و تا سال آینده با آنها در ارتباط هستیم. الان هم تعدادی از دخترانی که در برنامه حضور دارند توسط همین کانالها و گروه ها اطلاع رسانی شده اند. اصل کار توسط آموزش و پرورش و دانش آموزان اجرا می شود ولی بقیه سازمان ها و نهادها نیز مشارکتی در حد نظردهی و کمک می کنند.

*حرف پایانی*

ما در زمینه اجرای همچین برنامه ها وکمپین هایی توانایی لازم را دارا هستیم و می توانیم در طول سال چندین برنامه به این شکل اجرا کنیم فقط از رسانه های مختلف تقاضا داریم این برنامه را به صورت های مختلف نشر دهند و به ما انگیزه بدهند و همچنین جهت پر بار تر شدن برنامه در دفعات بعدی نظرات خود را ارائه دهند. سازمان دانش آموزی یک سازمان دولتی در آموزش و پرورش می باشد و این سازمان دانش آموزان را برای اجرای چنین کارهای جمعی طی یک فوق برنامه آموزش میدهد.

 

آقای پورابراهیمی (معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دزفول):

این کمپین کاملا به صورت خودجوش توسط دانش آموزان اجرا می شود بدون اینکه هیچگونه الزامی در کار باشد و یکی از مشکلات ما زیاد بودن متقاضیان حضور در این برنامه بود که بیشتر از حدِ برنامه ریزی ما بود و این نشان دهنده این است که فهم و درک دینی و فرهنگی دانش آموازن ما بیش از آن چیزی است که ما فکر و تصور می کنیم.

ما برای اجرای برنامه مشکلی نداریم گرچه این برنامه ها عملا هزینه هایی دارند و مستلزم هماهنگی و برنامه ریزی با دیگر سازمانها و نهادهاست و تا الان هم دستگاه های مختلف مانند: نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج و نهادهای مرتبط با این موضوع همکاری های لازم را با ما داشته اند و با توجه به این استقبال در دستور کارمان قرار خواهیم داد که به مناسبت های مختلف مثل روز دختر و روز زن و … برنامه ریزی کنیم و حضور میدانی زنان و دختران محجبه مان را برنامه ریزی کنیم.

*حرف پایانی*

یکی از مشکلات جامعه ما زیادشدن خانم های بی حجاب می باشد، شاید مشکل از نبود اطلاعات یا مشکل شخصی یا برخورد بدی که باز خوردش رفتار بیرونی و غلط باشد که موجب بی حجابی شود؛ ولی با صحبت کردن و توجیه کردن خیلی از زنان و دختران حجابشان اصلاح می شود.

 

گزارش تصویری:

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2478

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد