×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

در شرایط فعلی دولت باید اقدام مناسبی انجام دهد. ۲۰ میلیارد دلار ظرف چند روز به دلیل سیاست ‌های غلط دولت از دست رفت و همچنین در شرایط تحریم‌ های متعدد با پیش فروش سکه، ۶۲ تن طلا را در ظرف چند روز از بین رفت!

بحران ارزی حال حاضر با بحران‌های ارزی سال ۷۳ و ۷۴ و ۹۱ و ۹۲ تفاوت دارد. دلیل نیز این است که در این بحران هرج و مرج قیمتی ایجاد شده است و به عبارت کلی هر کسی هر کاری دلش می‌ خواهد انجام می‌ دهد  وقتی جنس گران شود، قدرت خرید قشری از مردم پایین آمده و در نتیجه کارخانه‌ ها مجبور به کاهش تولیدات و به تبع آن اخراج کارگران می‌ شوند؛ کارگر بیکار شده با تحصیل کرده بیکار متفاوت است، چرا که کارگر بیکار تعهدات پیشین را دارد پس واکنش‌ ها و عملکردهای او بسیار می‌ تواند خطرناک باشد.

۱۱۰هزار میلیارد تومان بدهی و معوقات بانکی متعلق به ۱۰۸ نفر است. با این شرایط اقتصادی جدید و بحران ارزی و تورم به وجود آمده میزان ارزش بدهی این بدهکاران بزرگ بانکی در حقیقت نصف قبل شده است و در مقابل ارزش وثیقه این بدهکاران که عمدتا ملک است نسبت به قبل چند برابر شده و در نتیجه میزان ارزش وام آنها چند برابر شده‌است.
برای رفع مشکلات اقتصادی موجود ما چاره‌ای جز تثبیت نرخ ارز نداریم. نباید به هیچ عنوان ارز دو نرخی شود و نرخ ارز باید شفاف و برای همه کالاها یک نرخی باشد، از سویی دیگر برای رفع مشکلات ارزی باید رانت کاهش یابد و با فساد به صورت جدی مبارزه شود.
متن برجام به گونه‌ ای بود که صفحات ابتدایی همه چیز به نفع ایران بود برای همین بنده پس از مطالعه به نفع برجام مصاحبه کردم ولی با مطالعه ارجاعیات آن از مصاحبه خود پشیمان شدم و گزارشی تحت عنوان “فرجامِ برجام” نوشتم.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2639

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد