×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

دردلی با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان جناب آقای فرجیان
به بهانه ی یک بخشنامه ی آزار دهنده برای خانواده های شهدا و ایثارگران

آن روز که دشمن بعثی به نیت تجاوز به خاک و مال و ناموس مردمی پنجه هایش را نشان داد که تازه شیرینی انقلاب را مزمزه کرده بودند، باز هم این محرومین و پابرهنگان انقلاب بودند که ندای رهبرشان را لبیک گفتند و از جان و مال و همسر و فرزند خویش گذشتند و پنجه در پنجه ی دشمن نهادند و آنان که از انقلاب دنبال غارت سفره اش بودند، خزیدند در سوراخ ها و هر از گاهی به نیت غنایم سری بیرون آوردند.
در این بین، آنان که روبروی گلوله ها سینه سپر کردند، هیچ گاه به اینکه روزگار پس از جراحت و شهادتشان چگونه خواهد گذشت نیاندیشیدند وگوششان به فرمان امام بود و چشم و دلشان رو به سمت خدا.
آن هشت سال پر از فراز و نشیب گذشت و پس از آن عده ای به خطا یا خیانت سهمیه های ناچیز را درشت نشان دادند؛ اما دردها و زخم ها و بی قراری ها و مصیبت های خانواده های شهدا و جانبازان را بیان نکردند.
و امروز جانبازانی مانده اند که با انواع دردها و رنج های کمرشکن، دست و پنجه نرم می کنند و پدر و مادرهایی که زمین گیر شده و آنان که وظیفه ی قانونی و شرعی شان این است که به جای جوان شاخ شمشادی که رفت، عصای دستشان باشند، از اندک خدمتی که تکلیف قانونی شان است ، دریغ دارند و در عوض در جامعه به گونه ای جاانداخته اند که این خانواده ها برده اند و خورده اند و هنوز هم دنبال منافع بیشترند و مردمی که از نزدیک با این عزیزان مرتبط نیستند چه خبر از درد و رنج های این بزرگواران دارند؟
این روزها علاوه بر درد و رنج ها و مشکلات عدیده ی این خانواده ها، قانونی ابلاغ شده است که والدین شهدا و همچنین جانبازان و ایثارگران برای دریافت تسهیلات درمانی خود باید باید تاکید میکنم باید یک حساب پس انداز جدید در «بانک دی» افتتاح کنند و جالب اینجاست که این بانک در استان خوزستان، به جز دراهواز شعبه ی دیگری ندارد.یعنی این بانک در کل کشور ۳۷ شعبه بیشتر ندارد یعنی در مرکز هر استان یک شعبه
کاری به مراودات و مناسبات پشت پرده و روی پرده ی بنیاد شهید با این بانک و دلیل انتخاب آن نداریم، اما لطفاً آقایان به این سؤالات پاسخ دهند:
پدر و مادر شهیدی که در بستر افتاده اند و حتی برای کوچکترین امورات شخصی خود نیاز به کمک دیگران دارند، چگونه این همه راه را طی کرده و برای یک افتتاح حساب راهی اهواز شوند؟
جانباز اعصاب و روان چه گناهی کرده اند که در این گرمای طاقت فرسا برای یک بروکراسی اداری شما باید آواره ی مرکز استان شوند؟
جانبازان شیمیایی که لحظه ای بدون کپسول اکسیژن و دستگاه هواساز قادر به تنفس نیستند چه کنند؟
قطع نخاعی های خانه نشین چه ؟ ویلچری ها چه …؟
واقعاً به این مشکلات اندیشیده اید یا فقط باز هم منافع دولتی و اداری برایتان اهمیت دارد؟
اگر بسیاری از خانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان به خاطر مناعت طبع و بزرگواری و اخلاق کریمه خود در مصائب و مشکلات زندگی صدایشان در نمی آید و البته خوب هم می دانید که اکثریت این قشر از طبقات ضعیف جامعه هستند، باید با چنین مشکلاتی در مسیر زندگی شان سنگ اندازی کنید و برای همان اندک هزینه دارو و درمان به دردسرشان بیاندازید؟
آیا درست است بخاطر منافع یک بانک اینهمه فشار و دردسر برای خانواده های ایثارگران در سراسر کشور درست کنیم؟
آیا وظیفه شما نیست که در این تغییر روند اداری و مالی، خودتان خدمت این خانواده های عزیز برسید و پس از دلجویی از آنان نسبت به انجام تغییر شماره حساب اقدام کنید؟ یا حداقل کارمندانی از بانک مربوطه را در بنیاد دزفول و شهرستانهای استان برای چند هفته در بنیاد شهید شهرها مستقر کرده و این تغییر شماره حساب ها را در دزفول و دیگر شهرها انجام دهید و برای این عزیزان مشکلات دیگری علاوه بر دردها و مشکلات خودشان ایجاد نکنید؟
خوب است برای عده ای از مسئولین یادآوری کنیم که حضرت امام خمینی(ره)، خائنین به این عزیزان را در صف ضد انقلاب معرفی کرده و می فرماید:
« لازم است عموم دستگاه‌های اجرایی اموری را که مربوط به شهدا و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین است با کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول دارند‌ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند‌ و اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه‌ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آن‌ها اشکال‌تراشی می‌کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند»
این روندی که در پیش گرفته اید آیا مصداق همین اشکال تراشی در اجرای امور این عزیزان به فرموده ی حضرت امام نیست؟
و مگر نه امام بزرگوارمان در دیدار با کارکنان بنیاد شهید قاطعانه تذکر داد که :« صادقانه خدمت کنید، گمان ‌نکنید که شما یک کاری که برای آن‌ها انجام می‌دهید یک منّتی بر آن‌ها دارید. منّت آن‌ها را بکشید، خدمت بکنید، احترام بکنید ما باید خدمتگزار به آن‌ها باشیم»
آیا این سنگ اندازی ها و مشکل تراشی برای کسانی که هست و نیستشان را برای انقلاب گذاشتند، خلاف خواسته ی حضرت امام خمینی(ره) نیست؟
بیایید از این میز و مسئولیت برای خدمت به این خانواده ها بهره بگیرید تا بتوانید روز قیامت چشم در چشم شهدا پاسخگو باشید. بیایید اگر دردی از این خانواده ها تسکین نمی دهید، دردی دیگر روی درد هایشان نیفزاییم و با این گونه اعمال و رفتار مردم را از نظام و انقلاب دلسرد نکنید.
البته باید این را هم یادآور کنیم که این بخشنامه از عهده مدیر کل ها در استان ها و روئسای بنیاد شهید در شهرستان ها خارج است ولی این عزیران میتوانند صدای این ایثارگران را به مرکز برسانند.
در پایان ضمن درخواست از مسئولین محترم بنیاد شهید کشور و استان برای حل این مشکل جدید والدین شهدا و همچنین جانبازان و ایثار گران این جمله ی مقام معظم رهبری را یادآور می شوم که فرمودند: « آن کسانی که بار مسئولیت را در این کشور بر دوش می کشند, باید بدانند که در مقابل یکایک خانواده های شهدا و کسانی که در راه خدا مجاهدت کرده اند, مسئولیت دارند. »
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

(سید عزیزاله پژوهیده)

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2716

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد