×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش بیدار دز در شب اول محرم حجت الاسلام شهبازیان طی سخنانی در مسجد شهید مسعود توتونچی به تبیین اهمیت محرم و جایگاه امام حسین(ع) پرداختند و در ادامه سخنانشان به بررسی شیوه های شیطان برای فریب دادن انسانها پرداختند و از نقشه وی برای گمراهی انسانها در آخرالزمان گفتند. گزیده ای از این سخنرانی را در ادامه ملاحظه میفرمایید:

اصلاح فرد اصلاح جامعه است

بنابر فرمایش امام حسین (ع) کسی وارد مجلس ما نمی شود مگر اینکه بتواند خود را اصلاح کند. عقیده اش را درست کند روابط اجتماعیش را بدست آورد. چون اصلاح فرد اصلاح جامعه است. هدف قیام امام حسین (ع) هم برای اصلاح امت جدش رسول الله (ص) بود نه فقط اصلاح یزید. اصلاح یزیدیان، یعنی من امروز حبیب ابن مظاهر می خواهم من امروز علی اصغر می خواهم من امروز علی اکبر می خواهم. آنها چه ویژگی هایی داشتند؟ چه شد که جان خودشان را فداکردند؟ اگرامام زمان (عج) ظهور کند ما چقدر می توانیم یاریشان کنیم؟ ‌انقدر قوی هستیم که یاریش کنیم وجانمان رابرایش فداکنیم! آن اعتماد بنفس را در خودمان احساس می کنیم؟ یا مثل آنهایی می شویم که امام را یاری نکردند. یا مثل عبیدالله بن حُر جعفی می شویم که به امام گفت من اسب و شمشیر و … به تو می دهم ولی از من یاری نخواه. انشالله که بتوانیم در ایام محرم به اینها برسیم. و به برکت امام حسین و ائمه اطهار علیه السلام اینها را در ما بدمند. چون علم نور است و اگر خداوند بخواهد چیزی را به ما بدهد خیلی دست ما نیست که بخواهیم که آن را بدست بیاوریم باید لطف کند و به ما عطا کند.

ماه محرم یک ماه ویژه است

بعضی از زمانها خاص هستند و در این زمانهای خاص پله های پرش خاصی هست. اناانزلناه فی لیله القدر. مثل ماه رمضان که چقدر عظمت دارد و در این ماه با عظمت شب قدر وجود دارد و در این شب پر عظمت به معرفت می رسیم. ایام محرم و ایام عزاداری اباعبدالله هم به همین صورت است مثل شب قدر یک زمان ویژه برای ما شده است. ماه محرم یک ماه ویژه است برای ارتباط بیشتر با وجود ائمه اطهار و معصومین.
تفاوت امام حسین (ع) با دیگر ائمه در قصه شهادتشان است. از مرحوم آیت الله قاضی راه رسیدن به رشد و معرفت را پرسیدند. فرمود انجام واجبات و ترک محرمات. اما کنار اینها توسلی هم داشته باشید. پرسیدند به چه کسی؟ فرمود: همه ائمه و اهل بیت کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین (ع) سرعتش بیشتر است‌. چون باگریه و زاری به این کشتی می رسیم. مرحوم دولابی می فرمایند هرقطره گریه بر امام حسین ع محبت ایجاد می کند.
محرم ورود به یک وادی معرفت است. شب اول و شب دهم تفاوتی ندارند. ما در طول سال و در مناسبات مختلف زیارت حضرت اباعبدالله را داریم. زیارت مخصوص عید فطر، زیارت مخصوص عید قربان، زیارت مخصوص شب قدر و… . یعنی هر جایی حضور پیدا می کنی باید پیوند با اباعبدالله بخورید.
در روایت است که می فرماید: کسی که به مجلس ما می آید چند چیز را بدست می آورد(یعنی باید بدست بیاورید): اول بحث اصول عقاید است. عقیده اش کامل می شود. دوم بحث اخلاق و قوانین اجتماعی است یعنی اخلاق و قوانین اجتماعی را می فهمد و سوم اخلاق خود را اصلاح می کند. از اول محرم باید به دنبال اینها باشیم.

نظام عالم دو بعدی است

در نظام عالم جز دو نظام حق و باطل هیچ نظام دیگری وجود ندارد. ‌نظام حق با محوریت رسول الله (ص) و ائمه اطهار و نظام باطل با محوریت شیطان‌. شیطان وقتی از درگاه خداوند رانده شد، شروع کرد به جذب اولیاء خودش و آموزش انواع تکنیک ها و تاکتیک ها به آنها. شیطان در یک مقطع می شود جریان موسی و فرعون، دریک مقطع می شود جریان ابراهیم  و نمرود، دریک مقطع می شود پیغمبرخدا و سقیفه، در یک مقطع می شود قصه کربلا و تا  امروز همچنان حق و باطل درحال نزاع و درگیری هستند. عاشورا نهایت تجلی حق و باطل است. حسین(ع) به عنوان تمامیت حق در مقابل تمامیت باطل یعنی یزید قرار گرفت. البته یزید نماد است و منظورمان اولیا شیطان است در هر زمان. شرط نجات از باطل و نیفتادن در دامن آن پناه بردن به قرآن و عترت است.

در آخرالزمان شیطان تمام ابزارهایش را به کار می گیرد

شیطان هزاران سال است که در تلاش است و می داند که با ظهور حضرت حجت بساطش برچیده می شود. الان تمام تکنیک هایش را پیاده می کند تا مردم را از لشکر حق دورشان سازد. حالا یا با مال و فرزندان هست یا شهوت مقام هست و یا از طریق دین. به همین خاطر فرمودند: دوران آخرالزمان برای کسی که میخواهد دینش را حفظ  کند دوران محنت و سختی است . در آخر الزمان مومن صبح از خانه اش بیرون می رود در حالی که دین دار است و بی دین بر می گردد. در آخر الزمان دین داری مثل این است که یک ساقه پر از تیغ را در دست بگیری و بخواهی با دست خراطی کنی. شیطان در این زمان تمام ابزارهایش را به کار برده است.
چرا در آخر الزمان شیطان فتنه هایش را غلیظ می کند؟ چون می داند فرصتش تا کی هست. خداوند به شیطان مهلت معینی داده است. خداوند تا قیامت به شیطان مهلت نداد. تا الی وقت المعلوم مهلت داد.وقت المعلوم کی هست؟ تا زمان ظهور حضرت ولیعصر هست. و شیطان می داند که خداوند خلف وعده نمی کند.
مومن الطاق «از یاران امام صادق(ع)» در پاسخ به طعنه  ابوحنیفه درباره از دنیا رفتن امام صادق(ع) گفت: که امام ما هم فوت می کند و از این دنیا می رود اما اسلوب و چهارچوب دین همیشه پایدار و استوار است. و همان جا لگدی هم به ابوحنیفه می زند و می گوید اما امام تو همانی است که تا الی وقت المعلوم زنده است و می می رود و تمام می شود. یعنی امام تو شیطان است. امام من امام صادق است که مانند هر انسانی می میرد اما امام تو همان شیطان است.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2772

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد