×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش بیدار دز در شب سوم محرم، حجت الاسلام شهبازیان طی سخنانی در مسجد شهید مسعود توتونچی پا اشاره به جهان بینی حضرت حجت (عج) نکاتی را درباره اقتصاد و نقش حزب اللهی ها در انقلاب بیان کردند. گزیده این سخنرانی را در ادامه مطالعه بفرمایید:

در شب‌ های گذشته درباره نظام حق و باطل صحبت کردیم و روایاتی را هم عرض کردیم و به این نتیجه رسیدیم که یکی از مهم‌ترین ابزاری که شیطان به کار می‌گیرد بحث دنیا و دنیازدگی است. مدام این را تذکر دادیم که ما بعنوان بچه‌ هیئتی و حزب اللهی نباید دستمان از مال دنیا کوتاه باشد و اتفاقا باید برای بدست آوردن مال حلال باید زحمت بکشیم و سعی کنیم در رتبه علمی جزو شاخص‌ترین افراد باشیم و پولدار.

باید خودمان شروع کنیم
در ماجرای سقیفه هم اتفاقی مشابه افتاد. اقتصاد علی(ع) یعنی فدک را گرفتند. چون می‌ترسیدند با عدالتی که حضرت دارد و با تقسیم این اموال بین مردم برای خود وجهه مثبت بیشتری به وجود بیاورد و محبت مردم نسبت به ایشان بیشتر شود. هیئتی‌ها کم‌کم باید در این فضا ورود کنند چون از بعضی حضرات آبی گرم نمی‌شود. زمانی تعدادی از هیئتی‌ها رفتند خدمت آقای شجونی (از مبارزین و وعاظ مشهور تهران) و گله‌کردند از دستگاه‌های دولتی و برخی نهادها؛ حرفشان این بود که اینها در امور فرهنگی و مالی همکاری نمی‌کنند. مرحوم شجونی آدم صریحی بود به اینها گفته بود: برخی از مسئولینی که الان سرکار هستند به دنبال این هستند که ریشه این نظام را بکنند!  قرار نیست که ما هی دستمان را جلوی این و آن دراز بکنیم. توکل کنیم بر خدا و خودمان کاری را شروع کنیم. پس مراد ما از دنیازدگی این نیست که کاری نکنیم. ما باید دنیا را ابزار ببینیم برای آن هدف بزرگتر که آخرت است. وجود مقدس حضرت حجت(عج) هم که تشریف بیاورند عالم را با همین جهان‌بینی اداره می‌کنند. در زیارت آل یاسین میخوانیم: سلام بر شما امامی که کارت این است که تبیین قرآن را انجام میدهی و بر مدار قرآن حکومت میکنی. ما باید به سمت توحید محوری را هم بیاییم. همان طور که اگر دو خدا باشد عالم به فساد و‌ تباهی کشیده میشود اگر در دل ما دو خدا وجود داشته باشد نیز همین اتفاق می افتد. اگر نفس اماره ما خدای ما یا به عبارتی حاکم ما بشود درگیری و بلاتکلیفی در انسان به وجود می‌آید و باعث فساد قلب میشود.

وقتی عقل و شرع تعطیل می شود
اگر بخواهیم دو خدا را پرستش کنیم نیست و نابود می شویم.نمی شود هم بنده خدا بود هم بنده شیطان. و این در دل جای نمی گیرد و سبب فساد قلب می شود و قلب را از بین می برد. ما قائل به توحید هستیم نا امیدی از رحمت خداوند‌ بعد از شرک بزرگترین گناه است. اگر امید به خدا داشته باشیم همیشه راه نجات وجود دارد. ما مثل وهابیت نیستیم توحید آنها توحید نیست بدبختی و بیچارگی است. ابن تیمیه از بزرگان وهابیان امروز و از علمای قرن ششم و هفتم است. اهل سنت به ابن تیمیه عالم نمی گویند درقرن۶و ۷ بزرگان اهل سنت او را مشرک خواندند و کتابهایی در رد او نوشتند.۷۰۰-۸۰۰سال بعد در عربستان بدعتی رابنیان گذاری کردند بر مبنای همان تفکر ابن تیمیه به نام وهابیت که امروز تمام عالم گرفتار جریان سلفی و تکفیری است. درکتاب خدا و سنت پیغمبر این روایت آمده که خدای متعال را نباید بصورت یک جسم تلقی کنیم اما وهابیان خداوند را توصیف می کنند هم در دنیا و هم در آخرت. حدیث می آورندکه خداوند شبهای جمعه به زمین می آید و سوار الاغش می شود و به آسمان می رود و سرکشی می کند. شبهای جمعه به بغداد هم می آید! علامه حلی می گوید: در آن زمان مردم بغداد شبهای جمعه در پشت بام یونجه می گذاشتند. با این اعتقاد که خداوند که به پشت بام ما می آید الاغش از یونجه ما بخورد و نذر الاغ خدا می کردند. ته این حماقت می شود همین جنایت های حال حاضر وهابی ها. کسانی که عقل و شرع را تعطیل می کند و دنبال تامین یونجه الاغ خداوند می شود همین می شوند.

خودت را وقف حضرت ولی عصر(عج) کن

امام حسین (ع) فقط می تواند خداشناسی به معنای واقعی را برای ما تعبیر کند. ما توحید ناب مد نظرمان است و می توانیم تمام امورمان را بدست خدا بدهیم.  افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد. اگر جهان بینی ما مشکل داشته باشد غرق دنیا می شویم و اگر نگاهمان به دست مردم باشد کلاممان در مردم نفوذ نمی کند. اگر قرار است برای امام زمان (عج) کار کنیم باید بتازیم و به مسئولیت برسیم تا برای امام زمان نیرو تربیت کنیم. باید تلاش کنیم بهتربن باشیم هم در درسمان و کارمان و زندگیمان. واقعا باید نذر کنیم که خودمان را بتوانیم وقف حضرت ولیعصر(عج) کنیم که مردم را بتوانیم به خدا پرستی دعوت کنیم به همه نشان بدهیم که ما بهترین هستیم‌ کونو لنا زینا ولا تکونو لنا شینا زینت ائمه باشیم چرا شرم داریم از اینکه اعلام کنیم انقلابی هستیم انقلاب برای این مردم چه باید می کرد که نکرده است‌ آنها که می بینید نشسته اند و ظلم می کنند آنها انقلابی نیستند انقلابی فقط حضرت امام (ره) .انقلاب یعنی اینکه از دهن خودت بگیری و به دیگران بدهی. این سیره اهل بیت بوده است.

انقلابی بودن یعنی…

انقلابی بودن یعنی نگاه به سیره اهل بیت. نگاه به سیره امام حسین (ع)؛ وقتی حر ابن یزید ریاحی می آید امام به لشکریان یزید آب می دهند. انقلاب یعنی بسیجیان ما می آیند و همه با هم برای ریشه کن کردن فلج اطفال کار می کنند. انقلابی یعنی کسی مثل شهید احمدی روشن و شهید شهریاری که انرژی هسته ای را با انقلابی بودن به وجود آوردند. احمدی روشن با تیزهوشی تمام داشت. چندین پیشنهاد به او دادند که شاید دست از این کار بردارد که آقا بیا ول کن برو دکترا بخوان استاد تمام میشی با کلی حقوق ماهیانه و… شهید احمدی روشن فقط یک جواب دادند که من به این نتیجه رسیده ام که الان این انقلاب نیاز دارد به اینکه من۲۴ساعت وقتم را برای این کار بگذارم دکترا و ادامه تحصیل که هدف من نیست. این یعنی روحیه انقلابی یعنی یک بچه بسیجی. کسانی که رفتند نانو و موشک ساختند افتخارند برای ما. مقام معظم رهبری می فرمایند تاریخ چهل ساله نظام را بچه های هیاتی و مذهبی مطالعه کنند که بدانند کجا بودیم و به کجا رسیده ایم مدام نداشته هایمان را ذکر نکنیم داشته های خوبمان را هم ذکر کنیم. مردم را به دین امیدوار کنیم نه از دین زده کنیم اگر هر کدام در پازل خودمان خوب جای بگیریم مردم همه از دین و اسلام و انقلاب راضی هستند. ما در زمان شاهان گذشته ۳۰۰۰کیلومترخاک داشتیم زمان انقلاب چیزی که تحویل دادند۱۰۰۰کیلومتربود ولی ما در جنگ یک وجب راهم ندادیم آنهایی که انقلابی بودند همان شهدا بودند که کارشان را درست انجام دادند آنهایی که الان خطا می کنند انقلابی نیستند. مقام معظم رهبری می فرمایند: جوانان ما باید سه کار انجام دهند؛ مطالعه، تهذیب نفس، ورزش و سلامتی. ما باید خودمان را بسازیم هم جسممان و هم روحمان را برای خدمت در رکاب امام زمان (عج) بسازیم. سوره احزاب صدها سال پیش بر رسول الله نازل شده است اما برای این روزگار ما نازل شده است. خیلی ها برای این انقلاب زجر کشیدند خون دادند مال و جان و فرزندانشان را دادند. اینها انقلابی اند. هیچ کس نمی تواند از مکر خداوند در امان باشد ابنها خدا را بعنوان ولی نپذیرفتند و خداوند هم خوب یقه شان رامی گیرد. اگر می خواهیم نجات پیدا کنیم رسول خدا (ص) را اسوه و الگو قرار دهیم و مقاومت کنیم اشدا علی الکفاررحماء بینهم اقتدار داشته باشیم با توکل بر خدا.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=2924

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد