×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

 مدتی است شرایطی دامن‌گیر کشور شده است که منجر به محدودیت تجمعات یا به تعطیلی کشیدن آنها من جمله دانشگاه ها شده است. سیاست و تصمیم دانشگاه متبوعتان [ با توجه به ابلاغیه وزارت علوم به دانشگاههای سراسر کشور ] در رابطه با سیستم آموزش کشور بر ادامه فعالیت دانشگاه ها بصورت مجازی بوده است.

به گزارش تارنمای خبری تحلیلی بیداردز؛ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در نامه ای خطاب به دکتر طهرانچی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نکاتی را در رابطه با آموزش مجازی و تعطیلی این دانشگاه مطرح کرد. متن این نامه به شرح زیر می‌باشد:

بسمه تعالی

خدمت دکتر طهرانچی؛ ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی
با عرض سلام و تبریک آغاز سال جدید هجری شمسی

نیک مستحضرید؛ مدتی است شرایطی دامن‌گیر کشور شده است که منجر به محدودیت تجمعات یا به تعطیلی کشیدن آنها من جمله دانشگاه ها شده است. سیاست و تصمیم دانشگاه متبوعتان [با توجه به ابلاغیه اخیر وزارت علوم به دانشگاههای سراسر کشور] در رابطه با سیستم آموزش کشور بر ادامه فعالیت دانشگاه ها بصورت مجازی بوده است.

حال؛ ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، لازم دیده‌ایم در این باب نکات مهمی را خدمتتان عرض کنیم.

همانطور که مطلعید؛ برخی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در ایام نوروز بعضا کلاس هایی را تشکیل دادند که البته با مشکلات عدیده‌ای هم همراه بود. این موضوع روشن است که زیرساخت ها و بسترهای چندان مناسبی جهت آموزش برخط در تمامی دانشگاههای کشور موجود نیست و برای چنین روزهایی آنطور که باید پیش‌بینی و کاری صورت نگرفته است.

شاید دانشگاه های برتر کشور (دانشگاه های متمرکز)؛ مشکلات کمتری داشته باشند اما در این بین دانشگاه آزاد اسلامی و بویژه اکثر واحدهای آن در شهرستانها با این معظل روبرو هستند.

پر واضح است که آموزش مجازی کیفیت کمتری نسبت به آموزی حضوری دارد؛ اگر قرار باشد در آموزش مجازی هم خللی وجود داشته باشد این دانشجو است که از فراگیری دانش باز می‌ماند و به تبع حرکت علمی کشور متضرر می‌شود.

همانطور که مطلعید؛ کلاس های آموزش مجازی از امروز ( ۱۶ فروردین ماه ) رسما شروع شده است و امید است که جنابتان؛ تدبیری بیاندیشند و نقایص بسترهای امروز فراگیری علم را مرتفع سازند.

شایان ذکر است که از مشقات و دردسرهایی که دانشجویان برای حضور در این کلاس‌ها دارند گفته شود؛ از اتصال پر مشکل به سایت آموزش یا از دانشجویانی که وسایل مورد نیاز را با متحمل شدن هزینه‌های بیشتر فراهم می‌کنند یا آن دسته که توان مهیا ساختن این امکانات را ندارند و ناچارا باید تحصیل را به ترم بعد موکول کنند.

حال در چنین شرایط و فضایی اساتید فرهیخته نیز باید دانشجو را با تمام مسائلی که به دیگر مشکلات احتمالیش افزوده می‌شود ببینند و مراعات وضعیت دانشجو را داشته باشند.

دیگر مسئله‌ مهمی که از دغدغه‌های اصلی دانشجویان شرکت کننده در کلاس های مجازی است، شهریه می‌باشد؛ مطلعید که دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان دو عنوان شهریه‌ی ثابت و متغیر اتخاذ می‌کند. مطالبه و تفاضایی که وجود دارد این است که دانشگاه آزاد اسلامی شهریه‌ی خدمات حضوری را از دانشجویان اخذ نکند چرا که دانشجویان این دانشگاه؛ از امکانات آن، اعم از فضای کلاس، فضای سبز، مسجد، کارگاه، آزمایشگاه، سلف و… استفاده ای ندارند. بدیهی است که؛ شهریه‌های فوق الذکر در صورتی باید اخذ شوند که دانشجو از امکانات مذکور استفاده کند که با جایگزین آموزش مجازی این قضیه باید منتفی گردد. عادلانه است که جنابتان در این قضیه نیز ورود کنید تا بار روانی و اقتصادی پرداخت شهریه که با توجه به تعطیلی کسب و کارها بیش از پیش شده است کمتر گردد.

پیشاپیش از بذل توجه و پیگیریتان نسبت به مطالبات دانشجویان سپاسگذاریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

 

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=3269

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد