×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

جنبش دانشجویی باید بصیرانه و مدبرانه، از بروز انحرافات در گام دوم انقلاب اسلامی جلوگیری کند/این جنبش دانشجویی است که باید اولین باشد در کنش گری و جلوگیری از انحرافات.

 

جنبش_دانشجویی قدرت باالقوه ای هست که در طول تاریخ هر زمان به عرصه عمل رسیده است، تاثیرات بسزایی در مسیر انقلاب اسلامی داشته است و همواره نقش جدی در انقلاب اسلامی ایفا می کند.

?امروز پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و صدور بیانیه #گام_دوم انقلاب از سوی دیدبان نظام اسلامی، نیازمند آنیم تا جنبش دانشجویی در آینده انقلاب، نقش آفرینی بیشتر و موثرتری از خود به منصه ظهور بگذارد. و مسیر انقلاب را بر اساس نیازهای مردم و کشور، و آرمان هایی که امامین انقلاب اسلامی برای ما ترسیم کرده اند، پیگیری نمایند.

امروز نیازمند آن هستیم تا تشکل های دانشجویی انقلابی ، خوانش دوباره ای از آرمان های فراموش شده انقلاب اسلامی داشته باشند؛ چون این جوانان هستند که آینده نظام را ترسیم خواهند کرد و اگر این مهم صورت نگیرد، تربیت نیروی تراز انقلاب صورت نمی گیرد، و اگر این چنین شود با چالش های جدی در آینده انقلاب مواجه خواهیم شد که باعث رخوت در سطوح مختلف مدیریتی جامعه می شود.

?اما آنچه نگارنده را مکلف به نوشتن در این باره کرده است؛ فاصله گرفتن جنبش دانشجویی و ضعف تشکل های انقلابی در دانشگاه های شهرستان #دزفول از آرمان های اصیل انقلاب می باشد.
روحیه ی مجاهدانه،عدالتخواهی و مطالبه گری سه عنصر اصلی هستند که نبودشان، جنبش دانشجویی را از انجام وظایف اصلی خود، که نقش آفرینی اساسی در جامعه هست دور کرده است. و امروز شاهد فاصله گرفتن جنبش دانشجویی با بدنه دانشجویان آینده ساز فردا و اقشار مختلف مردم هستیم.
و زمانیکه جنبش دانشجویی در دانشگاه اثر گذاری اش را از دست بدهد، در جامعه هم تضعیف می شود. و توان مدیریت جریانات فرهنگی اجتماعی و سیاسی را ازدست می دهد.

? جنبش دانشجویی باید بصیرانه و مدبرانه، از بروز انحرافات در گام دوم انقلاب اسلامی جلوگیری کند و با اقدام به موقع جریان سازی کند و #نقش تاریخی خود را ایفا کند.

? تشکل های انقلابی باید خود را مهیای مبارزه با مفاسد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در تمام عرصه ها در سطح شهرستان و بلکه استان کنند، و آن چنان که باید آرمان خواه و عدالت خواه و کنش گرباشد.

? اگر در دزفول معضلات فرهنگی وجود دارد!! اگر با معضلات اقتصادی و کشاورزی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی مواجه هستیم!! اگر مدیران ادارات و مسولین آن چنان که باید به وظایف خود عمل نمی کنند و صدای مظلومی بلند می شود!!!
این #جنبش_دانشجویی است که باید اولین باشد در کنش گری و جلوگیری از انحرافات.

?امروز نیازمند آن هستیم تا مسولین تشکل های دانشجویی با فراهم نمودن زمینه ی آرمان خواهی و انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی؛ در اعضای تشکل، حس اُمید و غرور و توانمندی ببخشند. تا شاهد نقش آفرینی و اثرگذاری جنبش دانشجویی در سطح شهرستان باشیم و الا به تعبیر شهید بهشتی: #نماز امت #قضا می شود.

✍️ محمد عزیزی پناه
فعال سابق دانشجویی

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=3490

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد