×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

آقای محسن ریاضی یکی از فعالین فرهنگی شهرستان دزفول در پاسخ به درخواست شورای فرهنگی شهرداری دزفول برای ارائه پیشنهادات و‌ نظرات فرهنگی در مورد ساماندهی تفرجگاه علی کله، موارد زیر را به این شورا پیشنهاد داد:

عرض سلام و ادب و احترام به محضر دوستان که امروز وقت گذاشتند و پای کار مسائل فرهنگی شهر نشسته اند. من به دلیل اینکه توفیق ندارم خدمت عزیزان باشم چند کلمه‌ای را حضورتان عرض می کنم دوستان مطالب متنوع تر و بهتری در فضای کارشناسی مطرح خواهند کرد به امید اینکه بتوانیم انشاءالله تغییراتی ایجاد کنیم.

✅اولین مسئله در موضوع علی کله و سواحل دز این است که ما بپذیریم که در آنجا مسئله وجود دارد، چون فایل های که از مسئولین منتشر می شود میگویند همه چیز خوب و آرام است .

من برای یکی از بزرگواران فایل صوتی فرستادم و گفتم اگر همه چیز خوب است چرا از فرماندار می خواهید که به گونه دیگری عمل کند؟ چرا شهرداری را تذکر می دهید؟ چرا شورای فرهنگ عمومی تشکیل می دهید؟

بله در علی کله نماز جماعت هم خوانده میشود.

اگر کسی صبح جمعه می رود در علی کله نماز اول وقتی می خواند، درعین حال دعای ندبه ای هم برگزار می کند، از هوای خوش آنجا هم استفاده می کند، نمی شود گفت علی کله خوب است و مساله ای ندارد.

 آنهایی که فساد ایجاد می کنند، آن موقع در خواب هستند. آن موقع آنجا نیستند. پس اول بپذیریم، که علی کله مساله دارد، مسائلی هست که نمی شود اینجا مطرح کرد، و الا حتما نمونه هایی میگفتم که مو بر بدن همگان سیخ می شد.

✅باید قائل به این باشیم که از هرگونه شتاب زدگی پرهیز کنیم. سرفرصت برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام بدهیم. بنده نیز برخی اقدامات لازم را خدمتتان عرض می کنم.

✅تشکیل کمیته یا کمیته های چندگانه. که پیگیرباشند و‌مستمر جلسه بگیرند و تمام دستگاه ها و متولیان فرهنگی را پای کاربیاورند و‌ظرفیت های آنها را بشناسند و براساس آنها ببینند چه کارهایی می توان انجام داد.

✅زمانی که ما در شورای سوم تازه وارد فاز ایجاد علی کله شده بودیم، آقای فولادنژاد آن موقع سرپرست شهرداری بود، ایشان گفتند در ورودی علی کله سمت چپ را برای جوانان پسر و ‌سمت راست را برای خانواده ها درنظر بگیریم. خوب اقدامات جالبی هم در این مورد صورت بگیرد، آن قدر آن قسمت را جذاب کنیم که جوان وقتی آمد، انگیزه و رغبت داشته باشد که به آن قسمت مخصوص جوانان برود. هم شنا، هم شوخی و هم تفریح بکند و هم امکاناتی برایش باشد،استخری داشته باشد، فضای بدمینتون، ورزشهای ساحلی و…

 این برنامه میان مدت یا دراز مدتی است که می تواند آنجا اتفاق بیفتد.

پس تفکیک پارک به دو بخش خانواده، و جنوب پارک هم برای مجردهای مذکر اختصاص یابد.

✅ نکته سوم که ما این موضوع را در شورای سوم انجام دادیم و جواب داد، نصب تابلوهای هشداردهنده بود. استاندارد لباس شنا روی تابلو نصب شده بود.با یک تصویر مناسب حد لباس شنا اعلام شده بود. خوب ممکن است کسانی بگویند من لباس به این شکل همراه خود نیاورده ایم. غرفه فروش لباس مخصوص شنا آنجا برپا می شود.‌

✅بحث بعد اینکه شما در ان کلیپ که در فضای مجازی پخش شد، می بینید آهنگ آنجا پخش می شود. خوب باید از پخش آهنگ و صوت جلوگیری شود. چه حاج صادق آهنگران بخواند، چه دعای کمیل خوانده شود، یا اینکه آهنگ های دیگر پخش شود، مثل فایلی که دیده شد، کلا ممنوع شود. چرا هرکسی دوتا باند باخود بیاورد؟ مردم آمده اند به آب پناه ببرند با صدای آب آرامش پیدا کنند. ولی فرد می آید آنجا و به جلوه گری و عیاشی می پردازد، و این باید ممنوع بشود.

خوب ممنوع شد، آن وقت چه کنیم؟ رادیو‌علی کله راه اندازی می کنیم. یک جای مناسبی تامین می شود یکی نفر آنجا مستقر می شود، آهنگ های مناسب، پخش می کند، وقت اذان، اذان پخش می کند. پیام های اخلاقی ، پیام های تربیتی، گاهی رادیو دزفول ، گاهی رادیو سراسری این ها را باصدای بسیار ملایم پخش کند.

✅عدم نصب چادر. خوب در شورای سوم، گزارشاتی که به ما می رسید حاکی از این بود که مفاسد در این چادرها اتفاق می افتد. فرد آنجا چادر می زند و مدت زمان زیادی در آن چادر اطراق می کند.

آن موقع اعلام کردیم، چادر زدن در علی کله ممنوع.

خوب جایگزین چادرچیست؟ سوئیت بسازیم. ساخته ایم. آیا الان استقبال می شود؟ چگونه مردم را به سمت اینها هدایت کنیم؟ ضمن اینکه وقتی آنجا می ایند به روش هتل داری و مسافرخانه داری بااینها باید برخوردشود.‌اگر‌خانواده است باید معلوم شود، شناسنامه دارد. اگر نمی تواند آماده کند، برگردد.

✅ ورودی علی کله برای همشهریان و مهمانان باید متفاوت باشد. بنده قائل نیستم که یکدفعه بگوییم، ۴۰ هزارتومان افراد غیربومی بدهند.

شهروند دزفولی وقتی به علی کله می آید، بیش از ۴ ساعت آن جا نمی ماند، ما از چهارساعت به بعد قیمت ها را پلکانی افزایش دهیم.

✅جلوگیری بوسیله پیمانکار. ما خیلی جاها رفته ایم و دیده ایم فرد با لباس فرم و یک‌سوت و لباس مشخص در پارک چرخ می زند. در مورد مکان های خطرناک شنا هشدارمی دهد، خانم ها کجا شنا کنند، لباس های مناسب را کنترل می کنند.‌

ضمن اینکه جلوی جرائم مشهود، همان درب ورودی گرفته شود. سگ گردانی طبق قانون جرم است. پس کسی که سگ در ماشین خود دارد، از همان جا باید برگردد. کسی که اسلحه سرد و‌گرم آورده از همان جا باید برگردد. چون آدم شروری است که این وسیله را حمل می‌کند، اینجا هم شر درست می کند.

کسی که مشروبات الکلی همراه دارد، نباید مشروباتش را بگیریم بعد بگوییم بفرما داخل!

جوانانی که مشکوک‌هستند، کرارا دیده می شوند، این موارد مشکوک یاکارت شناسایی از ایشان درخواست شود یا اینکه ارجاع داده شوند.

✅راه اندازی استخر بانوان. استخر بانوان در شورای سوم احداث شد، منتظر این است که سقف آن نصب شود. بنده به شورای جدید گفته ام. این پروژه های نیمه کاره یکی از آن ها همین استخر بانوان است. اینجا محل مخصوص شنای بانوان است و‌بانوان در این مکان باید شنا کنند، در کل دنیا دارند این کارها را انجام می دهند.

✅ایجاد غرفه های فرهنگی. اول از ظرفیت شهر، در صورت نیاز از ظرفیت شهرها و استان های مجاور استفاده شود. صنایع دستی و محصولات محلی را عرضه کنیم، هم شغل ایجاد می شود، هم مردم را سرگرم  می کنیم. وقتی مردم را همین جوری آنجا رها می کنیم، این مسائل بروز می کند.

✅غرفه های اموزشی کوتاه مدت. مثلا فرد یک مدل بافتنی یاد می گیرد و برمی گردد. فرد می آید آنجا و یک کپو بافی ساده یاد میگیرد و برمی گردد.

✅غرفه های پاسخگویی به شبهات، مسائل خانوادگی و مشاوره ای، اعتیاد،مسائل شرعی ، مسائل علمی ، به تناسب روز، به تناسب موضوع ، به تناسب مناسبت، غرفه هایی جهت عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب صورت گیرد.

غرفه هایی ایجاد شود، و کتابهای جیبی به مهمان ها داده شود، مطالعه کنند و بعد کتابها را بازگردانند.

✅راه اندازی مکانهایی برای سرگرمی کودکان. اکر کودکان را سرگرم کردید، نظر خانواده ها هم جلب می شود، و آن موقع خانواده های اصیل دزفول هم آنجا می آیند . وقتی بافت را به نفع خودمان تغییر دادیم، خود به خود جو مانع از بروز بسیاری از تخلفات می شود.

✅ اگر همه اینها جواب نداد، راه اخر تغییر کاربری علی کله است. من نمی گویم آنجا اپارتمان بشود. اتفاقا پارک و اتفاقا جنبه توریستی و گردشگری.

 چرا من کاری کنم که بجای گردشگر،هرزه گرد آنجا بیاید؟

شما ببینید در همدان یک پارک موزه دفاع مقدس بسیار عظیمی ایجاد کرده اند، یک دهم  ظرفیت دفاع مقدس ما را ندارند،  اما مردم بلیط تهیه می کنند و از انجا بازدید می‌کنند. ما هم علی کله را به پارک موزه دفاع مقدس تبدیل کنیم. انقدر محتوای زیبا در اینجا بریزیم که هرکس امد، ساعت ها بماند و مشاهده کند و لذت ببرد.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=3656

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد