×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

 

امتیازدهی به انبوه سازان برای ساخت و ساز در جنوب شهر دزفول ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: باید برای فعالیت انبوه سازان در مناطق جنوبی شهر امتیاز قائل شویم تا اختلاف ایجاد شده بین شمال و جنوب شهر برطرف شود. محمدحسن پرآور، انبوه سازی در مناطق جنوبی شهر را از نظر قیمت تمام شده ارزانتر دانست و افزود: باید به چهارگوشه شهر نگاه و توجه یکسان داشته باشیم. وی ادامه داد: شهر دزفول در حال توسعه بوده و قیمت زمین بالا است از سوی دیگر نمی‌توان زمین‌های مرغوب کشاورزی را مسکونی کرد. پرآور با تاکید بر لزوم تخصیص امکانات برای مناطق جدید دزفول گفت: اگر امکانات رفاهی به مناطق جدید برده شوند شهروندان نیز در این مناطق ساکن خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به روند انتخاب شهردار دزفول اظهارداشت: دکتر عیسی زاده از بین ۱۰۴ گزینه با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر دزفول به عنوان شهردار انتخاب شد. وی افزود: تلاش ما برای شهرداری دزفول انتخاب یک مدیر بود و به دنبال کسی بودیم که بتواند برای شهرداری تولید ثروت و درآمد کند. پرآور تعیین کمیسیون‌ها در فضایی دوستانه و آرام را یادآور شد و گفت: ۶ کمیسیون از جمله کمیسیون اقتصادی در شورا تشکیل شد که تاکید ما استفاده از افراد بومی و کاربلد در کمیته‌های ذیل کمیسیون ها بود.

بودجه هفت هزار میلیارد ریالی ۱۴۰۱ شهرداری دزفول ایده آل است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص بودجه شهرداری گفت: شورای ششم در بودجه ۱۴۰۰ نقشی نداشت از این رو ۶ ماه باقیمانده سال را با بودجه تعیین شده از قبل مدیریت کرد. وی افزود: تمام بندهای بودجه سال ۱۴۰۱ از یک ماه و نیم قبل به طور دقیق بررسی شدند؛ در نهایت بودجه ایده‌آلی معادل هفت هزار میلیارد ریال بسته شد که به موقع تصویب و مورد تایید کمیته تطبیق فرمانداری قرار گرفت. پرآور با اشاره به تصویب ۱۸۰ مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول در ۶ ماه گذشته بیان کرد: ۹۹/۵ درصد مصوبه‌های شورا به تصویب کمیته تطبیق رسید و نیم درصد باقیمانده نیز بعد از اصلاح دوباره تایید شد؛ این موضوع نشان از کار کارشناسی منطبق با قانون است.

دلیل پرداخت نشدن عیدی ۱۰۰ نفر از کارگران شهرداری خلف وعده پیمانکار است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: ۵۴۰ میلیارد ریال باید عیدی به کارکنان و کارگران شهرداری دزفول باید پرداخت می‌شد لذا با برگزاری جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی، میزان ارزش افزوده شهرداری دزفول افزایش یافت که این میزان برای عیدی یکهزارو ۹۷۰ نفر پرسنل ذخیره شد. وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شهرداری مرکزی عیدی دریافت نکرده‌اند که پیمانکار دلیل آن را برداشت پول به ازای بدهی‌های قبلی شهرداری عنوان کرده است. پرآور با بیان اینکه آخرین بار است که با این پیمانکار قرارداد می بندیم، گفت: برخی شهرهای اطراف تا هشت ماه حقوق کارگران شهرداری عقب افتاده است ولی خوشبختانه حقوق کارگران شهرداری دزفول به روز است. وی افزود: با توجه به ارتباط نزدیکی که با مسئولان رده بالای کشوری از جمله رئیس شرکت ملی نفت ایجاد شده، قیر رایگان به شهرداری دزفول تحویل داده شد.

حضور بیش از ۴۸۰ هزار گردشگر در دزفول

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به بهبود وضعیت کرونا از دی‌ماه سال گذشته گفت: جلسات سفرهای نوروزی برگزار و شهرداری برای سازمان فضای سبز یک نیروی جوان انتخاب کرد. وی بهبود وضعیت فضای سبز با ایجاد فرش‌های گل و هرس درختان، روشنایی پارک‌ها و آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها را یادآور شد و افزود: در حال حاضر شاهد حضور پرشور مردم و مسافران نوروزی در بوستان‌های ساحلی شهر دزفول هستیم. پرآور با اشاره به بهبود شرایط آب و هوایی و وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری در شهرستان دزفول گفت: بیش از ۴۸۰ هزار گردشگر تاکنون وارد دزفول شده که این آمار از مرکز استان هم بیشتر است. رییس شورای اسلامی شهر دزفول همدلی شهرداری و شورای اسلامی شهر را مثال زدنی خواند و گفت: نظارت عالی بر شهرداری داریم و مسائل به خوبی منعکس می‌شوند. وی خاطر نشان کرد: تلاش بر این است در سال جاری از مشکلات گذشته کاسته و به مناطق حاشیه‌ای شهر و کم برخوردار رسیدگی بیشتری به ویژه در بحث آسفالت شود. پرآور با اشاره به سفر مسئولان رده بالای کشوری به دزفول درتعطیلات نوروز گفت: مسائل و مشکلات شهر دزفول به گوش مسئولان رسانده شدند که امیدواریم با صدور دستورات لازم این مشکلات رفع شوند. وی افزود: شهردار دزفول برای سال ۱۴۰۱ قول داده از نیروهای جوان استفاده و مدیران و نیروها را ساماندهی کند.

شهرداری هوشمند و بافت در دزفول راه اندازی می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول راه اندازی شهرداری هوشمند برای شفافیت و انعکاس تمام مسائل را از برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: با ایجاد این شهرداری نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری نیست ضمن اینکه در شفافیت عملکرد شهرداری نیز موثر است. وی با بیان اینکه بافت قدیم دزفول ۲۷۰ هکتار است، افزود: شهرداری بافت برای حفظ، نگهداری و حراست از این بافت ارزشمند راه‌اندازی خواهد شد چرا که در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی دیده و خانه‌های تاریخی زیادی تخریب شده است. پرآور بیان کرد: زندگی در بافت قدیم در برخی کشورهای جهان نظیر ایتالیا افتخار است ولی متاسفانه در شهر ما مردم بافت را تخلیه و حتی تخریب می‌کنند. وی افزود: بافت قدیم و خانه‌های تاریخی، آرامش روحی خاصی به شهروندان می‌دهند چراکه معمار سازنده این خانه‌های تاریخی تمام شرایط روحی و روانی مردم را هنگام ساخت در نظر گرفته است. رییس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر لزوم تشویق و ترغیب مردم برای سکونت در بافت قدیم اظهارداشت: باید تسهیلاتی در این زمینه در اختیار مردم قرار گیرد تا بافت پویا شود.

لزوم ارتقای سیستم آتش نشانی دزفول

پرآور با تاکید بر لزوم ارتقای سیستم آتش نشانی دزفول گفت: یکی از دلایلی که در دزفول مجوز ساخت با ارتفاع بالا داده نمی‌شود، نبود امکانات آتش نشانی است چرا که در حال حاضر امکانات آتش نشانی برای ساختمان‌های بالای چهار طبقه نداریم. وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان شهرداری‌های کشور برای ارتقای سیستم آتش نشانی افزود: تلاش بر این است از طریق منطقه آزاد، دستگاه آتش نشانی برای بیش از چهار طبقه وارد و استفاده کنیم. رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: در تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش ساختمان ۱۴ طبقه نیز احداث شده است.

درخواست ایجاد پارک موزه ملی دفاع مقدس در دزفول به فرمانده سپاه داده شد

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص تخریب سازه‌های غیرمجاز حاشیه دریا و رودخانه‌ها گفت: قصر روناش مجوز وزارت نیرو را دارد و جهت تخریب باید مبلغ آن توسط این وزارتخانه پرداخت شود. وی افزود: باید در نظر داشت که تخریب سازه‌های در مسیر رودخانه‌ها که باعث طغیان هنگام سیل می‌شوند در حال حاضر مورد تاکید رییس جمهور است. پرآور بیان کرد: در حال حاضر بخش زیادی از ۲ ساحل رودخانه دز توسط یگان‌های نظامی تصاحب شده که اگر آزاد شوند می‌توان خدمات بهتری به مردم ارائه داد. وی ایجاد پارک موزه ملی دفاع مقدس را از برنامه های شورای شهر عنوان کرد و افزود: درخواست ایجاد این پارک به سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران ارسال شده که اگر ۱۰۰ هکتار از زمین های پادگان و پایگاه آزاد شوند می‌توان با ایجاد این پارک، یک نقطه گردشگری ویژه دفاع مقدس ایجاد کرد.

حرم سبزقبا باید به عنوان چهارمین حرم کشور معرفی شود

رئیس شورای شهر دزفول با بیان اینکه حرم سبزقبا باید به عنوان چهارمین حرم کشور معرفی شود، گفت: بزرگترین ظلم در حق آقا سبزقبا ساخت مجتمع تجاری و پاساژ در کنار آن بود. وی افزود: می‌بایست به جای مجتمع تجاری یک مجتمع فرهنگی زیارتی با ارتفاع کم ایجاد می‌شد تا نمای حرم بدین شکل کور نشود. پرآور در خصوص سه طرح دارای مشکل شهرداری دزفول گفت: محل پروژه قائم یکی از نقاط اصابت موشک بود و می‌خواستیم طرحی اجرا کنیم که بار ترافیک خیابان‌های امام و آفرینش را کم کند. وی با اشاره به ایجاد ۱۰۰ واحد تجاری در این پروژه افزود: این واحدهای تجاری حجم آدم زیادی را به منطقه منتقل می‌کنند که این موضوع مشکل زا است. درحال متقاعد سازی بانک شهر برای خرید واحدهای تجاری طرح قائم هستیم رئیس شورای اسلامی شهر دزفول یا بیان اینکه هر روز ۸۵۰ میلیون ریال جریمه دیرکرد پرداخت وام طرح قائم است، بیان کرد: در تلاشیم بانک شهر را متقاعد کنیم که واحدهای تجاری طرح را به شرط تکمیل و راه‌اندازی طرح خریداری کند. پرآور افزود: یکی از مشکلات طرح قائم تجمیع نبودن اسناد زمین‌های این طرح است که باید در اسرع وقت تفکیک و ابعاد آنها مشخص شود. وی در خصوص طرح طاووس گفت: وضعیت خطرناکی با گودال طرح، بوجود آمده که در صورت وقوع سیل احتمال ریزش وجود دارد لذا با استفاده از نظرات کارشناسان محل طرح تا حدی ایمن سازی شد و زمستان گذشته مشکلی پیش نیامد. رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: یک سرمایه‌گذار پیشنهاد داده برجی ۳۴ طبقه به عنوان برج بزرگ دزفول با ساختمان‌های لوکس در محل برج طاووس احداث شود که ۱۰ طبقه آن منفی و ۲۴ طبقه بالا باشد. وی با اشاره به آخرین وضعیت پارکینگ دروازه نیز گفت: توافقاتی در این زمینه صورت گرفته و سهم شهرداری ۴۱و نیم درصد تعیین شده است. پرآور بیان کرد: تلاش بر این است که این طرح نیز تا پایان شهریور ماه امسال به عنوان مدرن ترین پارکینگ شهرستان دزفول بهره برداری شود. وی افزود: پارکینگ نیایش نیز باید تعیین تکلیف شود که برای این کار متقاضیانی پیشنهاد راه‌اندازی مطب پزشکان را در این محل داده‌اند که شورای شهر تاکید دارد درصورت ایجاد مطب پزشکان در طبقات فوقانی، استفاده پارکینگ مجموعه همچنان عمومی باقی بماند.

لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال

پرآور همچنین درخصوص استفاده از ظرفیت‌های مختلف در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری، در نظر داریم از ظرفیت‌های علمی و عملی دانشگاه‌ها، مراکز تولید علم و شرکت‌های دانش بنیان در تمام زمینه‌های خدماتی، اقتصادی، عمرانی، ترافیکی و فرهنگی اجتماعی بیش از پیش استفاده کنیم و در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده‌ است که با توجه به تکلیف حضرت آقا، بصورت جدی تر پیگیری خواهد شد تا شاهد یک تحول علمی در کنار عملیات اجرایی مختلف باشیم. وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر دزفول با رای تکلیفی مردم روی کار آمدند، افزود: انقلابی‌گری، شفافیت و مبارزه با فساد و رانت از شعارهای اعضای شورای اسلامی شهر دزفول بودند. پرآور بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر دزفول برای رضای خدا پا به عرصه گذاشتند و در اولین روزها در کمترین زمان رئیس شورا با اکثریت آرا انتخاب کردند./ایرنا

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4055

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد