×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش بیدار دز علیرضا زمانی عضو شورای شهر دزفول در یادداشتی به تشریح روند انتخاب شهردار جدید پرداخت وی نوشت:

 چرا و چگونه به مهندس اهوازی (مهندس آیت) رسیدیم؟

 با درک نامناسب بودن زمان کناره گیری شهردار سابق ، به شرط تغییر برخی رویه های اجرایی، با استعفای دکتر عیسی زاده بشدت مخالفت کردم. ولی وقتی اراده اکثریت اعضای محترم شورای اسلامی شهر را برای موافقت با کناره گیری شهردار را دیدم تقاضا نمودم که بدون فوت وقت هرروز صبح یا عصر و یا شب جلسات بررسی گزینه های جایگزین برگزار گردد.

پیش از پذیرش رسمی استعفا، کار رایزنی با افراد شاخص و مناسب دزفولی را آغاز کردیم. ولی در برگزاری جلسات بررسی وضعیت شهردار آینده تاخیر کردیم با این توجیه، که سه ماه فرصت داریم .

جلسات شورای اسلامی شهر راجع به گزینه های احتمالی جایگزین شهردار ،با یکماه تاخیر برگزار شد.

  با توجه به تحقیقات و رایزنی های انجام شده ، در جلسه ۱۳۸ شورای اسلامی شهر، ۱۸ گزینه را معرفی نمودم:

۱- دکتر محمدعلی‌ قاسمی

۲- دکتر علیرضا صادقی

۳- مهندس بابک محمدی

۴- دکتر مهراب فلسفی

۵- دکتر رحیم جافری

۶- دکتر عبدالمطلب رهنما

۷- دکتر محسن پورگلیان

۸- دکتر محمدرضا عصاری

۹- مهندس عباس یوسفی

۱۰- مهندس علی خردمند

۱۱- مهندس عبدالعظیم سیدمحمودی

۱۲- مهندس علی قلطاع ساز

۱۳- دکتر مژگان قلمبر دزفولی

۱۴- مهندس عزیز گلبهاری

۱۵- دکتر علی اکبر فرزام

۱۶- دکتر امیر احسانیان

۱۷- مهندس علی فرهمند

۱۸- مهندس مسعود پاک سرشت

 سایر اعضا نیز هریک به معرفی چند گزینه و اکثرا مشترک، مبادرت نمودند.

اقایان نمازی و موسوی فخر در این جلسه غایب بودند و آقای پور رضائی هم گزینه ای معرفی نکرد.

 ۳ نفر به ۱۸ گزینه اضافه شد

۱۹- مهندس شاهرخی

۲۰- دکتر محمدی خادمعلیزاده

۲۱- دکتر داوود دارابی

 و درجمع اسامی ۲۱ گزینه برای تصدی شهرداری روی تابلو درج گردید.

 رویکرد حاکم برجلسه، دعوت از افراد با سابقه شهرداری،غیر بازنشسته و بومی بود ولی در نتیجه رای اولیه ، آقایان یوسفی ، خردمند، قلطاع ساز، احسانیان و خادمعلیزاده به دلیل تکرار توسط سایرین، برگزیده شده و ۱۷ نفر دیگر چون فقط یک پیشنهاد دهنده داشتند حذف شدند.

 برخی از نخبگان شهرستان با انتقاد از رویکرد اعمال شده از شورا انتظار داشتند که تخصص و تعهد و کارنامه عملکردی شهرداران غیر بومی را نیز در نظر بگیرند لذا در جلسهٔ ۱۳۹ شورای اسلامی شهر، آقایان موسوی فخر و نمازی و پور رضائی ۵ گزینه جدیدمعرفی کردند.

 کرامتی از زنجان،

 روحانی و فلاح از اصفهان،

 نوری از تهران و

 آیت اهوازی از اهواز.

آقای مهندس آیت اهوازی تنها گزینه جدید بودند که فقط یک پیشنهاد دهنده داشت.ولی با درخواست رئیس شورا، مبنی براینکه اگر بناست یک نفر شهردار بیرون از دزفول انتخاب شود مهندس اهوازی به دلیل انکه از استان خودمان هستند اولویت دارند، موجب شدند تا سایر اعضای شورا نیز به ایشان رای دادند و در لیست نهائی گزینه ها باقی بمانند.

 در ادامه با توجه به احتمال فرماندار شدن دکتر خادمعلیزاده، ایشان از لیست حذف، و ۹ گزینه به عنوان لیست نهائی باقی ماند. و از طرف برخی از اعضا پیشنهاد و اصرار شد که فرد جدیدی به این جمع اضافه نشود . و جناب موسوی فخر بعنوان مسئول هماهنگی و دعوت از گزینه ها تعیین شدند.

اغلب گزینه ها برای معرفی خود روزهای آینده و آخر هفته را پیشنهاد دادند واولین کسی که برای معرفی در جلسه رسمی شورا حاضر شد جناب مهندس آیت اهوازی بود.

انصراف های برخی گزینه ها:

علی رغم موافقت اولیه، آقایان کرامتی، روحانی و فلاح، با ذکر دلایل موجه، اعلام انصراف نمودند. و آقای نوری به دلیل بیماری ناگهانی همسرش، وعده هفته بعد را برای حضور و معرفی برنامه ها دادند و نهایتا به دلیل جدی شدن بیماری همسرشان، کلا کناره گیری نمودند.

 یک روز پیش از تاریخ وعده داده شده برای حضور و معرفی برنامه ها ، مهندس خردمند اعلام انصراف نمودند. بعدا کاشف به عمل آمد که منتخب استاندار برای تصدی سمت فرمانداری دزفول هستند.

 گزینه های باقیمانده، آقایان احسانیان، اهوازی، قلطاع ساز و یوسفی بودند و رایزنی های اشخاص و طرفداران هریک از گزینه ها آغاز شد.

دکتر احسانیان با توجه به برنامه های آینده و ملاحظه شرایط، اعلام انصراف نمودند .

از مجموع مذاکرات پیرامون گزینه های باقیمانده معلوم شد که آقایان یوسفی و قلطاع ساز جمعا ۴ رای و آقای اهوازی ۵ رای دارد.

 وقتی جابجایی یک رای نتایج را تغییر می دهد، حجم فشارها برای جذب یک رای افزایش چشمگیری خواهد یافت بنحوی که صحنه های مشمئز کننده ای از درخواست و خواهش و نصیحت گرفته تا تهدید و تطمیع و تهمت و افترا رقم زده شد.

 سطح درخواست‌ها و تنوع واسطه ها، باعث شد تا اکثریت شورا که انگیزه ای جز رشد و تعالی و پیشرفت همه جانبه شهر نداشتند بر درستی تصمیم خود استوار بمانند و لذا پس از تحقیقات مفصل میدانی و با توکل برخدا، نظر خود را در جمع غیرعلنی شورا مطرح نمودند.

اکثریت ایجاد شده شورا از همکاران خود خواهش کردند همانگونه که در انتخاب دکتر عیسی زاده سه نفر از ۴ نفر، علی رغم میل باطنی در رای گیری علنی از گزینه ۵ رایی حمایت کردند ، از گزینه ۵ رایی حاضر حمایت کنند و مهلت تخریب شورا را از فرصت طلبان بگیرند ولی همکاران ترجیح دادند تا به نحو دیگری عمل نمایند. و فضای آلوده و مخرب فعلی شکل بگیرد .

 با احترام به همه کسانی که در رابطه با انتخاب شورای اسلامی شهر نظری غیر از اکثریت شورا را دارند ، یادآوری می شود هیچکس بیشتر از خود ما به فکر حفظ آبرو و موفقیت ما نیست. با بررسی ها و تحقیقات مفصل و سنجش آنچه برما گذشت ،نیاز امروز دزفول یک شهردار متخصص در امور شهرداری ، با تجربه ، دارای مدرک تحصیلی مرتبط با شهرداری ، دارای سبک مدیریت علمی ، جهادی و میدانی و پاکدست و امین است و ما ضمن احترام به همه گزینه های معرفی شده ، در میان گزینه های باقیمانده مهندس محمد اهوازی (آیت) را دارای نمره بالاتری می دانیم.

 شایسته است که اشخاص و جریانات فعال و صاحب نظر در موضوع انتخاب شهردار، به رای شورا احترام بگذارند و شهردار منتخب را در اجرای برنامه های عمرانی خود یاری برسانند.

 علیرضا زمانی راد، ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ شورای اسلامی شهر دزفول

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4301

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد