×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

رئیس دادگستری دزفول با اشاره به ورود ۱۳۲ هزار و ۵۴۴ پرونده به این دادگستری در سال گذشته گفت: ۱۳۳ هزار و ۵۸۰ پرونده نیز در این سال در دادگستری دزفول مختومه شد.

به گزارش بیدار دز، فیصل مزرعه روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: دادگستری دزفول از حیث تشکیلات مانند یک استان و جز دادگاه تجدیدنظر همه تشکیلات قضایی در دزفول وجود دارد.

وی ادامه داد: دزفول تنها شهرستان دارای دادگاه کیفری است که تمام حوزه‌های شمال خوزستان را تحت پوشش دارد و از سال ۱۴۰۰ به پرونده‌های سنگین از جمله پرونده‌های قتل و منافی عفت رسیدگی می‌کند. مزرعه گفت: دادگاه انقلاب دزفول، شمال خوزستان را تحت پوشش قضایی قرار می‌دهد و به جرایم مهمی مانند اعدام رسیدگی می‌کند.

رئیس دادگستری دزفول با بیان اینکه دادگاه خانواده، حقوقی و کیفری دزفول بیشترین شعب بعد از اهواز را در خوزستان دارد، گفت: در سال گذشته پیگیر مجوز مجتمع قضایی صفی آباد بودیم که مجوز این مجتمع گرفته شد تا شهرهای اطراف صفی آباد را پوشش دهد.

وی با قدردانی از زحمات مدیر زندان افزود: سال گذشته ۶۲۵ نفر از زندانیان دزفول را اشتغال به کار کردیم.

مزرعه گفت: طی سال گذشته ۳۱ نفر از بدهکاران مالی را با حمایت خیرین و بزرگان شهرستان و انجمن حمایت از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده‌ها برگردانیم و ۲۲ مورد نظارت الکترونیکی انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته همکاران قضایی توانستند از تعداد ۱۳۲ هزار و ۵۴۴ پرونده، ۱۳۳ هزار و ۵۸۰ پرونده را مختومه کنند که این نشانه زحمات فراوان همکاران است.

رییس دادگستری دزفول بیان کرد: طی سال گذشته ۲۱هزار و ۹۲۷ پرونده وارد شورای حل اختلاف دزفول شد که ۲۲هزارو ۶۵۷ پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دزفول رتبه نخست استان خوزستان در سازش پرونده های قتل را دارد، افزود: سال گذشته ۲۰ مورد پرونده قتل مصالحه شد و ۶ هزار و ۵۴۱ پرونده نیز سازش شد.

مزرعه از مسوولان این شهرستان از جمله شبکه بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی تقاضا کرد با دستگاه قضایی همکاری کنند.

وی افزود: سیاست دادگستری دزفول، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از اطاله دادرسی، صیانت از حقوق عامه و رفع موانع تولید است تا امنیت پایدار که لازمه پیشرفت شهرستان است، را برقرار کنیم.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4552

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد