×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false


با صدور آرای جایگزین حبس در دزفول ۵۲۰ اصله نهال در استان خوزستان کاشته می‌شود

با آرای صادره جایگزین حبس از سوی یکی از قضات شهرستان دزفول، ۵۲۰ اصله نهال توسط محکومان در این شهرستان و شهرهای محل اقامت آنان کاشته می‌شود.

به گزارش بیدار دز از روابط عمومی دادگستری خوزستان، رئیس دادگستری شهرستان دزفول گفت: امیر طلوعی‌نیا رئیس شعبه ۱۰۲ کیفری دو دزفول، در رسیدگی به برخی پرونده‌های مرجوعه، در اقدامی پسندیده و قانونی، محکومان را به جای حبس و جزای نقدی به کاشت نهال محکوم کرد.

فیصل مزرعه ادامه داد: استفاده از آرای جایگزین حبس در برخی جرائم از برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در راستای حفظ حقوق شهروندی، اصل فردی بودن مجازات و سیاست کاهش جمعیت کیفری است که آثار این آراء برای جامعه می‌تواند به مراتب موثرتر از حبس فرد در زندان باشد.

وی ادامه داد: یکی از مجازات‌های در نظر گرفته شده در قانون، انجام خدمات عمومی رایگان است که مجازات مورد نظر بر اساس نیاز جامعه و شرایط متهم تعیین می‌شود.

مزرعه گفت: در شش فقره رأی که در این شعبه صادر شده است، باتوجه به تخلفات صورت گرفته از سوی متهمین که اغلب گردشگر بودند، مجازات کاشت نهال در نظر گرفته شد که این احکام باید با نظارت اداره منابع طبیعی دزفول و یا شهرداری‌های محل اقامت محکومین در شهرستان‌های دیگر استان، اجرا شود.

وی اظهار امیدواری کرد که مجازات‌های در نظر گرفته شده موجب تنبه محکومان و پیشگیری از جرائم مشابه و نیز توجه عموم به حفظ محیط زیست استان و استفاده از تفریحات سالم در جامعه شود.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=4702

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد