×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

مراکز رشد و فناوری مراکز تولید شغل و ثروت هستند که باید از آنها به بهترین نحو استفاده شود.

مرکز رشد واحدهای فن آور کشاورزی صفی آباد دزفول دومین مرکز رشد شهرستان دزفول و ششمین مرکز رشد استان خوزستان می باشد.
محمدحسین محمودی نژاد سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی صفی آباد در این آئین گفت:مجوز فعالیت یکساله مرکز رشد صفی آباد در سال ۹۵ اخذ شد و تفاهم نامه هایی نیز امضا شده که امیدواریم با اجرای آنها شاهد شکوفایی این مرکز باشیم.
به گزارش ایرنا رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان در این آئین گفت :مراکز رشد و فناوری مراکز تولید شغل و ثروت هستند که باید از آنها به بهترین نحو استفاده شود.
بابک مختاری افزود: یکی از اصلی ترین راهکارها برای تولید اشتغال و ثروت ، حمایت از شرکت های دانش بنیان است .
رییس پارک علم و فناوری خوزستان شرکت های دانش بنیان را تبدیل کننده دانش به دارایی دانست و گفت: در حال حاضر ۲ مرکز رشد در دانشگاه آزاد دزفول و مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول فعالیت دارند که هر ۲ مرکز دور از شهر دزفول واقع اند لذا تامین دفتری در مرکز شهر برای این مراکز با هدف سهولت دسترسی ضروری است.
به گزارش ایرنا مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول نیز در این آئین که با حضور معاون استاندار خوزستان برگزار شد گفت: بخش صنعت مرتبط با بخش کشاورزی مغفول مانده است که باید از مراکز رشد و فناوری برای رفع این کمبود استفاده کرد.
رحیم اسلامی زاده با اشاره به فعالیت ۶۰ ساله مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد افزود:
این مرکز با دارابودن محققانی متعهد و مجرب همواره در تولید و تحقیق در سطح کشور مطرح است.
وی افزود: محققان بخش کشاورزی مانند سربازان گمنامی هستند که در زمینه پیشرفت علمی کشور پیش قدم هستند و بیشترین تلاش خود را می کنند تا تولید کننده از نظر اقتصادی توانمند شود.
اسلامی زاده تحقیقات دانش بنیان را یکی از مسیرهای مراکز تحقیقاتی دانست و گفت: حل مشکلات تولید در عرصه های موجود و تحقیقات فناوری که منجر به تولید یک محصول می شود از دیگر مسیرهای تحقیقاتی می باشند.
وی به حجم بالای ضایعات بخش کشاورزی در کشور و استان خوزستان اشاره کرد و گفت: واحدهای فناورانه به کمک پارک رشد و فناوری باید تلاش کنند تا این ضایعات را به ثروت و شغل تبدیل کنند و این ظرفیت در استان خوزستان وجود دارد.
مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول رویکرد این مرکز را رویکرد حفاظتی دانست و گفت:کلیه طرح ها و برنامه های در دست اجرا در این مرکز با رویکرد حفظ محیط زیست و حداکثر راندمان در بخش کشاورزی اجرا می شوند.
وی هزینه حمل و نقل علوفه را یکی از مشکلات بخش کشاورزی در دزفول عنوان کرد و افزود:با راه اندازی واحد خوراک دام با همکاری مرکز رشد و فناوری استان خوزستان این مشکل تا حدی مرتفع شد زیرا هزینه حمل و نقل علوفه با بهره گیری از دانش جدید بسیار کاهش یافته است.

لینک کوتاه: http://bidardez.ir/?p=571

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد